Hvordan bli kvitt naboens katt?

Putle

Flørter med forumet
Naboene er dratt på helgetur, og som vanlig plager katta deres oss så snart eierne reiser bort... Den hyler og gauler, gnikker og gnur seg inn til oss, smetter inn i huset når dørene åpnes, pisser og driter så det stinker her jeg sitter innendørs med vinduet åpent.

Jeg HATER katter![:@]

Så hva kan jeg gjøre for å få den katta unna?
Jeg kan ingenting om katter, annet enn at de er bærere av all slags "æsj" og at de er ekle... [:'(]

Bruker forsiktig å dytte den bort når den kommer og åler seg inntil meg, skremmer den også med litt roping og viser tydelig at den ikke er velkommen. Likevel kommer den tilbake hele tida....

Selv om jeg ikke kan fordra den, så vil jeg jo ikke gjøre den noe vondt. Så jeg håper at noen av dere som kan om katter har noen gode tips..

Og hva er det den egentlig vil? Er den sulten eller bare selskapssyk? (Har ingen planer om å mate den altså!)

Æsj...[X(]

Du har et middel på dyrebutikker som heter catoff eller noe slikt. som du kan spraye på plasser du ikke vil ha katten...
Men tror du må spraye ganske ofte.. men det står på flaska..
Det finnes noe pulver også.. men vet ikke hvordan det fungerer.

Reiser naboen din bare fra katta og lar den løpe rundt ute alene uten mat når de reiser bort? Da burde de ikke ha katt mener jeg!!!!!

Eg sprute på nabokatten med hageslangen!! Tror den begynner å lære at tomten vår er "off-limit". Best å begynne tidlig, så slipper du at den begynner å nærme seg barnevogna når den tid kommer! =)

ORIGINAL: Smurf i magen

Eg sprute på nabokatten med hageslangen!! Tror den begynner å lære at tomten vår er "off-limit". Best å begynne tidlig, så slipper du at den begynner å nærme seg barnevogna når den tid kommer! =)

Det hadde jeg også gjort.... Jeg liker absolutt ikke katter å mener de ikke skulle gått fritt. De pøbler jo bare å ødelegger når de er ute.

Men i ditt tilfelle ville jeg ringt naboen din å spurt hvem som skal passe katta nå som de er borte, og at passerne ikke har hentet den. Jeg ville også sagt at den smetter inn til hver anledning og pisser. [&:]

Fyll en sånn dusjeflase med vanlig vann og sprut på katta hver gang den dukker opp. De fleste katter lærer fort å holde seg unna da.
Og- kanskje du bør ta en prat med naboen siden den driver og går inn hos dere når de er borte.

Takk for tips!

Ropinga og skrikinga mi funka ikke. Har funnet frem vannslangen og utstyrt 10- åringen min med vannpistol i tilfelle den skulle vise seg her.[;)]

Jeg vet ikke hvilken ordning naboene har ifht katta når de reiser bort. Ser at de ofte har familie innom huset og henter post ol, men om katten mates vet jeg ikke. Jeg kan virkelig INGENTING om katter, så jeg aner ikke om det at katta kommer til oss er et tegn på vanskjøtsel eller bare selskapsbehov. Men det er påfallende at katten er mye hyppigere hos oss med en gang de reiser bort.

Men jeg vet at katta ikke har noe "kattedør" inn i huset for å finne ly/varme, så den er ute hele tiden mens eierne er borte. Aner ikke om de setter ut mat eller hva.. Og så er det ikke noe renraset katt, men en skikkelig "bastard".

Naboene er veldig trivelige "ordentlige" og hyggelige, og tar godt vare på sine "eiendeler" på andre områder. Men hvor mye de bryr seg om katta vet jeg ikke, og så lenge jeg ikke kan noe om hva katter trenger og vil så er det vanskelig å vurdere...

ORIGINAL: Putle

Takk for tips!

Ropinga og skrikinga mi funka ikke. Har funnet frem vannslangen og utstyrt 10- åringen min med vannpistol i tilfelle den skulle vise seg her.[;)]

Jeg vet ikke hvilken ordning naboene har ifht katta når de reiser bort. Ser at de ofte har familie innom huset og henter post ol, men om katten mates vet jeg ikke. Jeg kan virkelig INGENTING om katter, så jeg aner ikke om det at katta kommer til oss er et tegn på vanskjøtsel eller bare selskapsbehov. Men det er påfallende at katten er mye hyppigere hos oss med en gang de reiser bort.

Men jeg vet at katta ikke har noe "kattedør" inn i huset for å finne ly/varme, så den er ute hele tiden mens eierne er borte. Aner ikke om de setter ut mat eller hva.. Og så er det ikke noe renraset katt, men en skikkelig "bastard".

