Hvordan dele nyheten?

Belka87

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Julibarna 2019
Novemberbarna 2021
♡Julekulene 2021♡
Det finnes mange måter å dele nyheten om et nytt familiemedlem på.
Noen sier det rett ut, andre lager en overraskelse ut av del, andre deler morsomme bilder på sosiale medier. Mulighetene er uendelige.

Hvordan har dere tenkt til å dele det, evt. hvordan delte dere nyheten?

Og delte dere/skal dere dele nyheten på ulike måter for familie, venner, evt. sosiale medier?

Har kjøpt en knallrosa body (eneste rosa plagget jeg har kjøpt til henne) til ettåringen der det står hun skal bli storesøster. Det var sånn mannen fikk vite, kledde på henne etter jeg hadde positiv test. Tenkte kanskje hun kan ha den på neste gang vi ser svigers, så får vi se hvor lang tid det tar før de leser..

Nærmeste blir nok i bursdag selskap om et par mnd, tenkte å ha på lisja kjole med storesøster skrevet på :happy:
Resten av familie og venner vi har litt mindre kontakt med tenkte jeg å finne på noe morsomt på årets julekort ;)

Her skal jeg kjøpe en genser som står «jeg skal bli storesøster» på, også skal hun ha den på seg når vi drar på besøk til folk. Så får vi se om de ser det :p dette til familie.

Når det kommer til sosiale medier blir det nok ULbilde og en liten tekst slik som sist. Er bare tre dager mellom terminen jeg hadde med snuppa og terminen jeg har nå :p så kanskje bare del minnet fra da vi delte sist og skrive «men nå blir vi fire/fem» og se om noen legger merke til det [emoji23][emoji23]

Tenkte også å bruke en storesøster body! :-) gleder meg sånn til å fortelle!

Jeg skal bare si med ord. Ikke noe spesielt.

Jeg skal bare si med ord. Ikke noe spesielt.

Samme her! Søsteren min + mann og bror min + kone vet det allerede.. tror jeg sier det til mamma og pappa i helgen som kommer, da skal jeg inn der! Tror de mistenker det allerede, da jeg ikke drakk i bryllupet [emoji23][emoji85]

Samme her! Søsteren min + mann og bror min + kone vet det allerede.. tror jeg sier det til mamma og pappa i helgen som kommer, da skal jeg inn der! Tror de mistenker det allerede, da jeg ikke drakk i bryllupet [emoji23][emoji85]
De nærmeste venninnene og familien vet vi prøver på nr. 2 og har prøvd i et år. Så det blir ikke overrasket over nyheten, men blir glad for å høre det skjedde. Vil bare ikke fortelle for tidlig for å så gå en runde og informere om at det ikke gikk.

Jeg tenker at vordende storebror skal bli den første som får vite, så da sprer nok nyheten seg raskt. Ihvertfall blant den yngre del av våre venner og bekjente :hilarious:

Mannen har bursdag den uka jeg er 12 uker på vei, så jeg har lyst til å kle minstemann i genser det står storebror på - men vi får se[emoji4]
Edit: at han har den på under selskapet der hele familien er mente jeg da[emoji28]

Last edited:
Til mannen fikk han en «To do list» på en liten whiteboard der det sto «ny jobb», «hus» og «baby» og krysset av for baby[emoji4]

Back
Topp