Hvordan er dagene deres?

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Hvordan er dagene nå som kanskje noen har fått litt rutine?

Vi står opp i 8 tiden, jeg spiser frokost og lille pupp. Allerede klokken 9 er frøkna klar for en liten lur alt fra 20-50 min, da rekker jg akkurat dusje, ordne meg og sette på en vask. Rundt klokken 11 får hun en liten smaksprøve frukt eller grønnsakspure. Sover igjen en times tid i 12 tiden (helst mens vi går en tur).
Hvis vi bare er hjemme, ligger vi på gulvet og leker/ synger, bretter klær. Rundt 16 sovner hun igjen en liten time, da rekker jeg å lage middag. Mens vi spiser middag får hun litt grøt eller smaksprøve igjen. Klokken 18 er det på med pysj og stell, så er det legging i 19 tiden. Sånn går dagene, hvis vi har besøk eller drar på besøk er det oftes mellom 12 og 16...
Det ser liksom så kjedelig ut, men dagene bare flyr avgårde.....
Hvordan er det med dere????
1bdada1413c4a854d0eb63747e110c07.jpg
 
Høres ikke så ulikt ut som vi har det, vi starter bare litt tidligere [emoji4]
Hun våkner oftest mellom 6 og 7, da har hun sovet siden kl 21-ish (og spist en gang i 3-4 tiden). Hun får pupp og jeg frokost. Ca kl halv9-9 sover hun dupp, i vogna eller sammen med meg i sengen. Da sover hun ca en time, ibland halvannen.
Pupp, leik og pupp, så blir det ny dupp i 11-12 tiden, men da sover hun gjerne 3 timer [emoji1] (me like!!)
Så leiker vi litt, igjen og jeg starter med middagen, hun får pupp 2-3 ganger og en siste dupp ca 17/17:30, igjen ca en time, like som på morgonen.
Etter det blir det kveldsstell, ev bad, og kos med pappaen mens jeg leser for storebror ca 19.30. Mellom 20 og 21 går jeg på soverommet med lilla og ammer henne til søvns [emoji4] Det er godt med litt rutiner syns jeg!
 
Våkner ca 07, pupp og Står opp ca07:30.spiser frokost og kjører eldste til BHG. Han sover da i bilstolen fra 09 til vi er tilbake i huset og videre i fanget mitt frem til ca kl10. Vil så ha litt pupp forså at vi ofte går oss en tur der han igjen sovna i vogna fra ca11 og frem til vi er tilbake i 12:30 tiden. Så leker vi og koser frem til i 14 tiden da han vil ha mer pupp og sovner frem til 15. Så blir eldste hentet og da er det lite søvn og bare litt kosepupp frem til hun er i seng ca19. Når hun er lagt er det pysj tid med han,pupp og mer eller mindre søvn frem til neste dag .. kun me uregelmessig pupping utover kveld og natt;)
 
Null rutiner, han styrer dagen min, og jeg må bare følge etter.
 
Junior er våken rundt 07 (vi kan drøye en time til hvis jeg har tatt han i senga med meg ila morgentimene), så er det kos og lek på stellebordet, før han ligger på babygymen og prater med lekene mens jeg spiser frokost. Lek og kos frem til første dupp ca 1,5-2 timer etter vi stod opp. Det varierer om han sovner med eller uten pupp først. Sover alt fra 1 - 2,5 timer. Som regel går jeg tur med han, da sover han lenger. Noen ganger trenger jeg å sove litt selv, da sover han ikke så lenge i vogna :p Så er det kos og leking, gjerne lese i bok, frem til neste dupp som igjen er 1,5-2 timer etter forrige. Med pupp innimellom såklart. Har jeg ikke gått tur tidligere, tar jeg gjerne en trilletur til denne duppen. Lek og kos med pappa som er kommet hjem fra jobb, også en liten halvtimers i 5-6 tiden. Når han da våkner er det bare kos or ro før kveldsskiftet, og legging rundt 19. Etter dette er det null rutiner, det kan ta alt fra 5 min til 2 timer for junior å sovne. De første tiene på kvelden sover han bra, men fra midnatt kan han våkne hver time og ha våkenperioder på 1-2 timer. Derfor tar jeg han noen ganger i sengen til meg om morgenen, så vi skal få liitt mer søvn :p
 
Ingen særlige rutiner her heller...
Vi må se an dag for dag. Han sover veldig godt om natta da. Det er den eneste rutinen vi har.
Men nytter som regel ikke å legge han før i 22-tiden. Har prøvd tidligere, men da våkner han igjen etter 30mins tid...
Men når han da sovner i 22-tiden, sover han som regel til 8-tiden.

Ser frem til at det kan bli kveld i 19-20 tida, så jeg slipper å styre med å ha han med eller pumpe, om jeg f.eks skal i forening, og ikke være så låst.

Men på samme tiden, er det ganske okey å ikke ha så mye rutiner på dagtid. Husker med de andre, så var det jo kriiiise om det dukket opp en avtale midt i hvilen, eller at vi var ute på noe midt i mat-tiden.
Ganske herlig å ikke være låst av rutiner, og kunne planlegge dagen etter meg selv, så styrer han resten;)

En dag sover han kansje 3 timer i vogna, andre dager kommer vi oss ikke ut i det hele tatt, da kan han ha flere smådupper i vogga. Går i hytt og vær:p

Men når vi har ei på 6 og 9, så blir det litt slik, når de skal følges opp på aktiviteter og turneringer. Han blir ofte bare med på lasset:joyful:

Andre med eldre søsken som kjenner seg igjen?
 
