Hvordan bruker dere Spotify?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg har ikke et Spotify abb, og bruker det altså lite. Men mannen har et og i anledning bursdagen til mellomste som har ønsket seg "å kunne gå og høre på musikk" vurderer vi et trådløst headset til henne og family-abb på Spotify så kan hun streame alt hun vil fra mobilen sin.

I den sammenheng betyr jo family fort at jeg også kan det. Så. Sånn utover det praktiske med at jeg sikkert vil ha meg noe ørepropper eller headsett, eller familien min vil ha meg det. Hvordan velger dere musikk?

Jeg satte det på nå, med reklamepauswr som det jo er for oss som bare bruker det gratis, og hørte en playlist "for arbeidsdagen", mye behagelig musikk. Men jeg trenger en for rydding. En med litt fart.

I dag bare fant jeg en liten blooetooth høytaler jeg fikk i julegave fra jobb i fjor og spilte av over den, jeg har vel egentlig to og dels tenkt at ungene kunne få en hver, men muligens kan de like gjerne bruke noe annet. Jeg vet ikke, det vil tiden vise

Men for en som ikke har hørt på "valgfri musikk" siden cd-tiden (altså bare hørt radio de siste årene) hvordan velger dere musikk når det er såååååå mye å velge i? Finne noe som passer humøret?

(og ja, under den siste mnd jobb med å tømme et rom (hun får nytt rom til bursdagen også nemlig) har jeg funnet cd samiligen og seriøst vurdert om vi ikke har en spiller så jeg kunne tatt det i bruk..... Gammeldags? Jeg? 40 år gammel er jeg blitt... )

Spotify er "livet" for meg, hører på musikk eller podcasts 24/7 omtrent.

Spotify har en utmerket "discover weekly" playlist som kommer ut ukentlig. Du må bare begynne å høre på en viss type musikk du liker, og den vil fore deg med fantastisk musikk videre. For å oppdage ny musikk hører jeg innom radiokanaler av og til, eller bruker "shazam" når jeg hører fine sanger på tv eller radio som jeg ikke kjenner igjen :)

Jeg søker noen ganger på artister jeg liker, da kommer alle albumene opp, og du kan adde de sangene du liker til din egen spilleliste. Jeg henter også mye fra Billboard hot 100, mp3 spillelister osv ;)

Spotify er "livet" for meg, hører på musikk eller podcasts 24/7 omtrent.

Spotify har en utmerket "discover weekly" playlist som kommer ut ukentlig. Du må bare begynne å høre på en viss type musikk du liker, og den vil fore deg med fantastisk musikk videre. For å oppdage ny musikk hører jeg innom radiokanaler av og til, eller bruker "shazam" når jeg hører fine sanger på tv eller radio som jeg ikke kjenner igjen :)

Den spilte av reklame for akkurat det ja, men jeg ble ikke klok på om jeg bare skal høre den, eller merke av med hjerte som de snakket om.

Jeg hørte bare etter med et halvt øre ;)

Jeg finner gjerne noe jeg første liker innenfor en viss sjangre på dataen og nedenfor der kommer det opp ymse i samme sjangre, men som jeg gjerne aldri før har hørt om. Så blir fort jeg utforsker innenfor der da. Så jeg har en liste med litt typisk 90tallsmusikk. En liste med norske artister.
Den jeg liker aller best er mer hard rock og slikt da og går mer eller mindre konstant her. De andre må jeg være i humør for.

Er jeg i humør kan jeg utforske mine søstres eller venners lister da. Litt gøy med spotify på den måten.

Har også en "favorite" liste som jeg putter alt mulig rart på. Til jeg finner ut hvor jeg vil ha de helt. Ellers kan jeg jo bare gå gjennom den lista sånn sett da.

Den spilte av reklame for akkurat det ja, men jeg ble ikke klok på om jeg bare skal høre den, eller merke av med hjerte som de snakket om.

Jeg hørte bare etter med et halvt øre ;)

Hvis du lager deg ei playlist med f.eks "vaskemusikk" og en for "roadtrip" eller whatever - så kommer discover weekly helt automatisk :) Når du hører på den kan du legge sanger derfra inn i playlistene dine, eller bare la være og se hva som kommer neste uke :)

Hvis du lager deg ei playlist med f.eks "vaskemusikk" og en for "roadtrip" eller whatever - så kommer discover weekly helt automatisk :) Når du hører på den kan du legge sanger derfra inn i playlistene dine, eller bare la være og se hva som kommer neste uke :)
Må testes.

Siden jeg altså reelt ikke har valgt musikk å høre på siden vi flyttet for 8 år siden så eier jeg på en måte ikke musikk-smak. Jeg hører radio, noe liker jeg bedre enn annet selvsagt, men jeg har ikke noen aktuelle favoritt-artister som er aktive....
. Jeg fant absolute music 9 der da, den har jeg på cd. 15 også tror jeg... Jeg har et utvalg CDer med Celine Dion, Westlife, Bonnie Tyler.... Ja, dere skjønner stilen ;)

Men. Ja. Vaskeliste er sikkert lurt. Og bil-musikk. Og bare liker-musikk. Jeg har lyst å høre mye mer musikk i hverdagen.

Jeg hører på "cdene mine" bare på spotify som regel. :p Har og laget spillelister med sanger jeg liker og satt de inn i kategorier som trening, dans, rolig, osv.

