Hvordan dele nyheten?

paleface

Gift med forumet
Hvordan har dere tenkt å dele de store nyhetene med familie/venner? Har så lyst til å finne på noe moro, men vet ikke helt hva... Og hvor tidlig har dere tenkt å fortelle om graviditeten til omverdenen?

Jeg kommer ikke til å fortelle noe før det har gått 12 uker. Skal på tidlig ul i uke 11-12, og vil vite alt står bra til først :)

Jeg har planer om å fortelle mamma det først. Vil gi henne en kopp som det står "Bestemor" på (hun har sagt at det er det hun gjerne vil bli kalt om hun skulle få barnebarn) samt gi henne en kopi av ul-bilde :)

Her skal vi feire 1-årsdagen til gutten vår i påsken i begynnelsen av april :)
Da blir det familieselskap med besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarn og nyheten blir fortalt i selskapet :) Er da 11 uker på vei.

... Og planen er at han skal ha på seg en body det står "storebror" på :)

Ikke så veldig orginalt, men det skal bli spennende å se om noen i familien får det med seg! Hele gjengen er egentlig nokså "lost", hehe :)

Venner og bekjente får vite det når vi har vært på ord. UL i mai en gang :)

Jeg har fortalt det til mine to beste venninner allerede. De er også gravide, så det er gøy å ha noen å snakke "gravid-snakk" med :)

Var en venninne av meg som foreslo at vi kunne skrive "jeg skal bli storesøster" på bleien til den kommende storesøsteren, når besteforeldre eller lignende skal skifte bleie på henne. Tenkte vi skulle prøve det trikset ut i morgen. ;o)

Tinga skrev:
Var en venninne av meg som foreslo at vi kunne skrive "jeg skal bli storesøster" på bleien til den kommende storesøsteren, når besteforeldre eller lignende skal skifte bleie på henne. Tenkte vi skulle prøve det trikset ut i morgen. ;o)

Kult!
Da må du oppdatere oss med hvordan det gikk :)

Mannen min har så lyst til at datteren vår skal være den som forteller det til foreldrene våre, så da blir det vel til det. Jeg har time hos gynekologen 26. mars, da er jeg 8+1, og hvis vi da får se et friskt foster med bankende hjerte tenker vi å si det etter det. Vi må jo da ta høyde for at hun også sier det til alle andre som vil høre (i bhg f.eks.), for hun er jo bare 2,5 år og forstår ikke dette med å holde ting hemmelig. ;)

Vi har tenkt å la vær å fortelle noe inntil at noen spør. Hadde vært gøy å se hvor langt vi klarer å dra den:) men så har jeg allerede valgt å fortelle det til mammsen, 3 nære venninner og jordmoren min. Grunnen er at jeg vil trenge noen der om noe skulle skje, jeg er veldig glad for at de mærmeste visste det forrige gang:)

Ringen av lykke <3> skrev:
Vi har tenkt å la vær å fortelle noe inntil at noen spør. Hadde vært gøy å se hvor langt vi klarer å dra den:) men så har jeg allerede valgt å fortelle det til mammsen, 3 nære venninner og jordmoren min. Grunnen er at jeg vil trenge noen der om noe skulle skje, jeg er veldig glad for at de mærmeste visste det forrige gang:)

Jeg tenker også at det er fint at de nærmeste vet om det i tilfelle det skulle gå galt - da vil de jo skjønne hvorfor vi har det vondt og kan støtte og hjelpe oss. :) Blir spennende å se om folk tør å spørre da, etter hvert som magen din vokser! ;)

vi har satt på babybagen på vogna til dattern for hun er for stor til den nå 
 og den står i gangen det er det første du ser når du går inn døra ,,så alle som kommer hit på besøk kan se ,gjette , lure
litt morro hvar det når mamma kom hun trodde vi hadde kjøpt ny vogn det var dattern min som sa: men mormor her skal jo babyen ligge ,,,,, da så mormor på meg og sa ååååååååååååå er det baby på vei ,,,,,,,,,,,, vi lo godt da hun hoppet rundt av glede

Her har jeg fortalt det til til mamma og pappa, gjorde ikke noe fancy ut av det denne gangen. Men sist gang kjøpte jeg krus med teksten verdensbeste morfar/mormor på og gavepakket dem. Det var deres første barnebarn- og dere kan tro det var stas :-)

Ellers holder vi nok nyheten for oss selv til vil har passert de magiske 12 ukene :)

Her er det bestilt t-shorte med teksten baby on board!! Men den skal ikke på føre vi er over 12 ukers merket... Så får vi se om noen legger merke til det eller om de er for opptatt av andre ting når vi kommer på besøk :)

paleface skrev:

