Hvordan er barnets forhold til kusiner/fettere?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Camilla
  • Opprettet Opprettet
Mest stas for 2-åringen siden de er jevngamle (har bare et søskenbarn så langt), men 7åringen er med å leker og passer på. Søskenbarnet bor i en annen by, så blir bare et par ganger i året vi treffes, dessverre.

Det er litt aldersforskjell, men de leker fint og synes det er stas :-)

Min datter går på samme avd i bhg som sin åtte mnd yngre kusine. De er bestevenninner.

Guttungen liker godt å leke med fetteren, egentlig leker alle fire fint sammen

Sønnen min er 8 mnd og yngste fetteren er 7 år. Så de er jo litt langt unna i alder. De andre er 11 og 14.
Mini syns jo det er stas når de prater litt til han å tuller med han. Men de syns jo han er ganske liten å kjedelig :P

Nå har han bare tre søskenbarn og to av de er jevnaldrede (en er 1år eldre, andre er 3mnd yngre). De er veldig gode venner! Han bryr seg lite om baby-kusina...

søsteren min og jeg bor ike så langt unna hverandre så våre kommer til å ha god kontakt. ellers så er mine to yngste søsken for små til å ha kids, men de blir nesten som fettere og kusiner

Hu har en fetter. Men pga avstand og andre ting så ser de ikke hverandre så ofte. Men han er 10 mnd yngre enn hu og de leker kjempe bra sammen når de først er det

Søskenbarna de'es bor 30mil unna, så ikke daglig kontakt, men når de møtes har de god kontakt alle. Blir litt forskjellig måte de har kontakt på siden de er mellom 1år og 16år. Eldste har best kontakt med sin bestevenninne/kusine som er like gammel som hun;) Forventer også at mini vil få best kontakt med fetteren som kun er 1mnd yngre enn seg:)

Begge gutta mine er veldig glad i kusinene og fetteren sin :-) de er fem stk mellom 1,5 og 11 år, så litt forskjeller er det men gode, ulike forhold mellom dem :-)

Back
Topp