hvordan desinfisere en badebalje best mulig?

Jeg ville bare brukt zalo og klut/svamp til å vaske den. Hvis det er godt nok til å vaske det vi spiser av, så er det godt nok til en badebalje. Zalo er jo fettløselig, så det fjerner jo badeolje og sånt. Kan jo bruke den blå zaloen, som heter antibakteriell?

Jeg ville bare brukt zalo og klut/svamp til å vaske den. Hvis det er godt nok til å vaske det vi spiser av, så er det godt nok til en badebalje. Zalo er jo fettløselig, så det fjerner jo badeolje og sånt. Kan jo bruke den blå zaloen, som heter antibakteriell?

Vet i hvert fall at ingen har bæsjet i vasken vår :p Det vet jeg jo ikke om badebaljen :P Får gå en runde med antibakteriell først, og så en vanlig etterpå kanskje? :)

Jeg pleier å vaske badebaljen med det jeg har tilgjengelig av vaskemiddel ;p Zalo/grønnsåpe/badskrubb :) Holder jo for alt annet rundt oss, tilogmed det vi spiser av som nevnt over her, så tipper det blir ren nok ;)

Vet i hvert fall at ingen har bæsjet i vasken vår :p Får gå en runde med antibakteriell først, og så en vanlig etterpå kanskje? :)

Men dere skal jo heller ikke spise ut av badekaret, og rå mat som vi jo har på skjærefjøla kan jo inneholde alt mulig som vi jo dreper ved å steke maten. ;)

Jeg pleier å vaske badebaljen med det jeg har tilgjengelig av vaskemiddel ;p Zalo/grønnsåpe/badskrubb :) Holder jo for alt annet rundt oss, tilogmed det vi spiser av som nevnt over her, så tipper det blir ren nok ;)

Tenker bare at jeg må rengjøre den ekstra siden det er en "fremmed" baby som har brukt den tidligere?

Prøv gni sitron på. La det virke litt å vaske av jeg gjør dette med dusjen funker som bare det :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenker bare at jeg må rengjøre den ekstra siden det er en "fremmed" baby som har brukt den tidligere?

Tja, tror ikke det er så farlig. Vi arvet den første balja vi hadde, og den vasket jeg bare godt et par ganger før bruk :) Men du kan jo sikkert gnu noe antibac i den om du vil ;)

Klorin....? Vask med det, skyll godt! Mye rart i offentlige svømmehaller ògså, men klorvann gjør jo susen der...

Sent from my iPhone using BV Forum

Såpe og varmt vann holder nok i masse vis.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Zalo holder nok i massevis, men om du vil, så kan du jo ha i litt klorin og la den stå en halvtimes tid før du rengjør den :)

Klor er det eneste som dreper virus og bakterier så ville brukt det og skyllet den goooodt :)

Klor er det eneste som dreper virus og bakterier så ville brukt det og skyllet den goooodt :)

Det stemmer jo ikke akkurat at klor er det eneste som dreper virus og bakterier. Hva med alkohol, eddik, sitron, honning dreper faktisk også en del. :p Og når det er en zalotype som heter antibakteriell, så regner jeg med de har tilsatt noe der også som dreper bakterier.

Du kan jo vaske først med klor og så zalo.?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Sterke kjemikalier kan ødelegge finishen på det du skal vaske.

Hvis du ser bort i fra det så ville jeg ha
:
Vasket med klorvann for desinfisering, og skylt godt.

Eller vasket med zalo og salmiakkvann for zalo er såpe og fjerner møkk (men er fet), og salmiakken løser opp fettet. (Beste måten å vaske vinduer på også)

Det finnes egen overflatedesinfisering som du får kjøpt på apoteket. Den bruker jeg for å fjerne fett og smuss på ett sted det må være helt rent. Den forsvinner helt fra overflaten etterpå.

Bruker du antibac for mennesker så er det ofte tilsatt glyserin/glyserol og legger igjen en liten hinne på det du rengjør. (Gir fukt til hendene etter spriting)

Grønnsåpe kan du kaste dit pepperen gror. Der trives bakterier godt hvis du ikke får det fjernet igjen. Veeeeldig fett. Kun ubehandlet treverk skal det brukes på.

Eddik desinfiserer og fjerner evt lukt så jeg hadde tatt en klut med eddigg og knikket og så skylt med kaldt vann. :)

Det stemmer jo ikke akkurat at klor er det eneste som dreper virus og bakterier. Hva med alkohol, eddik, sitron, honning dreper faktisk også en del. :p Og når det er en zalotype som heter antibakteriell, så regner jeg med de har tilsatt noe der også som dreper bakterier.
Jo det stemmer godt, klor er det eneste vaskemiddle folk flest får tak i som dreper norovirus, rotavirus, bakterier osv.
Klart der fins andre ting som dreper virus og bakterier om du jobber på sykehus eller i helsetjenesten så du kan ta vaskemiddel derifra men nå var vel ikke det et allternativ.
Zalo ja den dreper bakterier, ikke virus.
Virus er det som er i avføring som er smittsom, da hjelper ikke vaskemiddel som dreper bakterier.
Sitron tar vel rust og slikt, samme med ketchup, upraktisk å vaske med.
Alkohol må du opp til over 90% for å få den til å skulle drepe virus og bakterier, og hvem har det?
Honning, så upraktisk å vaske med det også :P
Nei, hadde vaska med klor og vært ferdig med det. Det er et vaskemiddel alle har, det er billig og det dreper virus og bakterier og da er jo jobben gjort :)

Back
Topp