Hvordan er dagen?

Sneipen18

Blir kjent med forumet
Jeg er bare nysgjerrig på hvordan dagene deres er nå :)
Når står dere opp, hvor mange dupper på dagen, når er det leggetid?
Hvor mange måltider, og hva spiser dere?

Hva gjør dere ellers om dagene?
 
Våkner rundt kl 07.30. Ammer rett etter hun våkner.

Litt våkentid mens jeg får de andre to klare for skole/bhg.

Spiser så litt brødskivebiter til frokost i 08.30-tiden, med leverpostei/kaviar/skinkeost eller lignende.

Sover blund fra ca. 09.30 til 12.00 omtrent.

Får grøt rundt kl. 12.30.

Litt leketid, kanskje en tur i vogna eller et lunsjbesøk/playdate feks.

Sover blund fra 15.00 til 16.00.

Får melk da hun våkner fra ettermiddagsblunden (når jeg kommer hjem fra jobb).

Spiser middag sammen med oss i 17-tiden, får smake på det vi spiser, evt et middagsglass dersom det er veldig krydret feks.

Leketid med storesøsken frem til kveldsmat.

Får grøt ca. 18.30.

Går på badet 19.00. Kveldsstell.

Ammer henne på soverommet ca. 19.15 før hun legger seg og sover til neste morgen.

:)
 
Våkner kl 10

Får grøt kl 11

Sover kl 12 (1-2t)

Får morsmelkerstatning kl 15

Sover kl 16 (1-2t)

Middag og frukt kl 18/19

Sover kl 20 (1t)

Spiser grøt kl 21:30

Sover kl 22:00/22:30 (til kl 10 neste dag)

Inni mellom mat og soving er det mye kos og lek, om hun har hatt veldig lange kviler på dagen så hopper vi over den siste på kvelden. Når vi er ute på besøk eller andre ting blir måltider og kviler skjøvet litt rundt. Ikke alltid hun vil sove når vi er borte så da får hun ofte en litt lengre kvil når vi kommer hjem.

Disse tidene kommer nok til å endre seg så vi står opp tidligere og legger henne tidligere når det nærmer seg barnehagestart, men det er enda en stund til så nå nyter vi det bare så lenge vi kan. :)
 
Vi står opp ca 07:00-07:30
Første blund ca kl 10:00
Andre blund ca kl 15:00
Legger seg ca 19:30

4 måltider ila dagen, og pupp 2-3 ganger (+fortsatt amming mange ganger pr natt).
Spiser middag med oss og grøt til kvelds, lunsj og frokost varierer.

Noen ganger blir det en ekstra dupp hvis den første blir veldig kort
 
Vi står opp ca kl 6
Frokost ca kl 7 hvor hun spiser en brødskive med leverpostei og en frukt smoothie.
Så sover hun første gang mellom 8-9. Sover da ca 1,5-2 timer.
Ammer når hun våkner
Så ser jeg an når hun våkna for hun vil sove igjen etter 2 timer. Prøver å drøye det 30 min ekstra men ikke alltid det funker.
Så spiser hun grøt ca 12. Avhengig av hvor lenge hun sov og når vi ammet.
Så sover hun 1,5-2 timer en gang til. Sånn ca fra 12.30.

Så ammer vi når hun våkner, og hun spiser noe ca kl 4. Dette måltidet varierer mest hva hun får.
Og så sitter hun sammen med oss når vi spiser og får litt mat da også men da er det ikke noe mengde hun spiser. Bare smaker på diverse.
Så grøt ca 18.15 og leggetid. Ammer på soverommet før hun legges.

Og ammes ca 2 ganger i løpet av natta.

Mellom sovinger så lekes det, er med på alt av husk ting som gjøres, går turer, handler og leker med søsken. Gleder meg til våren kommer for da blir det enda mere gåturer.
 
Står opp alt mellom 05-08 :p 5-6 måltider daglig. Ikke så interessert i melk, så sliter litt med den. Spiser ellers alt mulig. Sover 2 blunder, mellom 2-3 timer tilsammen dersom jeg legger skikkelig tilrette for det. Sover f.eks bare 1/2 time i stillestående vogn.
Er veldig glad i å leke seg på gulvet! Har endelig knekt krabbekoden, så hun kommer seg dit hun vil :) Er veldig kosete om dagen, både med bamser og mamsen :) Ellers er vi ute og farter relativt ofte (men ikke for mye). Gjør ærend, handler, er litt på kafé, besøk osv. Til helgen skal jeg i utdrikningslag, edru, da skal hun overnatte hos mormora og bestefaren. Det bruker å gå veldig bra! Jeg er ganske sliten etter en tøff periode, så jeg prøver å spørre etter mer avlastning. Prøver å ta vare på meg selv også, rett og slett :)
 
Enn så lenge har jeg permisjon. Prøver å ikke gjøre så mye, men vi går på babysvømming, babysang og litt besøk. Sosialiserer oss helst rundt lunsjtid mellom duppene. På ettermiddagen lekes det mef storesøster mellom middag og kvelds.

