hvordan bli "sjef" i barnehagen?

Hysj...

Glad i forumet
Når jeg skal hente min kjære gutt på 3 år i barnehagen, legger han seg gjerne ned og skriker. Eller, skriker og skriker. Det er sutring på høyt nivå. For da klarer han plutselig ikke å gå selv. Eller reise seg.
Det er helt tydelig at det er på "trass", og jeg må gjerne bruke 10-15 minutter på å få han med meg. For jeg nekter å gi opp. Han er flink til å gå, springer gjerne rundt i det jeg kommer. Men idet vi skal hjem, så svikter bein og vilje. Hvordan kan jeg best takle dette, så vi kan få en trivligere start på hentingen?

Han er også i en fæl slåperiode. Blir han sint, så vil han gjerne løse dette med å slå. Har du noen gode tips til hvordan få han til å slutte med å slå? Folk tror han er en uoppdragen gutt, som får lov til å slå mammaen sin. At jeg ikke har kontroll. Når sannheten er at vi svært sjeldent har problemer med han. Han er utrolig snill mot dei aller fleste. Det er forresten ikke alle han slår, - det er meg og en annen i gruppen i barnehagen. Desse to har ofte hatt noen byger hvor dei går i hverandre. Og så er det som sagt meg...

takk for svar.
 
Dette sliter vi med også...
 
Back
Topp