Hvordan drepe en orkidé???

2 små og en huleboer

Forumet er livet
Jeg kjøpte 3 mini-orkidéer rundt påske tider. Etter de var avblomstret ble de stående i vinduskarmen i håp om at det skulle komme nye blomster. Tiden gikk i julen kom.
Og obs, de blir glemt. De klarer å gjemme seg bak noen sviber og kakebokser, og der står de. I vinduskarmen. Så blir det kaldt, veldig kaldt. ned til -25 ute. Det gir 10-12 grader i vinduskarmen [&:] Og orkidéer som skal ha 22-23 grader.
Vel, etter 3-4 uker uten vanning og 1,5 uke frysing, kom jeg på dem. Listet meg bort for å finne frem "likene". Og hva finner jeg????
3 fine orkidéer, og en av dem har til og med fått en knopp.............[:D][:D]

Så hvordan dreper man en (eller 3) orkidé(er) [8D][8D][8D][8D]

hehe kanskje det er det eg skal gjøre då:p eg dreper alle mine:p glemmer å vanne de og så vanner eg de i tid og utider. har kasta 10 stk på noen måneder, nå står 5 kaldt i håp om å få liv i de:p:p
har en stemor som driver blomsterbutikk som kommer med de:p

hahaha mamma sine orkideer varer også evig. vesla reiv av den aller siste knoppen og to stilker sto igjen...men jammen tok det ikke lang tid før det kom 3 nye[:-] og de som er så vanskelig å holde liv i[&:]

min er i plast den og lever evig hahaha....den ser veldig ekte ut da[:)]

ORIGINAL: majo88

hehe kanskje det er det eg skal gjøre då:p eg dreper alle mine:p glemmer å vanne de og så vanner eg de i tid og utider. har kasta 10 stk på noen måneder, nå står 5 kaldt i håp om å få liv i de:p:p

Ikke kast orkidèene! De kommer seg av seg selv, vanligvis[:)] Mine gjør hvertfall det! Vanner dem ca aldri (mamma gjør det når hun er innom da..), men de blomstrer som bare det [:)]

ORIGINAL: majo88

Jøss, skal de stå kaldt for å komme seg...Det viste jeg ikke. Da gjorde jeg noe helt riktig, helt tilfeldig [:)][:)][:)]

Det er det jeg bestandig får høre fra stemor og farmor, at man skal sette den kjølig og glemme den av når den er avblomstret, bare vanne en sjelden gang. Og begge de har flotte orkideer. [;)]

ORIGINAL: Linnen83

Da vill jeg svare på denne jeg, kjøper de på plantasjen!!Da dør de fort![:D]
Jeg kjøpte tre orkideer på plantasjen og så fikk jeg to av svigers samme dag.
De som jeg kjøpte var rett og slett døde etter to uker men de jeg fikk lever enda, de har vel ikke fått vann noen gang. Og har fortsatt stive flotte blader på de[:D]

Her om dagen var det noen som sa at det var fordi plantasjen selger 2. sorterings blomster.. Om det er sant vet jeg ikke, men likevel[:-]

Hell MASSE vann over.
Sett de ut i kulda.

No more flowerpower.

ORIGINAL: Mrs.Green

ORIGINAL: copyright

Lett.

Du kan drukne de.

Show me??? [8D]
Mine står da i vann at all times!
Gjør de?
Her blir de vassne og røttene råtner hvis jeg er for ivrig med vannet.

ORIGINAL: Woolfmother

gi den til meg, jeg lover deg at i løpet av en uke er den død!!

Samme greia her..

Gi den til mæ [8D][:D]

Sett dem på kontoret mitt, der dævver dem som fluer!

Snu den[8D]  Har hørt at dem må stå mot lyset, hvis man da snur orkideen rundt vil blomstrene snu seg etter lyset å knekkes av.. Skjedde her[&o][:-]

Gir dem til meg så døøøør de[8D]
jeg kan ikke ha blomster i hus for de bare dauer[;)]

Back
Topp