Hvordan er døgnrytmen på deres på 13-14 mnd?

Rose88

Betatt av forumet
Som overskriften sier. Her sover mini en dupp alt fra 1-2,5 time. Våkner senest 13.00, legges 17.30/18.00. Styrete legging og våkner en del på nettene og da må vi inn til henne. Varierer når hun er klar for dagen, kommer ann på når hun har våknet iløpet av natta, men mellom 05.30/06.00 som regel, noen ganger nærmere 06.30, men da har hun vært urolig sent på natta. Usikker på om vi bør endre noe på rutinene eller ikke. Prøve å drøye legging eller ikke? Selvom hun sovner 18.00 og sover til 06.00, får hun ikke 12 timer sammenhengende.

Hvordan er deres rutiner?
 
wow, det er jo helt utrolig lenge!
Tror det er enorme individuelle forskjeller på barn. Mine barn har aldri lagt seg før 19:00 og våkner da 07:00-08:00. De sover kun en 1 times middagshvil fra 10mnd og slutter allerede rundt 2årsalderen.

Mye uro og 18mnd’ern min er enda våken 1 gang på natta. Tror de bare er sånn. Tenker det barnet regulerer selv er riktig, orker ikke tenke så på grenser og regler :) Men nå er jeg hjemmemamma og ingen av de går i barnehage…
 
Hei! Har en på snart 13 mnd. Det er vel veldig individuelt med døgnrytme. Min varierer fremdeles mellom en og to hvil på dagen, men det blir fort litt rot hvis han sover to ganger. Pleier å våkne i 6-6.30 tida. Legger seg i 19-20 tida. Litt små-uro på natt, men det hjelper stor sett med smokk (akkurat slutta med nattamming). Må vel kanskje bare prøve seg frem i forhold til å drøye legging, men ikke godt hvis de blir overtrøtt heller. Så kommer det vel an på hvor mye intrykk det er i løpet av dagen hvor sliten de er når kvelden kommer. Lykke til :Heartred
 
Her soves det fra 20:00 til 06:00/06:45. Ofte uro på natten, pga sykdom og nylig sluttet med nattamming. Sover to ganger på dagen, 2 x max 1.5 timer. En liten stund var hvil nr. 2 kuttet ut men den kom tilbake ved barnehagestarten :)
 
Virker som det er mye forskjeller ja! Har en på 13 måneder :love2 Sover som regel bare en nap på dagen på 1 og en halv time. Legger 1830-19 og våkner 1-2 ganger på natta, i 00 tiden og 4-5 tiden, får da vannflaske og sutt, nettopp sluttet med flaske med melk på natt. Sovner som regel igjen og sover til 6:30-7. Går ikke i barnehage enda, men hadde vært greit om han begynte å sove natta gjennom innen han begynner i august.

Han sover enda i vår seng da, kan være han våkner litt av oss :bag: Syns det er så greit å ha han rett der hvis han våkner og ikke klar for at han skal inn på eget rom enda..

Han har en kusine på samme alder som har sovet natta gjennom siden 3-4 måneder, og en fetter på 10 måneder som våkner nesten hver time enda. Kanskje det bare er personligheten hmmm
 
Back
Topp