hvordan blir det med to tette?

bibibi

Betatt av forumet
De siste dagene har jeg følt meg helt forferdelig.. Er kvalm, trøtt og på toppen av det har jeg dårlig samvittighet ovenfor den kommende storebroren.. Fordi jeg er så trøtt at jeg ikke klarer å leke og styre så mye med han som jeg brukte, lange gode trilleturer er byttet ut med en runde i nabolaget bare for å sovne osv! Tenker også på når den lille kommer, hvor mye tid det tar og hvor avhengig den lille blir av meg pga amming.. Er denne babyen noe lik førstemann blir det liten tid til annet enn amming den første tiden for å si det sånn!
Pappaen kommer jo til å gi han ekstra oppmærksomhet men han er så mammadalt. Føler at dette ikke kommer til å gå bra og det er nesten sånn at jeg syns vi burde ventet litt lengere med nr 2 :/

Flere som har det sånn? Eller kanskje noen som har to tette fra før som kan komme med noen beroligende ord? :)

Hvor langt blir det i mellom de? 

Jeg fikk guttene mine med 16 måneders mellomrom. Minsten kom uplanlagt og for par måneder var jeg både gravid og ammet hihi.
Første halv annet året etter at minsten kom var mye jobb, forskjellige behov hos to barn som har store behov.... tenkte mange ganger at det hadde vært lettere med tvillinger. Men kanskje var det mye jobb fordi begge to var en del syke, hentet seg alt som gikk rundt. 

Men herremalla så verdt den jobben!!! I dag er de 6 og 7 år og verdens beste venner. Jeg er så utrolig glad for å ha fått de så tett og kunne mer en gjerne tenkt meg et sånn par meg unger til. 

Lykke til!! Det blir sikkert noen slitsomme og eventuelt tøffe dager men så så verdt det!! 

det blir 18 måneder mellom de.. Takk for gode ord :) 
Blir jo kjempebra for de å ha hverandre :) Blir sikkert lettere etterhvert :)

Mine to siste er tette. Det var slitsomt da, men du kommer aldri til å angre på at du fikk to tette :) Det er så kjekt når de blir eldre :D

Jeg får også 18 mnd mellom mine og jeg tror det kommer til å gå supert bare jeg passerer uke 20... Er så ekstremt dårlig så mannen går alt med lillemor for tiden.. Han er heldigvis i pappaperm til oktober!

Men lillemor var en kjempe rask spiser!! Ammet aldri lengre enn 8 min (tok tiden mange ganger :P) 

Blir 17mnd mellom mine her, er veldig spent på hvordan det blir :)

Jeg har akkurat den samme dårlige samvittigheten for kommende storesøster! Jeg ble i tillegg syk forrige ute og streng beskjed om å slappe ekstra av. Og stakkars lille jenten sto å grein foran døren og ville ut å leke! Heldigvis er mannen ekstra flink og prøver alt han kan på hjemmekontoret sitt/lekerommet;) Jeg har bare hørt positivt fra de som har tette barn! Travelt i starten, men veldig veldig verdt det! Her blir det 21 mnd, hadde planlagt at hun skulle runde 2 år først, men mageboeren ville være mars baby;) 

Hei. Vi har også to barn med 18 måneders mellomrom. Eldste jenta er nå 3 år. Forbered deg på en travel stund fremover, med masse glede og latter, men også søvnløse netter, frustrasjon og følelsen av å ikke strekke til.

Vi har er midt oppi den travelste tiden, og det er sjelden det finnes et ledig øyeblikk til å få nyte en kopp kaffe i fred og ro. Når kveldene kommer og begge barna sover, er vi gjerne slitne etter en lang dag med masse aktivitet. Da er det ekstra slitsomt om barna holder oss våkne om nettene. Men vi har blitt flinkere til å nyte det som nytes kan. Da blir det enklere å takle de travleste periodene.

Om noen år, vil vi nok se at det var en lur beslutning å få to tette. Andre i samme situasjon har sagt at barna vil finne mer og mer glede i hverandre i årene som kommer. Så vi angrer ikke :)

Lykke til, dette klarer dere fint!

Ole Fredrik

her blir det tvillinger på ca. 13 mnd og en nyfødt på armen :P grugleder med til hele den prosessen hehe

Her blir det 15 måneder mellom. Vi ønsket oss to tette. Vi tenker ikke over hvor slitsomt og travelt det blir. Tenker bare på hvor godt de kommer til å få det med hverandre. Skal vi ha flere etter dette blir det nok igjen to tette. Viss ikke det blir en tredje med en gang da. Hehe

Back
Topp