Hvordan bli kvitt bananfluer?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Har sånne små ekkle brune fluer både på kjøkkenet og badet.
Hvordan blir jeg kvitt de? Nettopp vasket hele kjøkkenet med klor nå. men de er der alikevel

Jeg bruker bare eplesidereddik med noen dråper zalo i, funker bra :) Bruker som regel en liten kopp, og fyller i ca halvfullt.

Har hatt det en gang og da var de i hele leiligheten. Men mest på kjøkkenet.. Satt ut små skåler med blanding av det som er nevnt over, over hele leiligheten. Brukte eplesidereddik. Ble fort kvitt de.. Hell også klor i alle sluker, ha frukt i kjøleskapet og sjekk at de ikke kommer fra planter..

Beste trikset her er rødvin! Eddik funka ikke her faktisk, men rødvin i glass tok alle ;)

Beste trikset her er rødvin! Eddik funka ikke her faktisk, men rødvin i glass tok alle ;)
Det er sant. For når vi har vært plaget har de alltid kommet oppi rødvinsglasset mitt. Fy! :p Men rødvin egner seg bedre til drikking enn fluefanger etter min smak, så jeg bruker halvt om halvt med eplecidereddik og vann og en dæsj zalo. Det funker her iallefall.

Kast søpla hver dag, fjern alle matrester, ikke la dem finne mat. Da forsvinner de fort.
Vin er utrolig tiltrekkende for bananfluer. Jeg setter fram en skvett vin i noen timer og støvsuger dem opp.

Takk for gode tips. Har satt ut skåler med eddik og zalo overalt. Kastet all frukt, vasket alle overflater + inni alle skap og skuffer med klor.
Og nå er de hersens fluene på badet også.....

Hvis du har planter så kan du sette fyrstikk med veka ned i jorda! Et gammelt "kjerringråd" som har fungert her

ha plastfolie med er par små hull i, over dette eddikgreiene eller vinen, så de ikke kommer ut igjen når de først har sniki seg oppi :)

Rødvin og en dråpe zalo for å bryte hinna. Vips, så var de vekk i løpet av ett par dager :)

Back
Topp