Hvordan delte dere nyheten?

Forteller du om graviditeten til de nærmeste før uke 12?

• Ja

Votes: 18 100,0%
  • Nei

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    18

Fra2til3

Gift med forumet
JuniJubel2021
Her har vi igjen som sist runde bestemt oss for å fortelle de nærmeste med en gang.
Om det skulle skje noe syntes vi det er godt at de rundt oss vet hva vi står i.

Jeg klippet ut små hjerter og tegnet en positiv graviditetstest med September 2025 på:Heartred Så festet jeg sånn ‘’skrapelodd’’ klistremerke over så de må skrape det frem :)

Kan legge ved bilder under :)

Hvordan og når forteller dere familie og venner?

For en kul idé! Enig i at det er fint å fortelle de nærmeste hvis det skulle skje noe. Vi bor dog i en veldig liten by, så jeg er så redd for at noen skal forsnakke seg og at jobben skal få vite det før jeg er klar.
Har kjøpt en "best big bro" genser til toåringen. Tenkte at han skal gå med den foran besteforeldrene :love017 Håper den kommer snart!

For en kul idé! Enig i at det er fint å fortelle de nærmeste hvis det skulle skje noe. Vi bor dog i en veldig liten by, så jeg er så redd for at noen skal forsnakke seg og at jobben skal få vite det før jeg er klar.
Har kjøpt en "best big bro" genser til toåringen. Tenkte at han skal gå med den foran besteforeldrene :love017 Håper den kommer snart!
Det skjønner jeg at du er redd for mtp jobben. Ting kan jo fort spre seg. Spesielt på ett lite sted.
Så herlig! Det er også en veldig fin måte:D Har sett etter sånne gensere selv, men ikke funnet noe sted.

Sist valgte vi å fortelle det til de vi møtte underveis (fra uke 7 ca). Måtte føle oss klare for å dele med søsken, da vi ville de skulle få vite det først. Når de vet så sprer det seg fort (3 og 5). Denne gangen ønsker jeg å få dratt på privat TUL før vi forteller, så blir nok ca. uke 7 nå også.

Sist valgte vi å fortelle det til de vi møtte underveis (fra uke 7 ca). Måtte føle oss klare for å dele med søsken, da vi ville de skulle få vite det først. Når de vet så sprer det seg fort (3 og 5). Denne gangen ønsker jeg å få dratt på privat TUL før vi forteller, så blir nok ca. uke 7 nå også.
Her har vi ikke fortalt til datteren våres enda. Jeg tror vi venter til etter uke 12 til henne.
Hun er 3, blir 4 til sommeren og når hun vet da kommer alle til å få høre det :laughing002

Har fortalt det til barna mine. Yngste på 12 så testen på julaften. Så sendte jeg snap til både datteren min på 18 og mamma og søsteren min. Venninnne mine fikk også snap. Men barnefaren forteller jeg det ikke til før etter tirsdag. Veldig usikker på hvordan jeg skal fortelle det til han da vi egentlig er bare venner med fordeler. Skulle egentlig ha eggdonasjon i dk men ble utsatt og trodde ikke jeg skulle få det til alene da jeg har prøvd i fire år med donor og ivf i DK i mai og eggløsningsmonitoren min ikke gav positiv eggløsning denne måneden. Så egentlig veldig i sjokk. Hadde MA i okt i fjor så er litt redd for at det skal skje denne gangen også. Men startet på progrerestron for noen dager siden og smertene i magen og ryggen er bedret seg. Hadde samme smerter i fjor. Så kanskje jeg har berget for å miste denne gangen. Har et håp i alle fall siden testene blir sterkere og kvalmen blir sterkere for hver dag som jeg er kvalm. Ikke alle dager jeg er kvalm. Men kjenner det i ryggen og magen hver kveld. Så har troa. Men forteller til kompisen min som sagt etter UL tirsdag

Jeg tenker på en ting. Jeg jobber på patologi avdeling. Og det jobber vi en del med kjemikalier og smitsome sykdommer innimellom. Har en gravid kollega som har jobbet med minimal tilrettelegging og svangerskap. Fungerte greit. Hu var allerede over 12 uker når hun begynte. Jeg har bare nettopp fått positiv test og lurer på om når skal jeg fortelle til arbeidsgiver?

Jeg tenker på en ting. Jeg jobber på patologi avdeling. Og det jobber vi en del med kjemikalier og smitsome sykdommer innimellom. Har en gravid kollega som har jobbet med minimal tilrettelegging og svangerskap. Fungerte greit. Hu var allerede over 12 uker når hun begynte. Jeg har bare nettopp fått positiv test og lurer på om når skal jeg fortelle til arbeidsgiver?
Jeg fortalte det til arbeidsgiver for et par dager siden. Forholdene på jobb, spesielt de neste ukene krever tilrettelegging for meg, og at jeg må unngå enkelte oppgaver. Det er også forventet at vi skal jobbe en del overtid, og må jobbe hver dag hele uken i et par uker fremover.

Back
Topp