Hvordan bruker du kjøttdeig/karbonadedeig?

Thers

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Mailykke 2018
Tilbake til hverdagen idag, og prøver å tenke på mat og litt sunnere måltider. Har lyst på kjøttdeig, men henger meg opp i lasagne, pizza og taco... Hva bruker dere kjøttdeigen til? :) Håper dere har god inspirasjon til meg! :D

Shepards pie
Piroger
Hamburger
Vårruller
Kjøttboller

Enten kjøttsaus med pasta, taco eller pizza vanligvis.

Ellers lager vi karbonader eller tacokarbonader, og på sommeren av og til hamburgere, men hamburgere og kjøttboller er slikt vi vanligvis kjøper ferdig, og kjøttkaker lager vi av uviss grunn nesten aldri, det er jo godt da.

Kjøttboller

Kjøttkaker og kjøttboller er enkelt og godt å lage, når keg lager kjøttboller lager jeg en spicy variant, kan da ha couscous til feks ;)

Her bruker vi bare karbonadedeig til alt: Nachos, pasta, karbonader, pasta og grønnsak grateng, taco og kjøttboller

Kjøttkaker, kjøttboller, hamburgere, tacoboller, pizzasnurrer/horn, gryterett (pose eller hjemmelaget), kjøttsaus til pasta, kjøttdeig stekt med diverse grønnsaker og ris til, gresk mousakka, lapskaus, pitabrød med kjøttdeig og salat.. :)

Kjøttboller, hamburgere med hjemmebakte grove brød, i form med potetmos og mais.

Dårlig på å finne mer kreative måter å bruke kjøttdeig :p
Men masse gode tips her :D

I pastasaus med finhakket gulrot og grov pasta :)
I grove pitabrød
I karbonadekaker med grønnsaker til

Pizza/pitapizza
Pastasaus
Taco/pita/nachos
Kjøttboller/burgere
I ildfast form med sjampinjong, saus (med løk, tomater og gulrøtter), potetmos og ost.
Gryteretter
Lasagne
Mousakka
Vårruller :)

Gratinert mat i ildfast form er perfekt med kjøttdeig. Feks pasta, brokkoli og kjøttdeig blandet med hvit saus og ost på toppen :)

Kjøttkaker
Lasagne
Moussaka
Gryterett
Spaghetti
Pizza
Taco
Hamburgere

Back
Topp