Hvordan endre leggerutinene?

snuppah88

Gift med forumet
Lillemor har bada hver kveld siden hun var 3 uker.. vi har syntes det har vært godt, for da har hun visst at etterpå er det natta.. De kveldene hun ikke har bada (prøveprosjekt ved forskjellige tidspunkt[8D]), så har hun vært mer urolig på natta.. Akkurat som at hun ikke helt skjønner at det er natta.. Men nå så får vi jo en til, og jeg ser for meg at det blir TRAVELT å bade henne hver kveld da, spesielt siden sambo jobber ettermiddag/kveld annenhver uke.. Så hvordan skal jeg få avvent henne å bade rett før leggetid og likevel skjønne at det er natt og sove lenge? [8|]

Godt spørsmål. [8|] Hihi! Men du har rett i at det ikke blir så lett å få badet hver kveld når det kommer en til, ja..

Tja, fylle vann i springen eller i et vaskefat, ta fram eventuelle badeender oa. dere brukte i badet, ta fram såpe, hånkle osv som minner henne om bad, men bare vaske henne grundig med klut, lage en greie på vanlig kveldsvask/stell i stedet for bading. Pluss kjøre alle andre kveldsrutiner som før. Forberede henne tidlig på hva som skal skje, f.eks nå skal vi lage kveldsmat, så skal vi ta kveldsstellet, pusse tenner, lese bok og sove, og gjenta dette mange ganger. Et eller annet.....[:-]

Du kan jo prøve å vaske han med klut der det trengs, gi han en kort massasje mens du smører kroppen med krem og så gjøre de vanlige rutinene du har fra før. Rolig massasje får kroppen til å slappe av[:D]

Back
Topp