Hvordan deler dere permisjonen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
Far skal kun ha de 10 ukene - han ønsker det selv, og det er helt i orden for min del :)
Han er også den som har høyest inntekt av oss, så det passer fint.

Vi tar halvparten hver. :-) Jeg tar mitt sammenhengende og går deretter ut i praksis gjennom NAV 2-3 dager i uken. Han tar seg da fri 3 dager i uka og jobber litt lenger de 2 arbeidsdagene, slik at han jobber 50%. :-) Med ferier og slikt så bør vi da klare å vente med barnehagestart til august 2016, uten å tape noe økonomisk.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Håper jo regjeringen holder på kontantstøtten slik den blir nå fra august, med 6000,- i mnd frem til to år! Kommer til å jobbe redusert etter permisjonen er over tenker jeg, istedet for å ha to barnehagebarn. Kont.støtte + det man sparer på å ikke ha bhg plass utgjør da mer enn 8000,- i mnd.
Men de forandrer jo på det stadig vekk, så det spørs vel om det blir slik særlig lenge...

Jeg skal bruke mest mulig permisjonsukene, så far får kun sine 10 uker. Etter erfaring med første, så blir det gjort ingenting hjemme, mens jeg er på jobb og han hjemme med den lille. Og i tillegg jeg ser ikke for meg å starte tidlig i jobb, siden jeg ammet første veldig lenge, hele døgnet, så tenker å amme lengst mulig andre også :)

Håper jo regjeringen holder på kontantstøtten slik den blir nå fra august, med 6000,- i mnd frem til to år! Kommer til å jobbe redusert etter permisjonen er over tenker jeg, istedet for å ha to barnehagebarn. Kont.støtte + det man sparer på å ikke ha bhg plass utgjør da mer enn 8000,- i mnd.
Men de forandrer jo på det stadig vekk, så det spørs vel om det blir slik særlig lenge...
Frem til 24 mnd? Wiii!! Det er jo helt genialt!!! Blir hjemme til da jeg!

Sent from my iPhone using BV Forum

Frem til 24 mnd? Wiii!! Det er jo helt genialt!!! Blir hjemme til da jeg!

Men står at det gjelder fra 19 mnd.. Det er jo merkelig regel...

Her fordeler vi mer mellom oss, og jeg skal være hjemme til august, pappa fra august-desember

Her blir det jeg som skal ha 34 uker permisjon og barnefar 15. Da går jeg på ferie når min permisjon er over og dermed så får vi feriehele neste sommer sammen.mså begynner jeg å jobbe i august og barnefar er hjemme til midten av oktober. Da skal mini i barnehage/ dagmamma. :)

Jeg tar mesteparten...det blir mest økonomisk. Far skal i tillegg gradere arbeidet med sine 10 uker, siden jeg jobber 50% natt. Han blir hjemme de dagene jeg trenger å sove rett og slett, så da kan minsten være lenge uten barnehage forhåpentligvis:)

Sent from my iPad using BV Forum

Her blir det nok til at jeg tar fellesperioden, men mannen tar sine uker på sommeren kombinert med ferie men over 2-3 år. Det er tanken så får vi se om det lar seg gjøre i praksis ifht barnehageplass... Hvor raskt vet man om man har fått bhg-plass?

Back
Topp