hvordan er ammerutinene deres da?

cheese

Forelsket i forumet
Ammeammeammeammeamme: Mye av det for tiden[:D][:D][:D] Og dermed alltid noe man lurer på[:D]

hvor lenge ammer dere pr gang? Hos meg varierer det ofte, har liksom ikke en halvtime pr bryst hveeer eneste gang, for noen ganger blir det bare et bryst og kanskje 30 minutter, mens andre ganger kan det bli 10-20-25 minutter pr bryst, og til og med bare 10 minutter på ett bryst........ammer hver 3 time, noen ganger etter 2.5 timer. mens på slutten av natta kan det gå ca 4 timer før morgenammingen gjøres......

Ellers er det liggende amming som det går mest av her hjemme, vi har liksom ikke fått helt dreisen på sittende amming, og det irrrrrrriterer meg....men må si at vi prøver det hver gang først som regel, nettopp fordi øvelse gjør mester(og noen ganger funker det strålende, mens andre ganger går det ikke) Og jeg er avhengig av å få dreisen på derre sittende ammingen, da jeg gjerne vil ute blant folk igjen, og der kunne gjøre unna mating av lillejenta vår uten å måtte legge meg ned liksom[:D][:D] kafeer o.l. har vel ikke senger til gjestene sine[:D][:D][:D]

Så hvis noen har noen gode råd for hvordan jeg bedre kan få til derre sittende ammingen, så tar jeg imot med glede[:D]

Så hvordan er deres foreløpige ammerunder og rutiner blitt da?

håper alle koser seg med sine små der hjemme[:D]

skal stikke og hente den spedbarnsboka tvert jeg, og se på de rådene[:D] takker

du får sikkert til liggende amming etterhvert skal du se[:D][:D] 

ja, nettene hos oss er også greie, hun vil gjerne ha pupp rundt hver tredje time, men hun er så rolig på døgnet at det går så greit å ligge å amme henne da....og noen ganger lar jeg henne ligge leeenge inntil meg før jeg tar henne over til senga si igjen[:D][:D]

lykke til videre med amming og baby i heimen da[:D]

Varierer litt ¨når me ammer for ho sover lenger nokre ganger. Kan gå fem timar om natta, eit par timar til berre ein halv time mellom om dagen. Eg legg ho til når ho vil!

Sittende amming er best for brystvortene tykkjer eg, så eg ammar berre liggande om natta, men er avhenging av ammepute. PÅ cafe tykkjer ikkje eg det er så behagelig, men eg krysser beina over og har den som er kryssa ut i 90 graders vinkel, da får eg litt underlag. Støtter gjerne kneet mot bordkanten. Det går fint å berre halde ho og, men det er ganske tungt tykkjer eg! Tok lang tid før eg fekk dreisen på liggende amming, så alle har sine problem med dette ammestyret!!!!!!!

Lykke til med sittende amming!

Ja, det blir en del runder med amming i løpet av døgnet. [:D] Det varierer veldig her også, for av og til blir han mett etter en halvtime, mens andre ganger holder vi på i over en time. Jeg passer på å starte med forskjellig bryst hver gang. Det går som regel 3-4 timer i mellom hver gang nå, men mye oftere i starten. Og av og til går det bare 1-2 timer i mellom. Jeg lar han styre det selv. Har du prøvd å støtte opp med puter når du ammer sittende, evt ammepute? Jeg har føttene i kors, slik at jeg får støttet opp hånda på foten.. Ellers anbefaler jeg også å se i spedbarnsboka ja, den er kjekk å ha! [;)]

Her ammes det hver tredje time sånn ca. Lille Isak har et enormt sugebehov, så innimellom må han lures litt med lillefingeren. Tenkte å se om vi fant smokk til han i dag, prøve den ortodent, for å unngå skjev tannstilling. På natten sover han ca 5-6 timer før han våkner og vil ha pupp igjen. Han spiser før vi sovner i 24-tiden også våkner han i 5-6 tiden å spiser også spiser han hver tredje time igjen frem til det er natt. Han suger ca 20 minutter på hvert bryst, og han ligger å koser masse inntil brystet når han er ferdigspist. Det går heldigvis bra med både liggene og sittende amming her, sitter på dagen (må støtte opp med en del puter[:D]) og ligger om natten. Foretrekker å sitte, da kjertlene er så mye vondere når jeg ligger. Ellers har vi ikke så mye andre rutiner, han sover så mye, så vi nyter det bare mens vi kan[:)] Ha ikke noe tips å gi i forhold til ammingen, det er bare å prøve og vær tålmodig, så ordner alt seg! Nå skal vi på helsestasjonen å veie Isak.

her er det og amming ver 2-3 time på kvelden litt oftere en på formidagen..
jeg ammer mest sittende, jeg syntes å det er lettere med en ordentlig amme pute får liksom rigget hn bedre til da... jeg får ikke helt til liggende amming jeg[:)]

lykke til videre håper du snart får dreisen på det.... 

jeg ammer bare sittende,også om natta.
ammer hver 3. time ca.men nå skal jeg amme hver 2.time,helsesøster mente at hun kunne legge på seg mere, så skal gi henne mat så ofte som mulig

ah, med litt øvelse og tålmodighet jenter, så får dere til både sittende og liggende amming vettu[:D] jeg mestrer endelig begge deler, så nå kan jeg dra litt mer ut i verden uten å bekymre meg for å ikke få til å amme[:D][:D]

leste litt i spedbarnsboka, og tok til meg litt tips der, så den anbefaler jeg[;)]

Har ikke fått noen rutiner enda. Ammer nesten hele tiden mens hun er våken.
Hun suger så lite om gangen for det meste, bare noen få minutter og sputter ut puppen og sovner og raper henne, våkner å skriker og tilbake til pupp.Hun har
"litt" kolikk så det det er nok at hun har vont i magen at hun vil til puppen hele tiden.
Er jo god trøst for henne da[:)]

Back
Topp