Reel fare for at jeg søker opp noen av de gamle CDene mine ja ;)

Jeg hadde ikke klart meg uten, hvordan man kan leve med bare litt radio musikk er litt merkelig for meg. Vi har familieabonnement på Spotify og mine barn fra 4 til 12 har egen bruker. Jeg hører en del på listepop som Norway top 50, så har jeg jo noen av mine faste artister. Etterhvert lager Spotify egne lister til deg og jeg oppdager stadig ny musikk. Men du må først begynne å lytte så finner den musikk som passer i din sjanger. Tar ikke lange tiden for om vi kjører bil bruker vi min mann sin bruker og da søker jeg etter min musikk så han er strålende fornøyd når min musikk har blandet seg inn i listene hans :p
Jeg hører også en del på podcast som foreldrekontrollen, pengesnakk, og andre i samme duren. Elsker podcast da får jeg ro og får stengt verden litt ute :)

Vi er alle forskjellige

Vi hører ikke nye musikk hjemme til vanlig. I bilen har vi radio, på langtur lydbøker og minstemor liker ikke musikk i bilen egentlig. Og ber meg slå av fra bhg og hjem

Vi er alle forskjellige

Vi hører ikke nye musikk hjemme til vanlig. I bilen har vi radio, på langtur lydbøker og minstemor liker ikke musikk i bilen egentlig. Og ber meg slå av fra bhg og hjem

kanskje podcast kan være noe for dere da? ja vi er forskjellig og mente ikke noe med det altså, er bare så rart å se for seg verden uten noe særlig musikk. Jeg er vel i overkant glad i musikk og vokste opp med øreklokker og walkmann :p

Jeg har funni sanger som jeg kjenner til og da foreslår Spotify sanger for meg videre. Alt finnes på Spotify så er bare å finne sanger man hørte på i ungdomstiden også osv. Jeg bruker det mest i bilen og noen ganger på hytta. Jeg kan også høre på radio, er i grunn via radio jeg finner ny musikk.

Jeg har abonnement, holdt på å klikke i vinkel av å ikke kunne velge sanger selv.

Biblioteket er en blanding av lister/kanaler/artister jeg følger, og egne lister jeg har laget.
Per i dag har jeg følgene lister:

- Bli blid igjen
- Dilla på høsten 2019
- Jack Bauer
- Hella Mega Tour
- Hella Mega egen liste
- All out 00`s
- 1960-1970
- Sommer 2017
- Sommer 2018
- Sommer 2019
- Vinterdritt 2020
- Green Day
- Nashville
- MamaCass
- BritPunk
- Mimre
- God gammel norsk
- Kosemusikk
- Rock Ballads
- Punk
- R sin dronningliste
- L sin superliste

Mitt tips til deg Sara: Betal for en mnd, så tester du funksjonene du ikke har hatt før. Lag dine egne lister med musikken du liker. :D Nyt :D
Anbefaler også JBL sine trådløse øreplugger ;) God rekkevidde og de holder lenge mellom hver lading. Jeg bruker mine både til pc og mobilen.

Jeg har abonnement, holdt på å klikke i vinkel av å ikke kunne velge sanger selv.

Biblioteket er en blanding av lister/kanaler/artister jeg følger, og egne lister jeg har laget.
Per i dag har jeg følgene lister:

- Bli blid igjen
- Dilla på høsten 2019
- Jack Bauer
- Hella Mega Tour
- Hella Mega egen liste
- All out 00`s
- 1960-1970
- Sommer 2017
- Sommer 2018
- Sommer 2019
- Vinterdritt 2020
- Green Day
- Nashville
- MamaCass
- BritPunk
- Mimre
- God gammel norsk
- Kosemusikk
- Rock Ballads
- Punk
- R sin dronningliste
- L sin superliste

Mitt tips til deg Sara: Betal for en mnd, så tester du funksjonene du ikke har hatt før. Lag dine egne lister med musikken du liker. :D Nyt :D
Anbefaler også JBL sine trådløse øreplugger ;) God rekkevidde og de holder lenge mellom hver lading. Jeg bruker mine både til pc og mobilen.

Mannen skal utvide sitt betalte til fsmilie abb som del av gaven til mellomste som fyller 9. Så da får vel jeg også en konto.

Mannen har abonnement, men det er det han som bruker. Han har trådløst headset på seg mens han jobber og hører på podcast. Jeg bruker bare Spotify når datteren vår vil danse. Bruker en annen app til å høre podcast i hverdagen. Vi har egen spilleliste til datteren med barnesanger og dansbar musikk. Og så har jeg juleliste som står på i hele desember. Kjøpte ny mobil nå og har ikke lasta ned Spotify enda faktisk, setter på radioen på kjøkkenet hvis jeg skal rydde eller vaske.

Må jo le litt når den snart 9 år gamle jenta hadde googlet etter rydde musikk (disko musikk sier hun at hun søkte på) og på mobilen spilte av så mor sang med. For 24 years i've been living next door to Alice.

Og det var ikke den versjonen som mor hadde på tunga "who the F is Alice" så jeg konkluderte med at denne sangen kan nok mormor og morfar også vennen.

Så. Det er ikke en 2020 sang dette altså.... Nei.

Men hun likte min musikk også da. Altså. Absolute music 9.

Jeg bruker Spotify hver dag, og det samme gjør mann og eldste barn så vi nyter godt av family abo. Jeg velger alltid ferdige lister, lager aldri selv. Går på mood og velger deretter. Den mest spilte listen er nok «morgen kaffe»

Back
Topp