Hvordan bli kvitt skurv i hodebunnen?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Sønnen min har hatt litt skurv helt på toppen av hodet som jeg har prøvd å fjerne noen ganger. Han har fått litt hår, jeg «klorte» av et flak nå, ikke hardt, skrapte lett og løftet av, han reagerte ikke en gang, men jeg reagerte på a det fulgte med en haug med hårstrå.

Jeg hadde trodd dette skulle gå bort med tid, men nå blir han 2 år og det er der enda, litt mindre, men det er nok til at jeg tenker det ikke vil gå bort av seg selv. Jeg har prøvd å myke opp med olje og så børste vekk, men olja gjør ingenting.

Hadde dere bare latt det være? Eller prøvd å fjerne det? Hvordan får jeg det bort uten å ta med så mye hår?

Tror mi også har litt enda, men jeg har bare latt det være :bag: synes ikke så godt uansett med så mye hår, så.

Brukte dermicin til min som var veldig plaget, det funka bra.

Mine har hatt mye skurv begge to. Tror ikke det påvirker miljøet men at det er gamle hår du så, som egentlig har løsnet naturlig tidligere men så satt de fast i skurv og dermed hang igjen til skurven løsnet. Vi har hatt stor suksess med olje, både matolje og babyolje så har dessverre ingen tips til annet middel. Hadde du på rikelig og lot det virke? Kan gjerne ha det i en god stund før du forsøker å børste av med fintagget kam. Eldste har noen små flekker igjen, orket ikke styre mer :P

Mine har hatt mye skurv begge to. Tror ikke det påvirker miljøet men at det er gamle hår du så, som egentlig har løsnet naturlig tidligere men så satt de fast i skurv og dermed hang igjen til skurven løsnet. Vi har hatt stor suksess med olje, både matolje og babyolje så har dessverre ingen tips til annet middel. Hadde du på rikelig og lot det virke? Kan gjerne ha det i en god stund før du forsøker å børste av med fintagget kam. Eldste har noen små flekker igjen, orket ikke styre mer :p
Ja lot det virke i noen timer, men vi brukte en bambus børste, ikke en kam. Jeg tenker at det bare får være, det er ikke så mye at med mindre det faktisk er uheldig for hodebunnen så er det ikke «i veien» på noen måte. Jeg bare følte at det burde ha gått bort til nå :p

Min lillesøster har hatt hele livet, massive mengder over hele hodebunnen. Og det er TYKT! Det eneste som har hjulpet der er fungal(?) shampoo.

Ta babyolje i håret og gre det med lusekam. Vask etterpå som vanlig. Det funket veldig bra her. Tror kanskje jeg måtte gjøre det to ganger før alt var borte.

Ja lot det virke i noen timer, men vi brukte en bambus børste, ikke en kam. Jeg tenker at det bare får være, det er ikke så mye at med mindre det faktisk er uheldig for hodebunnen så er det ikke «i veien» på noen måte. Jeg bare følte at det burde ha gått bort til nå :p
Skjønner :) Kam er det mest effektive, skrelles fort av uten at de små plages. Men noen små flekker her og der tror og håper jeg ikke er noe stress :D

Jenta vår er 13 mnd og hadde en del skurv da hun var mindre. Da håret kom ved 6 mnds alder, så trodde jeg skurven forsvant også, men det er litt igjen under der. Det jeg har gjort er å gre med en kam innimellom når hun har badet og håret er vått. Har også plukket vekk noen flak når jeg ser at de er løse og synlige. Men det er veldig lite igjen der. Har forstått det sånn at det kan sitte igjen litt veldig lenge.

Smører inn hodet(der hvor det er slurv) til bebis med vanlig olje( olivenolje, raps- eller solsikke) og lar det sitte en halvtime. Går så i dusjen med bebis og fukter hodet med varmt vann. Lar det mjukne noen minutter og begynner å kamme forsiktig med en liten lusekam i plast. Gjør dette over noen dager, og meste av skurven er da borte :happy119 Vedlikeholder det med 1 gang i uka, så skurken holder seg borte!

Dobbeltpost

Last edited:
Back
Topp