Søvn:
Står opp ca 06:00
Første dupp ca kl 09:00, 1-2 t
Andre blund ca kl 14:00, 1-2 t
Legger seg ca 19:00 på eget rom. Sover som regel rolig til midnatt, og så er vi kanskje inne 1-3 ganger før det er morgen. Men har skjedd at han sover gjennom også.

Mat:
4 måltider ila dagen, og pupp 4 ganger (ingen amming på natt).
Spiser mye brødskive! Mista lysten på grøt etter omgangssyken.
Typisk dag:
06: pupp
08: 1-2 brødskiver og bananbiter
09: pupp før dupp
12: 1-2 brødskiver og 1/2 grøtsmoothie
13.30: pupp før dupp
16: middag fra klemmepose (liker ikke glass...)
17: smake litt på vår middag
17.30: pupp
18.30: 1-2 brødskiver og resten av grøtsmoothien

Når jeg begynner på jobb snart blir det kun amming 2 ganger om dagen, morgen og ettermiddag. Skal begynne å slå sammen morgenammingene nå. Kuttet den 06 i dag.
 
Står opp mellom 07.00 og 07.30, mini får en flaske mm, også lager jeg frokost.. han spiser et par skiver brød, og så må vi ut av huset! Jeg har nemlig en supersosial liten gutt som ikke er fornøyd med å være hjemme en hel dag.. så vi drar i åpen bhg, på leos lekeland, besøk til kjente el. Han spiser grøt ved 11-tiden, også sover han luren sin fra ca 12.00-14.00. Da får jeg pumpet melk og slappet av litt :) så får han ei ny flaske mm når han våkner igjen, ei brødskive, også går vi enten ut å leker, han får et bad el. Pappa’n kommer hjem rundt 17.00, så da er det middag og pappa-tid! :) får litt grøt igjen rundt 18.30 mens pappa leser bøker, så er det kveldsstell og ei flaske melk før han sovner 19.00 for natten :)
 
Nå er det pappaen som er hjemme:) Står opp mellom 07.00-08.00. Frokost(melk og grøt) og lek. Dupp ved 11.00-tiden. Sover da en til to timer. Besøker åpen barnehage, babysvømming, eller er bare hjemme og leker. Spiser brødmat-lunsj ved 12-13 tiden. Mamma kommer hjem fra jobb ved 16.30 tiden, og han får melk. Middag i 17-tida. Har en liten dupp 17-18-19 tida. Denne duppen varierer litt ut fra når og hvor lenge første dupp var. Dersom siste duppen er sen, får han ikke sove alt for lenge, så han blir trøtt til kvelden. Spise kveldsmat(grøt) rundt kl.21 og så i seng. Vi jobber nå litt med å flytte leggetidspunktet gradvis tidligere på kvelden for å forberede barnehagestart:) Sover noen ganger hele natta, og noen ganger våkner han en gang på natta og vil ha pupp.
 
Evighet siden jeg har vært her inne... mye våken på nettene her.. så i ammetåken...

Våkner kr mellom 5 og 6..
Spise litt grøt mellom 7 og 8
Pupp før soving ca 8.30. (Sover alt fra 30min til 1.5t)
Mellom 11 og 12 skive og litt frukt .
Pupp før soving som er mellom 12 og 13. ( alt fra 30min til 1.5t)
Middag rundt kl 15.
Om ikke han har sovet lengre enn kl 14 på forrige soving må han ha en powernap på 30min i 15.30-16 tiden...
Kveldsgrøt i 18tiden.
Pupp 18.30
Soving ca 19tiden..
Et Pupp måltid igjen alt fra kl 01-03.

Våkner ofte på nettene enda her ila natten.. ofte gi han sutt så sover han videre eller så kan han være våken lenge om gangen;)

På dagene sløve vi mye ;) leke på.matta.. kjenner godt at jeg har for lite søvn....barseltreff hver 14.dag.. babysang 1.gang i uka.. noen små turer.. iblant på besøk...
 
Back
Topp