Hvordan er 5-åringene deres?

Solvit

Forelsket i forumet
Jeg har en veldig oppfinnsom 5-åring om dagen. Han finner på mye ting og tang, dersom han er alene litt. Livlig fantasi ;) spesielt leking med vann, når han skal vaske hendene.

Han er tydeligvis inne i en litt trassen periode også med sterke egne meninger. Heldigvis gir han seg fort hvis han får en forklaring :) "jeg vil....!", "Ååååå...", "jeg vil ha is", "jeg vil ikke legge meg" osv....

Men ser et lite lys i tunnellen ;) Startet med Stjernedryss kalender i går og syns det virker allerede :)

Få høre hvordan deres 5-åringer er :)
 
Her er hun også veldig bestemt og trassig om dagen. Blir noen runder med timeout når ikke vil høre på oss og gjør det motsatte av det vi sier.... hun blir 5 i oktober :)

Hva er Stjernedryss kalender?
 
Vesla her er veldig snill og grei.. noe trass selvfølgelig, men det hører med :) Ellers finner hun aldri på noe "sprell" om hun er alene litt. hun får jo lørdagsgodter, men det spiser hun aldri opp selv om hun ikke får mye. Har egen kjøkkenskuffe som hun legger det i, og der får det ligge helt i fred til neste lørdag :)
Nei, jemt over går hverdagen her veldig fint med akkurat passe med trass ;)
Men hun er veeeldig sånn at hun dilter etter meg alle steder jeg går :p føler jeg har en liten hale hele tiden :p Sitter jeg og sambo og snakker er det garantert at hun har mye hun føler hun skulle sagt akkurat da :p Var veeeldig flink til å leke seg på rommet fra hun lærte å gå rundt 1 års alderen og frem til hun var 4 - 4 1/2 år. etter det har det ikke vært så lett å få henne til å leke på rommet, annet enn at hun bare skal være rundt oss.. :p
 
Back
Topp