Hvordan er dagene etter konisering?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
De var raske på labben. Tok vevsprøver forrige onsdag og fikk vite at det kunne ta 2-3 uker før jeg hørte noe. I dag fikk jeg innkallelse til dagkirurgi, så det tok bare 9 dager. Men jeg har fått time på tirsdag i neste uke, bare 4 dager før jeg skal gifte meg, og innen jeg kom hjem var det for sent til å få noe svar fra sykehuset. Husker jeg fikk beskjed on at man bør ta det rolig et par dager, og ta egenmelding fra jobb, men hvordan er formen i dagene etter konisering? Hvordan hadde dere det, dere som har gjort dette? Ville dere bedt om å få timen utsatt en uke?

Jeg ville utsatt siden du kan ikke ha sex på en stund.

Ja det var jo også et poeng. Lite romantisk... Tenkte egentlig mest på smerter, om man blør mye og slikt :p

Sjefen min er konisert, og hun var borte fra jobben et par dager, og hadde vondt en knapp uke tror jeg. Men hun blødde lenge da.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, jeg tenker at siden de er så raske så er det veldig viktig å få tatt operasjonen, men ikke sikkert det er noe problem å vente ei uke til heller.
Sex ville i mitt tilfelle ikke vært det avgjørende siden det er viktigere å få fjernet farlige celler enn å ha sex på brullypsnatta ;-)
Sex kan man da ha senere ;-)

Sjefen min er konisert, og hun var borte fra jobben et par dager, og hadde vondt en knapp uke tror jeg. Men hun blødde lenge da.

Jeg vet ikke hva jeg ville gjort, jeg tenker at siden de er så raske så er det veldig viktig å få tatt operasjonen, men ikke sikkert det er noe problem å vente ei uke til heller.
Sex ville i mitt tilfelle ikke vært det avgjørende siden det er viktigere å få fjernet farlige celler enn å ha sex på brullypsnatta ;-)
Sex kan man da ha senere ;-)

Hehe, tenker mer det at muligheten til å ha sex blir en hyggelig effekt som følge av å utsette, fokuserer med på det at jeg faktisk ønsker å være i stand til å nyte bryllupsdagen min uten å bekymre meg for å blø igjennom eller ha vondt i magen eller være sliten/dårlig ellers. Spesielt med tanke på at vi skulle gifte oss for et år siden men måtte utsette på grunn av at sambo ble langvarig syk i fjor høst. En uke ekstra tviler jeg på at gjør så mye fra eller til nå. Skal ringe sykehuset i morgen og spørre. :)

Ei jeg jobber med var tilbake på jobb dagen etterpå. Litt redusert, men det er en ganske fysisk krevende jobb,mot det var ikke noe problem for henne å jobbe

Hehe, tenker mer det at muligheten til å ha sex blir en hyggelig effekt som følge av å utsette, fokuserer med på det at jeg faktisk ønsker å være i stand til å nyte bryllupsdagen min uten å bekymre meg for å blø igjennom eller ha vondt i magen eller være sliten/dårlig ellers. Spesielt med tanke på at vi skulle gifte oss for et år siden men måtte utsette på grunn av at sambo ble langvarig syk i fjor høst. En uke ekstra tviler jeg på at gjør så mye fra eller til nå. Skal ringe sykehuset i morgen og spørre. :)
Ja vet at dere allerede har utsatt bryllupet.

Sikkert greit å utsette det litt ja :-)

Håper det går greit å utsette det litt, så du slipper å bekymre deg for dette på bryllupsdagen deres!

Jeg er konisert selv. Hadde ikke noe særlig smerter men blødde litt. Men hos meg ble det verre noen dager etterpå pga Skorpa som løsner Osv. Jeg tror ikke de tok så mye hos meg siden det sto at de allerede hadde tatt det meste når jeg tok biopsi. Celleforandringer forandrer seg jo sakte så jeg ville nok spurt om de kunne utsette det litt.

Jeg dro rett hjem og la meg på sofaen, var litt ubehagelig når bedøvelsen (adrenalinsprøyten) sluttet å virke.
Dagen etter var alt fint igjen, og jeg fikk ikke beskjed om å holde meg hjemme fra jobb, og hadde ikke behov for det heller.

Back
Topp