Her er det stadig endring i "rutinene", men de to ukene har sett omtrent slik ut: Opp kl 9, sov 11.00-11.30, sov 13.00-13.30, sov 16.30-17.00, også natt kl 22.00-09.00 (med 3-6 matrunder). Ikke særlig mye dagsoving med andre ord.. Før dette kunne hun sove lengre dupper. Satser på at det er en fase, og at hun snart begynner å sove litt mer :)
 
Ingen særlige rutiner her heller...
Vi må se an dag for dag. Han sover veldig godt om natta da. Det er den eneste rutinen vi har.
Men nytter som regel ikke å legge han før i 22-tiden. Har prøvd tidligere, men da våkner han igjen etter 30mins tid...
Men når han da sovner i 22-tiden, sover han som regel til 8-tiden.

Ser frem til at det kan bli kveld i 19-20 tida, så jeg slipper å styre med å ha han med eller pumpe, om jeg f.eks skal i forening, og ikke være så låst.

Men på samme tiden, er det ganske okey å ikke ha så mye rutiner på dagtid. Husker med de andre, så var det jo kriiiise om det dukket opp en avtale midt i hvilen, eller at vi var ute på noe midt i mat-tiden.
Ganske herlig å ikke være låst av rutiner, og kunne planlegge dagen etter meg selv, så styrer han resten;)

En dag sover han kansje 3 timer i vogna, andre dager kommer vi oss ikke ut i det hele tatt, da kan han ha flere smådupper i vogga. Går i hytt og vær:p

Men når vi har ei på 6 og 9, så blir det litt slik, når de skal følges opp på aktiviteter og turneringer. Han blir ofte bare med på lasset:joyful:

Andre med eldre søsken som kjenner seg igjen?

Kjenner meg veldig igjen [emoji4] syns også det er deilig at rutinene flyter litt på dagtid med to andre som skal følges opp.

Med eldstemann var vi helt styrt av hans rutiner.
 
Ikke noe særlig rutiner her heller.. Han har like godt sovehjerte som mor og far, våkner sjeldent før kl 10... Men nå er vi ikke i seng så altfor tidlig heller.. Mellom kl 22 og midnatt en gang... Prøvde for noen uker siden å legge ham rundt kl 20, men det var stang ut... Måtte inn og ut av soverommet og tilby puppa fire ganger før jeg ga opp og la meg sammen med han.. Prøvde igjen dagene etter, men fant ut at han ikke var klar ennå.. Også er det veldig behagelig for oss begge slik vi har det nå.. Null stress, bortsett fra å fortelle andre at vi ikke har rutiner ennå..:p På dagtid har vi derfor frihet til det meste, om det bare er hjemmedag med kos, (kanskje en vogntur) husarbeid små og korte dupper som vanlig, eller om det er babysang, barseltreff, tur til kafé, besøk til og av bekjente/familie eller gåturer med andre :) jeg nyter det så lenge det varer, blir hele tiden advart om at det tar slutt snart... :p
 
Vi starter dagen stort sett rundt 9-10. Gir pupp på senga og så legger snuppa i babygymmen mens jeg spiser frokost og unner meg en liten bit Kardashians mens jeg spiser :p snuppa er glad i gymmen sin, så ho leker godt der en times tid før ho tar en dupp i vogna ute. Da sover ho alt fra 1-2,5 timer. Så blir det pupp igjen + kos og litt tull og tøys. Lar ho ligge i gymmen en del da ho fort blir sliten av å bli underholdt hele tiden..gir pupp ganske uregelmessig på dagtid, ho får når ho vil ha. Så lager jeg middag mens ho sitter i vippestolen og skravler, det er VELDIG populært! Og så blir det kos med pappa når han kommer fra jobb. Så er kvelden litt uregelmessig, men ho tar en 20-30 min dupp rundt 20-21 og sovner stort sett senest kl 23 og våkner 1-2 ganger for mat på natten :)
 
Lille våkner som regel 7, vi ligger i senga å koser oss i en time, står opp og steller oss og spiser frokost. Så er det pupp og kos før jeg kler på henne og ligger henne ut i vogna for soving ca 0930. Våkner ofte i 11 tiden, så er det pupp og trim på gulvet før det blir enda mer pupp og soving igjen rundt 13, våkner rundt 14 og får enda mer pupp før det er henting i barnehagen og middagslaging når vi kommer hjem. Så er det pupp og soving igjen rundt 1630-1700 tiden, den hvilen er aldri lenger enn 40 min. Så er det enda litt mer pupp, kosing og leking på gulvet før det blir grøt mellom 1830 og 19, så tar vi kveldsstell, ammer på senga og legger henne i senga si. Sovner som regel rundt 1930. Så er det pupp når vi legger oss og fri bar fra hun våkner neste gang(som regel rundt kl 2.

Gleder meg til hun er over på 2 hviler, den siste hvilen er ofte litt vanskelig å få til å bli tidlig nok.
 
Back
Topp