Hvordan blir årets julekort?

*trinemor*

Gift med forumet
Lurer litt på deres planer for det :) antrekk, hvem er med på bildet osv....

Lurer på om vi skal ta et lite familiebilde til det. Hadde vært litt gøy siden vi ikke tar magebilder hos fotografen eller noe sånt. Pynte oss og sette opp kamera til å ta bilde av alle tre og kanskje med Fia (katten) også :)

Høres koselig ut! Jeg har i utgangspunktetl tenkt å ta bilder av de to jentene, gjerne med nisseluer og røde kjoler eller lignende. Veldig tradisjonelt og litt kjedelig, kanskje. Men tenker jeg må utnytte kreativiteten og skapergleden til Alma og kanskje klippe og lime litt enten på konvoluttene eller på baksiden av kortene. Hun er så flink, og jeg liker også å holde på med sånt, så da koser vi oss virkelig:)

Det hørtes veldig fint ut. :) Jeg liker veldig godt å få julekort med hele familien på.

Jeg er så vidt begynt å planlegge. Ingenting kunne fått meg til å stille opp frivillig på bilder, så her blir det bare av barna. Jeg er ikke kreativ, så jeg gjør det enkelt med å kle opp begge i nissekostymer. Lillesøster arver nissedrakten Felix brukte for 2 år siden, og de siste dagene har jeg vært på leting etter nissedrakt til ham.

Utfordringen blir å få begge med på samme bilde. Så kjøper jeg sikkert et ferdig digiscrap sett, og lager kortet veldig likt som eksempelet utenpå settet. Jeg har null fantasi når det gjelder julekort. Printer ut kortene selv, og spammer alle jeg så vidt kjenner og har adressen til med bilder av nissebarna mine. (Bare send meg adresse om noen vil ha. :P ) Same procedure as every year... 

Bildet i år ble av Teodor med nisseskjegg av skummet i boblebadet til bestemor :) Bestilte på nettet og la bare inn bilde! Sendte ikke kort i fjor og angret veldig på det. Og da har jeg noe å gjøre nå som jeg går hjemme :-) Vi vil gjerne ha sukkertopp :)

Fru H skrev:
Bildet i år ble av Teodor med nisseskjegg av skummet i boblebadet til bestemor :) Bestilte på nettet og la bare inn bilde! Sendte ikke kort i fjor og angret veldig på det. Og da har jeg noe å gjøre nå som jeg går hjemme :-) Vi vil gjerne ha sukkertopp :)

Vi vil også gjerne ha!:)

Så originalt, Fru H! Det blir sikkert kjempefint!

Jeg er litt sprø... siden vi bare har en nesten istykkerrevet nisselue fra før, bestilte jeg nå en rødnisselue til Alma (strl. 3-6 år) og en blånisselue til Luna (i strl. 1-2 år, altså altfor stor). Det ble jo 500 kr tilsammen på impuls... men de kommer til å se så skjønne ut i hver sin lue, tror dere ikke? Og kan jo brukes neste år, og neste år også. Blåfjell kommer jo igjen på TV i år, så jeg har vel en god unnskyldning? Også ELSKER jeg jul! :)

De luene er kjempefine da! =)

Fru H skrev:

Send meg adressen på pm, så kommer kortet rett før jul. 

I år har jeg store planer om at kortene skal komme fram før 3.juledag.

almara skrev:
Jeg er litt sprø... siden vi bare har en nesten istykkerrevet nisselue fra før, bestilte jeg nå en rødnisselue til Alma (strl. 3-6 år) og en blånisselue til Luna (i strl. 1-2 år, altså altfor stor). Det ble jo 500 kr tilsammen på impuls... men de kommer til å se så skjønne ut i hver sin lue, tror dere ikke? Og kan jo brukes neste år, og neste år også. Blåfjell kommer jo igjen på TV i år, så jeg har vel en god unnskyldning? Også ELSKER jeg jul! :)

De luene er nydelige. Og så morsomt for barna når de skal se blåfjell.

Høres ut som det blir mange fine julekort i år :)

Vi får se til uka, om vi får ordnet en liten fotoshoot :)

Back
Topp