Hvordan bli kvitt monstere under senga......

spørre om hvor de ser dette, og så brenne et "spøkelses lys" som fjerner spøkelser :P Dette gjorde jeg.
Ingen vonde drømmer og skrik på kveldene etter dette.
noen netter etter dette så kom datteren min ut, hun var 3 år på den tiden, hun fortalte at det var en gammel mann på rommet hennes, men det gikk greit, for han var så hyggelig. Hun fortalte at han hadde samme dialekt som faren min (finnmark dialekt) og den gamle mannen sa han kjente meg og at hun skulle hilse til mamma fra rolf. Rolf er bestefaren min.. freaky..

Nå har ikke jeg det problemet enda ;) men onkelen min har barn og eldste på 8 er redd for spøkelser. For han er "no-ghosts"-spray redningen, den står på nattbordet sånn at han kan spraye en ekstra gang eller to hvis han føler det er nødvendig (fetteren min altså, ikke onkel :p)

Oppskrift på spray:
Sprayflaske
Vann
Etikett laget for hånd/i paint/photoshop e.l.

Greit å skrive på etiketten at sprayen tar alle skumle skapninger ;) funker gull for fetteren min i alle fall :)

Nå har ikke jeg det problemet enda ;) men onkelen min har barn og eldste på 8 er redd for spøkelser. For han er "no-ghosts"-spray redningen, den står på nattbordet sånn at han kan spraye en ekstra gang eller to hvis han føler det er nødvendig (fetteren min altså, ikke onkel :p)

Oppskrift på spray:
Sprayflaske
Vann
Etikett laget for hånd/i paint/photoshop e.l.

Greit å skrive på etiketten at sprayen tar alle skumle skapninger ;) funker gull for fetteren min i alle fall :)
Har en venninne som gjør det samme for sønnen sin. Hun valgte å tilsette farge i vannet så det ble litt "tøffere". Pyntet flasken med litt klistremerker og forskjellig og laget til etikett der det stod; "MONSTERSPRAY. Spray litt under senga før leggetid for å holde monstrene unna" :P Funker som bare det :D

vi har allerede nå begynt med at monstre ikke kan ta oss når vi sover (hun elsker å leke "monster" der en av oss skal komme å ta henne)
håper på at det å sove henger i til når fantasi monstrene kommer så hun blir kvitt dem ved å sove ;)

Gutten min på 3 år har blitt veldig mørkredd og redd for spøkelser. Han sover med lommelykt i senga og døren må stå helt oppe. Da legger han seg somregel veldig greit :)

Husker jeg fikk en nesespray fra legen når jeg var liten. Mamma tok meg med til legen fordi jeg nesten ikke sov når jeg var så redd. Når vi henta sprayen på apoteket så stod det "monster under senga-spray" på bruksanvisningen på utsiden av flaska :p den hjalp den :-) hehe

Vi så monsterfabrikken vi...

Monster vil ikke egentlgi skremme oss, de får mye større utbytte om vi ler. Så da ler vi av dem.

Før (og i perioder fortsatt, når vi ikke vil le av dem) har vi regla "monster, monster, vekk med deg, du finns ikke, det gjør jeg!" som gjentas et par ganger til alle monster er borte.

Når vår jente var livredd for spøkelser, så gikk vi å kjøpte spøkelselys på IKEA , gikk ikke lange tiden før spøkelser ikke var skumle lenger da ;)

Last edited:
Jeg tenker at å gi barna en spray er det samme som å bekrefte at det ER noe å være redd for. Det blir feil for meg. Jeg forklarer at det ikkr finnes monstre og at vi kan ta på lyset for å se selv.

Tror det varierer fra barn til barn.
Det var monster på rommet til eldsten når han var liten.
Vi hadde en "stygg" vase innerst i et skap som gutten aldre hadde sett som vi tok frem.
Latet som om jeg hadde vært ut og kjøpt den, og kalte den monster-skremmer.
Dersom monstrene kom tilbake skulle han bare sin monster-skremmer skrem så forsvant de.
Det virket..

Tja, fortelle om at du selv var redd for slikt når du var liten, men at det hjalp å sette på lyset i kjelleren. Det hjalp her :) Mørkt på rommet er løst med å la døra stå på gløtt med lys på i gangen. Da er han fornøyd :)

Her er monsteruniversitetet og monsterbedriften favoritt filmene. Så han er ikke mye redd for monstre.
Og så har vi lest og sett litt på det lille snille spøkelset Laban. Så han vet vel ikke at spøkelser skal være skummle heller. :)
Det var en kveld her at han ropte i fra senga si, så jeg gikk for å se hva han ville. Da fortalte han det at han trodde han såg et spøkelse, men når han snudde det var det bare en smokk. Haha, da hadde det vert en selvlysende smokk som låg litt unna oppi senga! :p

Vi kaster alle sammen ut av vinduet før han sovner hvis det skulle vise seg å være noen monster, bjørner, eller troll på rommet ;)

Back
Topp