hvordan bli kvitt sjokolademanien?

jas

Forumet er livet
Selv om jeg ikke alltid har lyst på noe godt, så dytter jeg det i trynet for det!!

Og jeg prøver å spise endel, slik at jeg ikke er sulten..-men jeg "trenger" alltid noe søtt etter jeg har spist[&:][:@]

Dårlig laster som er utrolig vanskelig å gjøre om på...
 
Jeg sliter med det samme selv, og snakket med legen om det, da jeg ba om Reductil. Og hun hadde jo en del gode råd...
 
Det første var og tenke på NÅR vi putter i oss noe. F eks om det var hver gang vi satte oss ned foran tv... Kroppen blir vant til at den får noe søtt og "krever" derfor det hver gang. Det stemmer i hvert fall for meg.
 
Og så mente hun at vi burde innføre dessert igjen. Det kunne ta bort noe av den hungeren vi får senere på dagen, hvis vi spiste noe søtt rett etter middag. F eks litt gele, en liten bit mørk kokesjokolade eller litt is.
 
 
 
 
 
 
Jeg sliter fryktelig med detta selv, nå ble det en sjokoladebit til kaffen...igjen[8|]
 
Men hvis jeg er flink i 14dager.. så går det over, men hvordan skal jeg klare det når
jeg trenger noe flere ganger om dagen[&:][8|][8|]
 
Kanskje jeg må prøve noe av disse tablettene, men er dere ikke skeptisk på å spise
tabletter for å bli kvitt søtsug da???
 
Det er vel krom som gjør at du blir kvitt søtsuget, og det finnes allerede naturlig i kroppen. Så er nok ikke farlig med de pillene. Ellers er det kanskje å finne en slags erstatning for sjokoladen? Banan, druer, et eller anna som ikke er så usundt?
Eller hva med de nutrilett-sjokoladene? Jeg vet om mange som liker de, faktisk.
 
Back
Topp