Hvordan bli kvitt kviser???

Mammahjertet

Elsker forumet
De siste to månedene har jeg plutselig fått ekstremt mye kviser. Har aldri slitt med dette før, men nå er hele panna full av små og store kviser. Noen som har tips til hvordan jeg kan bli kvitt dem?

Bruk minst mulig sminke og kremer.

Vask huden med et godt renseprodukt og smør en god fuktighetskrem om kvelden.
Om morgenen lar du huden være urørt for å ikke fjerne fettlaget. Den trenger det i løpet av dagen.

Jeg er eller rettere sagt var plaget helt fram til jeg var ca 35 år:confused: hudpleieren min anbefalte meg å prøve MD serien, jeg investerte i hele serien, masker, serum, skrubb, rens øyekrem osv..... Etter 1 mnd bruk har jeg aldri hatt kviser (bank i bordet). Det var med stor fortvilelse jeg kom inn i hudpleiesalongen i går for å so oppdage at MD var borte, den er tatt av markedet eller den er rettere sagt blitt erstattet med Elizabeth Arden, håper virkelig at den gjør samme susen.. Har brukt MD i 4 år og er så fornøyd.

Jeg var litt plaget før. Har ikke babyhud i ansiktet nå heller, men ingen kviser.
Jeg bruker Vichy sitt rensevann 3 i 1, den hvite flasken fra apoteket. Og hvis jeg er tørr bruker jeg dagkremen i den grønne serien fra Vichy for uren hud. Huden har aldri vært bedre. Om jeg brukte reseproduksene fra den grønne serien, så ble ansiktet helt tørket ut og jeg så ikke ut.

Jeg har slitt med huden i mange år! Den har vært tørr, uren, oljete og alt om hverandre... Jeg har lest og lært mye av bloggen til hilde christina. (Google it! ) Fant ut at jeg har fuktfattig hud og ikke tørr hud (det er viset forskjell :p ) og nå bruker jeg produkter fra Decleor som er beregnet på det og huden min er feilfri!! Fantastisk følelse!

Jeg hadde prøvd en haug av produkter fra før av og ingen ting funket! I tillegg var produktene relativt dyre og absolutt ikke drøye i bruk. Decleor er også dyrt, men en dagkrem holder i flere måneder. Apotekkremene brukte jeg opp etter to uker. Lykke til!

Jeg sliter med nupper/utslett i ansiktet, og har akkurat gått til aksjon mot det. Usikker om det er sminke el mat som gjør det, men det kan svi/klø innimellom. Jeg prøver først med sminket nå for å se om det hjelper, og da fikk jeg tips om bb-cream på body shop. Jeg bruker jo fundation til vanlig, men fikk beskjed at det tetter porer og derfor er en versting å smøre på uren hud. Men bb-cream er en fuktighetskrem med litt farge i, som lar huden puste. Oppå bruker jeg body shop sitt mineral - pudder. Har brukt i en uke, men kan ikke si om det har vært en bedring enda. Men syntes det var et logisk tips om at huden trenger å få puste da :p

Jeg bruker aldri annen sminke en mascara, så huden min får nok av luft, og sminke er ikke grunnen til kvisene. Var på apoteket igår og kjøpte aco spotless daily face wash, som jeg nå vasker ansiktet med morgen og kveld. Håper virkelig det vil hjelpe, for heg ser rett og slett helt forferdelig ut nå :(

Jeg bruker MD, i tillegg har jeg nettop startet antibiotika kur, 3,5mnd.. Håpe det funke.

Back
Topp