Vimseline2017
Blir kjent med forumet
Jenta er ca 5 uker og har stort sett vært rolig og tilfreds helt siden fødsel både når hun er våken og lett å få til å sove. Bare sinna når hun er sulten.. Allikevel har jeg valgt å introdusere smokk fordi jeg har lest at det reduserer faren for krybbedød og kan styrke åndedrettet osv.. vi bruker den stort sett hvis hun er urolig etter hun har fått mat (f.eks ved mageknip) eller for å utsette amming litt, om vi f.eks er på kjøpesenter og trenger 10min på å finne et sted å amme..
På kveldene har jeg tvunget henne litt til å ta den hvis hun egentlig ikke vil fordi hun lager så ekle lyder når hun sovner, det høres ut som hun ikke får puste.. og jeg synes de lydene blir litt bedre om hun sovner med smokken [emoji14]
Spørsmålet er om jeg er dum som introduserer smokk når hun eeeegentlig ikke trenger det? Føler at jeg gjør det av litt egoistiske grunner.. Gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste?
Hvordan/hvorfor bruker dere smokk??
På kveldene har jeg tvunget henne litt til å ta den hvis hun egentlig ikke vil fordi hun lager så ekle lyder når hun sovner, det høres ut som hun ikke får puste.. og jeg synes de lydene blir litt bedre om hun sovner med smokken [emoji14]
Spørsmålet er om jeg er dum som introduserer smokk når hun eeeegentlig ikke trenger det? Føler at jeg gjør det av litt egoistiske grunner.. Gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste?
Hvordan/hvorfor bruker dere smokk??