Hvordan bli enige om navn?

Baluba #2 på vei

Flørter med forumet
MayDay2021
Nå som vi vet det er en jente i magen har vi startet å se etter navn til gullet.

Men hvordan gå frem? Er så redd jeg har gått glipp av det "perfekte" navnet fordi vi allerede bare sitter igjen med et lite utvalg på 4 navn :rolleyes: Kontrollfreak som jeg er vil jeg vite at alle muligheter er vurdert :bookworm:

Og enda vanskeligere hvordan teste ut og bli enige ut fra det siste utvalget?

Vi brukte hundreogåtteogførti år og like mange navnevalg før vi landet på ett for storesøster.
Skriv ned, skriv ned, kommer du på noe, skriv det ned. Be pappaen gjøre det samme.
Vi har vidt forskjellig smak, han vil helst kalle opp etter kjente musikere, skuespillere ,sanger (Lucy in the sky with diamonds) holdt på å spy, han eier seriøst ikke smak at all. Jeg liker norrøne, gamle navn, helst veldig sære og spesielle så for oss ble det helt kræsj.
Jeg skrev ned hundretusen navn jeg likte og han endte opp med å velge en av dem :hilarious:

Sist gang prøvde jeg å være hyggelig å ba om å få hans forslag først, leste over de og endte opp med å gi han min liste og si «velg» :hilarious: Funka bra! Lista hans denne gang var like ille, så jeg har gitt han noen alternativ.. han har forelska seg helt i det ene navnet, men jeg er usikker på om det blir for spesielt :wacky:

Sist gang hadde jeg navn klart, fra jeg var liten av. Og det var ikke aktuelt for meg å velge noe annet. :p Heldigvis for min del (eller xens) så likte han (godtok i alle fall) navnet. :angelic:

Denne gangen har jeg null peiling på noe som helst :arghh::bag::banghead:

Eg har hatt ett jente og guttenavn klart sio før eg møtte mannen så der måtte han bare vera enig. Me har jo fortsatt ikkje fått brukt guttenavnet så hadde jo vært litt greit om me kunne få brukt da i stedet for å måtte gruble oss grønne på enno ett jentenavn :hilarious:

Jeg har sett litt på navn allerede, han har ikke sett så mye. Vi får jente og jeg syntes på forhånd at guttenavn var enklere. :dummy1:

Vi er heldigvis forholdsvis nære hverandre i smak, men tror det blir skummelt å velge noe endelig. Jeg også tenker enn om det er et vi har glemt.. :hilarious:

Lurte på å redusere ned til et par navn som vi har med den siste tiden. Så håper jeg det løser seg med at ett av de føles mer rett.

Jeg har sett litt på navn allerede, han har ikke sett så mye. Vi får jente og jeg syntes på forhånd at guttenavn var enklere. :dummy1:

Vi er heldigvis forholdsvis nære hverandre i smak, men tror det blir skummelt å velge noe endelig. Jeg også tenker enn om det er et vi har glemt.. :hilarious:

Lurte på å redusere ned til et par navn som vi har med den siste tiden. Så håper jeg det løser seg med at ett av de føles mer rett.
Yngste mi endte på føden opp med ett navn som ikkje stod på lista :hilarious: klarte aldri å minke den ned heller så
Den blei heller lengre og lengre. Einaste eg sa va at om hu blei født på kaien blei da Kaia eller Marina :-p

Med sønnen vår lette vi i navnebøker og slik, før vi gikk gjennom familie og slekttsnavn. Vi hadde en liste som vi brukte elimineringsmetoden på, til vi tilslutt satt igjen med Johan. Og da bare føltes det så riktig, og han i magen het Johan fra den stund :) Denne gangen tenkte jeg at det i alle fall er lurt å finne navn til lillebror, så storebror også får noe å forholde seg til :)

Med sønnen vår lette vi i navnebøker og slik, før vi gikk gjennom familie og slekttsnavn. Vi hadde en liste som vi brukte elimineringsmetoden på, til vi tilslutt satt igjen med Johan. Og da bare føltes det så riktig, og han i magen het Johan fra den stund :) Denne gangen tenkte jeg at det i alle fall er lurt å finne navn til lillebror, så storebror også får noe å forholde seg til :)

Høres ut som mye samme måte vi gikk frem med første. Er absolutt veldig kjekt å kunne omtale babyen med navn, alt blir så mye mer konkret da. :) merker det er værre å finne jentenavn nr to...