Ringen av lykke <3> skrev:

Jeg tenker også at det er fint at de nærmeste vet om det i tilfelle det skulle gå galt - da vil de jo skjønne hvorfor vi har det vondt og kan støtte og hjelpe oss. :) Blir spennende å se om folk tør å spørre da, etter hvert som magen din vokser! ;)

Ja, når jeg fortalte det til mamma så sa hun at da måtte jeg ikke fortelle det til folk ifall det gikk galt. før i tiden så bla bla bla. Men da sa jeg klart og tydlig ifra at det er jo nettopp derfor jeg sier det, jeg vil ikke gå å holde noe slikt for meg selv. Og støtten jeg fikk forrige gang var uunnværlig. Jaa, jeg er jo et menneske med godt hold for å si det sånn, så folk kommer vel aldri til å tørre å spørre! hahaha:D

Her vet alle det.. 

Har bare sagt det.. 
(sendt bilde av testen til søsken og venninnene mine)

Min plan gikk ikke så bra, hehe :)
Klarte ikke å vente så nå har jeg fortalt det til mamma, pappa, søsteren og bror min og min kjære bestemor :)

Skal likevel vente en goood stund til før jeg forteller noe til venninnene mine/kompisene hans! Helst etter ord. UL ;)

Supermamma* skrev:
Min plan gikk ikke så bra, hehe :)
Klarte ikke å vente så nå har jeg fortalt det til mamma, pappa, søsteren og bror min og min kjære bestemor :)

Skal likevel vente en goood stund til før jeg forteller noe til venninnene mine/kompisene hans! Helst etter ord. UL ;)

Hihi, jeg skjønner godt at du ikke klarte å holde deg! Jeg er spent på om jeg klarer å holde meg helt til jeg har vært på første ul i slutten av mnd. Har så lyst til å fortelle det til alle som måtte gidde å høre på... :P

Får tenke at vi skal holde oss til planen om å la datteren vår fortelle det, da må vi vente, for så snart det er gjort tenker jeg det er offisielt.

Har ikke tenkt noe på hvordan vi skal si det denne gangen. Testet jo positivt i dag tross alt, hehe!! Har ikke ville tenkt på hvordan å avsløre det før vi ble gravide igjen.
Har litt forskjellige tanker egentlig da, så vi får se :)

Ellers så skal vi vente så lenge som mulig. Det kan bli interessant, i og med at jeg blir kjempefort stor i magemålet.... Så, blir nok ikke så lenge før vi må avsløre det. (ikke et par uker til altså, men før 12 uker i alle fall. )

Her skal vi feire 1-årsdagen til gutten vår i påsken i begynnelsen av april :)
Da blir det familieselskap med besteforeldre, onkler, tanter og søskenbarn og nyheten blir fortalt i selskapet :) Er da 11 uker på vei.

... Og planen er at han skal ha på seg en body det står "storebror" på :)

Nesten samme som jeg har planlagt. Jeg har bursdag i påska og skal be foreldre og besteforeldre. Så skal storebror ha på seg en tskjorte med "jeg skal bli storebror" på :-)

Vi skal bestille t-skjorter til de kommende besteforeldrene hvor det står "jeg skal bli bestemor/bestefar" på:) Er ikke gravid ennå, men foreldrene fra begge sider er forferdelig utålmodige så det å fortelle nyheten når den er der er noe jeg virkelig GLEDER meg til:):)

etter å ha prøvd et år uten resultater.. fikk jeg skjokk da det plutselig var to streker.. og kl var 8 og jeg hadde ingen å snakke med! mannen min var på jobb så fikk ikke tak i han! så da måtte jeg bare ringe mamma! ho viste at vi prøvde så da var det greit :) tok med meg testen jeg :) pappa ble og veldig glad. så de to og mannen var de første. så ringe jeg veninna mi og hele klassen min på 12 jenter fikk vite det neste skoledah.

ellers er planen om å vente til etter uke 12 med resten av familien. er bare den ene tanta mi som vet det, siden ho måtte kjøre meg til legen en gang.

men vet ikke hvordan jeg skal si det til resten av familien.. hadde vært jul hadde det vært kult med julekort med UL bilde :P så må vel lage et par sommerkort da tihi.
noe kreativt må en finne på :)
ellers blir det søskenbarnet mitt sin konfirmasjon neste store familiemøte..regner med at bunaden ikke passer så de lurer sikkert litt da. men det er veeeldig lenge til da!

Back
Topp