Hvordan blir julen?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har dere tenkt på hvordan julen blir? Enten som høygravid eller som nybakt forelder? Hvor skal julen feires?
 
I 216 feiret jeg julen som høygravid og deg var bare vanvittig slitsomt pga vekten og formen. Ellers var det like hyggelig som hvert år hos svigers :Heartred familien min feirer ikke jul, så vi feirer alltid hos svigerfamilien min :) Vi skal gjøre det i år også og jeg er veldig spent på formen min denne gangen. Blir sikkert noe annerledes nå siden vi da har en nesten 3 åring i hus, men tipper formen min kommer til å være det som ødelegger litt. Krysser likevel fingrene for en fantastisk julefeiring :Heartbigred
 
Ser frem til julen. Vår baby kommer såpass tidlig at den er godt over en mnd til jul så forhåpentligvis er vi blitt litt kjent ned den lille og kan feire jul som normalt.
Men nyfødt baby i jula har vi gjort 3 ganger før (2 født i slutten av november, og en i midten av desember) så trur vi skal ha god kontroll :D:greet008

Og vi feirer jul hjemme hos oss selv. Jeg og mannen, alle 6 barna og barnebarnet. Så vi er 9stykk :excited001:dance018:dance011:gen014:eek::D
 
Hvis jeg ikke får planlagt KS før 20/12 tipper jeg at det blir julaften på sykehuset. Kanskje jeg får feire 25/12 hjemme hvis jeg er heldig. Heldigvis får jeg enerom på sykehuset, så kan vel få familien på besøk hvis jeg fortsatt er på sykehuset da. Hadde såklart vært best å feire jul hjemme med egen mat osv, men vi får ta det som det kommer. Med nr 2 var det nyttårsfeiring på sykehuset 2 dager etter KS. Typisk at jeg blir gravid igjen på samme tiden av året!
 
Ser frem til julen. Vår baby kommer såpass tidlig at den er godt over en mnd til jul så forhåpentligvis er vi blitt litt kjent ned den lille og kan feire jul som normalt.
Men nyfødt baby i jula har vi gjort 3 ganger før (2 født i slutten av november, og en i midten av desember) så trur vi skal ha god kontroll :D:greet008

Og vi feirer jul hjemme hos oss selv. Jeg og mannen, alle 6 barna og barnebarnet. Så vi er 9stykk :excited001:dance018:dance011:gen014:eek::D
Høres kjempekoselig ut :D Har du ett barnebarn også?
 
Det blir merkelig. Nr.1 skal ha julaften nordpå sammen med sin far. Men hun skal pynte juletre før hun drar! Vanligvis er det jeg som lager julematen, men i år må sambo fikse, for jeg skal sitte i sofaen og amme. Nr.2 må nesten komme senest i starten av desember, så hun bør være nær en mnd gammel. Er vel maks trøtt rundt jula, regner jeg med. Tror egentlig vi tar der helt ned på alle mulige måter i år. Nr.1 kommer hjem sammen med mine foreldre i romjula så vi får nyttårsaften sammen.
 
Ligger sikkert på barsel da. :p

Planen, om jeg ikke ligger på sykehuset, er å være mest hjemme. Drar sikkert til svigers for å spise, men ellers skal iallefall jeg ta det helt kuli. Har termin i romjula, så størst sjans for å enten nettopp ha kommet hjem med baby, eller ligger på føden/barsel.
 
Vi legger absolutt ingen planer! Tar det bare som det kommer :happy: Enten blir vi rolig og fredelig hjemme alene med noe helt enkel mat, eller vi stikker innom noen fra svigerfamilien. Eller vi er på sykehuset! Jeg er ikke så opptatt av at julaften må være på en viss måte uansett, det viktigste for meg i julen er at man skal ha det bra og slippe å stresse med ting :happy:
 
Prøver å ikke legge noen store planer, blir en rolig feiring hjemme med svigermor på besøk/standby tilfelle fødsel.
 
Julen i år blir «stille»
Bare oss og kidsa hjemme
Ikke noe stress, usikker om det i det hele tatt blir noe julemiddag:wtf:
Kommer helt an på formen min og hvor mye mannen orker

Er vi heldig så tilbyr mamma seg å lage middag:woot:
 
Vi skal feire jul hjemme med min mor og far og lillebror. Mannen skal lage mat, og jeg skal være melkeku :) denne julen tar jeg fullstendig som den kommer etter formen :) terminen er 16 men blir induksjon senest 9 desember eventuelt keisersnitt litt før det igjen :)
 
Min mor forventer full julefeiring med henne, stefar, tante, onkel, søster med samboer, og foreldrene til min stefar. Kjenner jeg har lite lyst til det og hadde sett for meg en rolig jul hjemme da jeg har termin 4 januar. Så tenker at julen den tar jeg som det kommer og hverken orker eller vil planlegge noe særlig da jeg ikke har peiling på hvordan formen og kroppen er. Har også en stor følelse på at lillegutt velger å komme i romjula, så kan jo for alt jeg vet hende at vi ligger på sykehuset i jula.
 
Blir jul hos svigers i år, slik som det var når jeg gikk gravid med storesøster. Finnes ikke mer rolig og avslappet plass å være, så tenker det blir fint:D Storesøster elsker farmor og farfar, og tante, og tenker det er godt for henne å være en plass med mange favoritter. Skulle lillebror komme før termin, rekker vi å bli litt kjent med han før vi drar avsted, kommer han etter trenger vi ikke bekymre oss for barnevakt hvertfall :happy:
 
Det blir jul hos svigers, i samme by som vi bor. Mine foreldre og bror kommer på overnattingsbesøk hos oss, mannens bestemor, onkel og 2 søsken med minst 1 kjæreste kommer til dem også feirer vi sammen. Termin er i starten av desember så jeg håper vi har rukket å bli litt kjent med ham til da, og at det blir mer koselig enn stress med så mange folk
Er jo førstegangs. Hvis det blir stress må vi jo bare endre litt på planene tenker jeg.
 
Back
Topp