Vi hadde egentlig navn, men så viser det seg at en tidligere sjef som har spredd utrolig mange løgner om meg på jobb til nye og gamle ansatte har dette navnet på sin datter, så da er det veldig ødelagt for meg.. også klarer jeg ikke komme på noe nytt jentenavn heller :banghead:

Vi fant navn lenge før jeg ble gravid :hilarious: både til jente og gutt! Er spent på hvem som bor der inne:p Har dog medfølelse og sympati for alle som strever i jungelen med navn og vanskelige partnere ;):laughing002

Vi fant navn lenge før jeg ble gravid :hilarious: både til jente og gutt! Er spent på hvem som bor der inne:p Har dog medfølelse og sympati for alle som strever i jungelen med navn og vanskelige partnere ;):laughing002
Va lett med første for då hadde me begge kjønn klart. Men så blei jo jentenavnet tatt og då blei da vanskelig å finne navn te jente nummer 2. satse på eg sleppe begynne å leite etter navn nummer 3 nå då :-p

Jeg skrev en liste med mine 5 favoritt gutte- og jentenavn før OUL med første, pappaen likte 1 guttenavn og 2 av jentenavnene, så når det viste seg at det var gutt fikk han det ene navnet vi begge likte.

Ble vanskeligere når nr 2 også viste seg å være gutt, endte opp med at vi begge kom med forslag gjennom svangerskapet, og en uke før termin fant jeg ett som vi begge likte, så da ble det det.

Har ikke vært på OUL enda, men jordmor på TUL trodde det var gutt nr 3, så nå aner jeg virkelig ikke hvordan vi skal finne navn. Om det skulle vise seg på OUL at det er jente så blir det nok et av de to vi begge likte da vi ventet første :)

Va lett med første for då hadde me begge kjønn klart. Men så blei jo jentenavnet tatt og då blei da vanskelig å finne navn te jente nummer 2. satse på eg sleppe begynne å leite etter navn nummer 3 nå då :p

Var mye vanskeligere med førstemann, han ble hetende junior siden jeg ikke fant noe navn før han ble født:p tok vel 3 uker fra fødselen at jeg hadde bestemt navn og fikk sendt det inn:hilarious: Junior ble hengende igjen til han var 4 år, og det brukes fortsatt i noen tilfeller :angelic: Skjønner godt at mange sliter med navn, spesielt når noen velger å bruke samme navn på sine barn og de er født i samme år foreksempel! Eller at noen navn har en negativ mening for enkelte, eller at man liker forskjellige typer navn:smiley-angelic006:smiley-ashamed004

Var mye vanskeligere med førstemann, han ble hetende junior siden jeg ikke fant noe navn før han ble født:p tok vel 3 uker fra fødselen at jeg hadde bestemt navn og fikk sendt det inn:hilarious: Junior ble hengende igjen til han var 4 år, og det brukes fortsatt i noen tilfeller :angelic: Skjønner godt at mange sliter med navn, spesielt når noen velger å bruke samme navn på sine barn og de er født i samme år foreksempel! Eller at noen navn har en negativ mening for enkelte, eller at man liker forskjellige typer navn:smiley-angelic006:smiley-ashamed004
Eg bur på ei lito øy så mitt hovedmål e at ingen her hette da samme, og helst færrest mulig i landet, så eg har gjort da litt vanskelig for meg sjøl :hilarious:
Men som 80-talls barn der me på barneskulen va 4 elever i klassen og halvparten hette Elisabeth (og andre halvpart hadde bursdag samme dag) syns eg da e greit å prøve å unngå sånne situasjoner. Va vel Elisabeth oh Ann Kristin dom va mest poppis på den tio :hilarious:

Eg bur på ei lito øy så mitt hovedmål e at ingen her hette da samme, og helst færrest mulig i landet, så eg har gjort da litt vanskelig for meg sjøl :hilarious:
Men som 80-talls barn der me på barneskulen va 4 elever i klassen og halvparten hette Elisabeth (og andre halvpart hadde bursdag samme dag) syns eg da e greit å prøve å unngå sånne situasjoner. Va vel Elisabeth oh Ann Kristin dom va mest poppis på den tio :hilarious:

Silje og va ein klar 80-talls favoritt.. me hadde 2 i klassen på vår vetla øy..:hilarious:

Back
Topp