Hvordan blir partner klar for pappalivet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Leser han bøker?
Snakker med andre fedre?

Hvordan blir han klar for pappalivet?

Denne gangen er han pappa til 2 alerede så han tar vel det som forberedelse. Men tror ikke han gjorde så mye for å bli klar førstegang heller. Han er en slik som tar ting som det kommer.

Han fikk en bok som het "du skal bli pappa og har 40 uker å forberede deg på" i starten av svangerskapet. Den har i allefall hjulpet masse for at han skal forstå hva som skjer med kroppen min, og det står masse om plagene den gravde kan få og hvordan han må hjelpe til. Boka er gull verdt [emoji1]
Men den direkte farsrollen tror jeg han tar som det kommer. Tviler på at han spør noen [emoji14]

Han var allerede pappa da jeg traff ham, og jeg var allerede mamma, så med våre felles barn har han ikke forberedt seg noe særlig. Tar det på strak arm [emoji6] Det største engasjementet har kommet i sekundet fødselen var igang med han som foreløbig er lillebror, og det gjør det nok med tvillingene også [emoji4]

Han leser en bok som han fikk av meg om det å bli far.
I tillegg leser vi høgt for hverandre hver uke slik at vi begge vet hva som skjer med babis. :)

Han har vært med på lege, ultralyd og jordmor til nå. Det hjelper også på.

Vil ikke si han gjør noe spesielt, leser litt artikler på nettet innimellom kanskje :) i tillegg til at vi hver uke leser om barnets utvikling osv sammen fra en app jeg har :)
Vi er begge førstegangs, men føler allikevel at jeg er hakket mer forberedt enn det han er, litt bekymret for at han skal tenke at det er en dans på roser og få sjokk når babyen plutselig er her :nailbiting:

Back
Topp