Hvordan bruker du pinterest?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det kom jeg til å lure på når jeg snublet meg inn innom der nå. Pinterest pushet meg "10 pins du sikkert vil like" og jeg gikk på, åpnet, fant noe, klikket, og leste.

Og havnet etterhverrt innpå en artikkel om å lage pins. OG der falt jeg av. for jeg har aldri, aldri laget en pin, repinent noe elelr pinnet noe på noe annet vis, ikke satt meg inn i greia i sin helhet, usikker på hvorfor jeg har den, og... Ja, nettopp det, hvorfor har jeg den? For at den skal fore meg med push på ting som jeg kan sløse bort tid på? Jeg vil i et minste ha en litt mer aktiv vilje på det.

Hvordan er et med folk flest? Hvordan bruker dere det?
(NOEN legger åpenart ut pins. Ellers hadde jeg aldri funnet dem.... men jeg har knapt nok blitt god på å faktisk se dem...)

Aldri brukt pinterest selv :) vurdert å sjekke ut, men aldri kommet så langt :shy:

Det kom jeg til å lure på når jeg snublet meg inn innom der nå. Pinterest pushet meg "10 pins du sikkert vil like" og jeg gikk på, åpnet, fant noe, klikket, og leste.

Og havnet etterhverrt innpå en artikkel om å lage pins. OG der falt jeg av. for jeg har aldri, aldri laget en pin, repinent noe elelr pinnet noe på noe annet vis, ikke satt meg inn i greia i sin helhet, usikker på hvorfor jeg har den, og... Ja, nettopp det, hvorfor har jeg den? For at den skal fore meg med push på ting som jeg kan sløse bort tid på? Jeg vil i et minste ha en litt mer aktiv vilje på det.

Hvordan er et med folk flest? Hvordan bruker dere det?
(NOEN legger åpenart ut pins. Ellers hadde jeg aldri funnet dem.... men jeg har knapt nok blitt god på å faktisk se dem...)
Har ikke lagt ut pin, men har fulgt noen av sy oppskriftene jeg har funnet, så burde kanskje pinne de :)

Jeg har tavler med forskjellige interesser,og får opp forslag til tavlene. Strikkemønster o.l er kjekt å pinne synes jeg.

Bruker kun pinterest for inspirasjon. Ikke noe annet. Gøy å kikke der.

Jeg har tavler med forskjellige interesser,og får opp forslag til tavlene. Strikkemønster o.l er kjekt å pinne synes jeg.
Hva gjør man egentlig når man pinner noe?

Hva gjør man egentlig når man pinner noe?
Man lagrer en lenke til et sted med mer informasjon og et bilde som hjelper deg å huske hva det er lenken går til. Jeg og mannen bruker det masse. Pinner matoppskrifter, inspirasjon til oppussing og innredning, inspirasjon til bryllup og navnefest,... Har noen tavler der jeg pinner ting som bare er til meg (strikkeoppskrifter for eksempel), andre tavler som jeg og mannen deler (sånn som oppskrifter vi har lyst å prøve til middag).

Har tavler med ulike ting for å få inspirasjon til feks barnerom, hekling, utekjøkken, hage, osv. Aldri lagt ut noe der selv.

Ahh, du lagrer en pin til noe du har funnet et sted?

Via en pin eller vanlig på nett? Prøver å lære meg dette.

Et problem er at jeg i for stor grad faller for dumme clik-baits og derfor fores jeg med forslag på hva jeg vil like..... Flere.... Så jeg misliker hele pinterest og fatter ikke hvordsn folk finner inspirasjon, jeg finner meg crap...

Har mange forskjellige tavler (én med hage, én med interiør, én med DIY, én med barnestrikk etc)
Pinner de som virker interessante inn på riktig tavle, da er det enkelt å finne de igjen.
Aldri lagt ut selv.

Hahah, leste "hvordan bruker du pinsett?" Måtte klikke meg inn for å sjekke om det var mange bruksmåter jeg hadde gått glipp av..

Smart nettsted.
4928826A-DD8F-4189-8839-073B2FBC6ED1.jpeg D39476E8-E5C5-4DE5-A061-3C16A88E3E31.jpeg AF231463-AE91-4616-B7B9-F6C4BCACA856.jpeg

Jeg har brukt dette i mange år nå.

Både lagt inn selv, laget album av andres og laget meg inspirasjonstavler til for eksempel hagearbeid, klesstiler, undertøy, sko, matoppskrifter, jul, påske...

Jeg klikker meg veldig sjeldent inn på selve nettsiden til ett bilde/en pin.

Jeg har over 1000 følgerne, og synes det er kjekt med hemmelige tavler også.
Ikke alle trenger å vite hva jeg liker av alle mulige ting. Og ikke alle trenger å vite at jeg har et album som har ideer til babyshower/utdrikningslag for de og de personene i mitt liv.

Kunne ikke levd uten Pinterest. Blir som Spotify, bare med bilder.

Last edited:
Siste setningen sier kanskje hvorfor jeg ikke får det til. Spotify har jeg ikke

Men det å gå inn på linken/siden er jo der jeg fakrisk finner informasjonen pinnen lokket med...?

Jeg lager moodboards/inspoboards. Lagrer pin på egne mapper som jeg ville gjort med bilder på datamaskin. Også bruker jeg søkefunksjonen til å finne det jeg evt skulle lete etter, om jeg er ute etter inspirasjon til noe spesifikt. Feks bruker jeg det mye til inspirasjon til interiør og søker feks "minimalist kitchen ideas" og får opp masse bilder og lenker med tips og triks, eller fine interiørbilder jeg bruker til inspirasjon.

Har en mappe for hvert tema, der en god del av de er private fordi jeg ikke ønsker å dele alt med alle andre :-) Lager ikke pins selv, men "lager" jo pins når jeg pinner et bilde fra en annen side enn pinterest (f.eks. Plantasjen).

Synes det er en god måte å sortere og lagre tanker og idéer. Bruker det mye til hagen (som er det største prosjektet jeg har for tiden), og brukte det mye da vi giftet oss for noen år siden.

Ahh, pinne ting fra andre nettsider altså. Der gikk det et lite lys opp for meg.

Takk

Back
Topp