Hvordan bli kvitt de &@$#%@ blomsterfluene?

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Fikk en aloe vera plante, og etter det så har jeg slitt med blomsterfluer.
Kjøpte et sånt middel på plantasjen, funka ikke. Prøvde å vanne/spyle blomstene med utblanda salmiakk, hjalp ikke på noenting annet enn at den ene blomsten døde. Har prøvd å stikke fyrstikker nedi pottene, for å tilsette svovel. Hjelper ikke.
Har dere noen lure triks? Kjerringråd?
Har hevet aloe veraen altså, men de har liksom spredd seg til de andre blomstene. :S

Fyrstikker med svoveln ned (?) I blomsten?

Kjøttetende planter? De er ganske søte synes jeg.

Kjøttetende planter? De er ganske søte synes jeg.
Det er de! Tror du de vil ta de som tydeligvis har bosatt seg i de andre plantene og? Evt ha en kjøttetende plante ved siden av hver vanlige plante? :p

Det er de! Tror du de vil ta de som tydeligvis har bosatt seg i de andre plantene og? Evt ha en kjøttetende plante ved siden av hver vanlige plante? :p
Ikke godt å si. Du kan jo kaste ut de andre plantene og kun ha kjøttetende planter da :-D

Glass med noe søtt. De elsker sånne ting og kommer seg ikke opp igjen. Men jeg støvsugde dem også en gang det ble for mye. Hehe. Så sikkert rart ut men borte ble dem.

Sett små skåler (eggeglass) med saft (ublanda) og zalo oppi rundt omkring :) de vil ha safta, men zaloen ødelegger hinna på toppen, så de drukner og dør! Moahahah... :p

Sett små skåler (eggeglass) med saft (ublanda) og zalo oppi rundt omkring :) de vil ha safta, men zaloen ødelegger hinna på toppen, så de drukner og dør! Moahahah... :p
Glass med noe søtt. De elsker sånne ting og kommer seg ikke opp igjen. Men jeg støvsugde dem også en gang det ble for mye. Hehe. Så sikkert rart ut men borte ble dem.
Det funker hvis det er fruktfluer, men ingen effekt på blomsterfluer. :/

Funket dengang det var svovel i fyrstikker. Det er mange år siden, dengang de var røde
Haha, kanskje ikke rart det aldri funker da. Hilsen en relativt fersk husmor.

Ta saft (søt) i et glass med vann og hell i tre dråper salo, sett glassene der det er mest av dem så svovel i planten;P da blir du kvitt både de som er og kommer;)

Back
Topp