Naboene er veldig trivelige "ordentlige" og hyggelige, og tar godt vare på sine "eiendeler" på andre områder. Men hvor mye de bryr seg om katta vet jeg ikke, og så lenge jeg ikke kan noe om hva katter trenger og vil så er det vanskelig å vurdere...

Ganske tvilsomt at de setter ut mat for det vil jo bare trekke fler katter og andre dyr...

Jeg ville tatt en prat med naboen... om de skal ha dyr så syns jeg de ska passe på dem... selvom katter klarer seg selv i perioder betyr ikke det at de bare kan reise fra den og gi faen når de ska på ferie... da blir jo katta som en vill-katt og de er det nok av...

Selvom katta ikke er renraset betyr jo ikke det at den er mindre verdt... mener jeg iallefall...

Katter er da ikke bærere av masse dritt, ikke er de ekle heller. Har hatt katter i over 20 år, aldri blitt syk av katta mi jeg altså. [:D] De liker ikke sitruslukter vet jeg, men blir jo dyrt å legge ut kilovis av appelsiner og sitroner og....[8D] De har noe middel på dyrebutikker, men vet ikke hvordan det fungerer eller om det fungerer. Om naboen setter ut mat til katta, så er den nok mest sannsynligvis selskapsyk. [;)] Ellers så koser jo katter ofte for at de vil oppnå noe og da, så er mulig den er sulten eller tørst. Om maten står åpen til er det ofte at fugler, skjærer feks, spiser opp kattematen. [;)]

Kattene mine er ikke fulle av sykdommer nei, og jeg er ikke den eneste katte eieren som jevnlig er på sjekker hos dyrlegen, har de kastrerte og chipet.

Men vann er det enkleste du kan gjøre. Det skader ikke kattene, bare skremmer de litt.

Men om naboene dine stikker avgårde uten å gi katten mulighet til ly og mat så er det menneskene til katten det er noe galt med. Kan tenke meg den er ensom og sulten og da oppsøker den jo mennesker.
Ta en prat med naboen din og hør hvordan ordning de har når de reiser bort. Når vi er borte har kattene mine tilsyn på morningen og på kvelden. Det syntes jeg er et minimum om de ikke har katteluke.

(PrinesseC som har 2 katter fra dyrebeskyttelsen og katter i nød, og har fjern adoptert noen fra dyrebeskyttelsen)

ORIGINAL: PrinsesseC

Kattene mine er ikke fulle av sykdommer nei, og jeg er ikke den eneste katte eieren som jevnlig er på sjekker hos dyrlegen, har de kastrerte og chipet.

Men vann er det enkleste du kan gjøre. Det skader ikke kattene, bare skremmer de litt.

Men om naboene dine stikker avgårde uten å gi katten mulighet til ly og mat så er det menneskene til katten det er noe galt med. Kan tenke meg den er ensom og sulten og da oppsøker den jo mennesker.
Ta en prat med naboen din og hør hvordan ordning de har når de reiser bort. Når vi er borte har kattene mine tilsyn på morningen og på kvelden. Det syntes jeg er et minimum om de ikke har katteluke.

(PrinesseC som har 2 katter fra dyrebeskyttelsen og katter i nød, og har fjern adoptert noen fra dyrebeskyttelsen)

Ok. Men er det nok med tilsyn et par ganger om dagen når katta er ute hele tida? Katta kommer vel ikke nødvendigvis til huset akkurat de minuttene familien er der for å se til huset, for mat og kos? Eller?

Huff, selv om jeg ikke liker katter så synes jeg jo synd i den og får skikkelig vondt i meg ved tanken på at den kanskje fortvilet roper om hjelp, kos og mat , og så skjønner jeg ikkeno`. [8|]

Sprut vann på den!! Det vil holde den borte tilslutt

Vann og katter er som kjent ikke en bra kombo

Jeg har også naboens katt som kommer og innvaderer hagen min. Dette er ekstra ille siden jeg har en liten kastrert hannkatt selv, som er alt annet enn slåsskjempe, så han blir banket opp fra tid til annen[:-] Men nabokatten har begynt å holde seg unna etter at jeg startet med å sende eldste hunden etter ham[:D]

Til alle som sier fy til meg nå, så vil jeg nevne at han bare jager, og med en gang jeg roper kommer han springende til meg. Han får ikke lov å jage katter til vanlig, men de fremmede som kommer inn i vår hage, må han bare jage ut[:)]

Vann fungerer veldig bra på katter. Har katt selv og har oppdratt den ved hjelp av spruteflaske![;)] De HATER vann så det bure fungere fint. Er selv glad i katter, men jeg forstår at du ikke vil ha den i nærheten. [;)]

Back
Topp