Hvordan bruker dere smokken??

Vimseline2017

Blir kjent med forumet
Jenta er ca 5 uker og har stort sett vært rolig og tilfreds helt siden fødsel både når hun er våken og lett å få til å sove. Bare sinna når hun er sulten.. Allikevel har jeg valgt å introdusere smokk fordi jeg har lest at det reduserer faren for krybbedød og kan styrke åndedrettet osv.. vi bruker den stort sett hvis hun er urolig etter hun har fått mat (f.eks ved mageknip) eller for å utsette amming litt, om vi f.eks er på kjøpesenter og trenger 10min på å finne et sted å amme..

På kveldene har jeg tvunget henne litt til å ta den hvis hun egentlig ikke vil fordi hun lager så ekle lyder når hun sovner, det høres ut som hun ikke får puste.. og jeg synes de lydene blir litt bedre om hun sovner med smokken [emoji14]

Spørsmålet er om jeg er dum som introduserer smokk når hun eeeegentlig ikke trenger det? Føler at jeg gjør det av litt egoistiske grunner.. Gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste?

Hvordan/hvorfor bruker dere smokk?? :)

Jeg syns grunnene dine er helt legitime. Hos oss er det for å hindre at jeg blir brukt som smokk, hindre at han sutter på fingrene/hendene, og med et håp om at han kan sovne med smokk heller enn å ammes i søvn etterhvert. Men han vil ikke ha smokk brestandig, er han først sint så må d gjerne pupp til, så jeg lurer på om vi har brukt den litt "for lite" siden jeg også syns at halve poenget er å ha en trøst når det er krise.

Vi introduserte smokken fordi hun spiste på hendene og har stort suttebehov. Hun er ikke så glad i å ligge for seg selv. har hun smokken så er hun helt fornøyd. Så gir jeg smokken om hun hun har suttebehov kort tid etter mating og til kvelden i håp om at hun skal finne søvnen selv. så smokken gjør det mye lettere for oss.

Storebror hadde stort suttebehov og nektet smokk. hang i puppen hele dagen kunne ikke finne ro for seg selv..

Hvis hun ikke trenger smokk så ser jeg ikke grunn til å gi den

Jeg syns grunnene dine er helt legitime. Hos oss er det for å hindre at jeg blir brukt som smokk, hindre at han sutter på fingrene/hendene, og med et håp om at han kan sovne med smokk heller enn å ammes i søvn etterhvert. Men han vil ikke ha smokk brestandig, er han først sint så må d gjerne pupp til, så jeg lurer på om vi har brukt den litt "for lite" siden jeg også syns at halve poenget er å ha en trøst når det er krise.
Takk [emoji171] ja nettopp for å ha en trøst når det er krise ;)

Min fekk smokk for å fremkalle suttebehov da han startet livet med sonde.
Deretter begynte han å sutte på ALT, så nå er det for å unngå at han sutter på alt.

Her prøver vi får å roe han når han er urolig, men må ty til puppen som oftest. Prøver å gi den når han skal sove men spytter den som regel ut. Kommer alikevel ikke til å gi meg. Vil veldig gjerne at han skal lære seg å bruke den, slik at vi har den "trøsten" når han blir større.
Åsså er det jo himla søtt med tutt<3:p

Her prøver vi får å roe han når han er urolig, men må ty til puppen som oftest. Prøver å gi den når han skal sove men spytter den som regel ut. Kommer alikevel ikke til å gi meg. Vil veldig gjerne at han skal lære seg å bruke den, slik at vi har den "trøsten" når han blir større.
Åsså er det jo himla søtt med tutt<3:p
Hehe ja ;)

Ho får smokk fordi ho suger på tommelen, hånden og de andre fingrene, det ho greier å få i munnen suger ho på :) Er nå også begynt å suge på slevesmikkene :(

Skulle ønske mi ville ha smokk! Tok den veldig fint første uken på sykehus men har etter det gradvis nektet den mer og mer. Nå tar hun ikke i det hele tatt lenger. Har hatt en tommelunge og en smokkunge før, livet med smokk unge er veldig mye enklere... ja utenom når smokken mistes

Skulle ønske mi ville ha smokk! Tok den veldig fint første uken på sykehus men har etter det gradvis nektet den mer og mer. Nå tar hun ikke i det hele tatt lenger. Har hatt en tommelunge og en smokkunge før, livet med smokk unge er veldig mye enklere... ja utenom når smokken mistes
Vi hadde en liten periode hvor smokken ikke var så interessant, men vi fortsatte å prøve fordi han suttet på alt.
Nå er han definitivt smokkebarn.

Det er veldig av og på hvor mye han bruker smokken. Her blir den kun brukt som kos når jeg vet han er mett (han nekter forøvrig å ta den når han er sulten også..), men fortsatt har sugebehov. Han er veldig på å stappe hele knyttneven inn i munnen og suger på den. "Bytter" da ut dette med smokk [emoji6]

Det er veldig av og på hvor mye han bruker smokken. Her blir den kun brukt som kos når jeg vet han er mett (han nekter forøvrig å ta den når han er sulten også..), men fortsatt har sugebehov. Han er veldig på å stappe hele knyttneven inn i munnen og suger på den. "Bytter" da ut dette med smokk [emoji6]
Hah, det gjør min også [emoji23]
I sta var det fingeren min han dro inn i munnen og suttet på. Og her om dagen suttet han på puppen min utenfor tskjorten (selvom jeg ikke ammer men gir mme).

Smokk er gøy av og til, men han er ikke superfan. Ga han smokk pga at han er flaksebarn og sikkert har sugebehov.

Samme grunner her. Han er ikke så veldig fan av den da, så den blir fort spytta ut, jeg skulle ønske han tok den mer :p

Back
Topp