Hvordan bli enig om navn

Andregangsfødende

Flørter med forumet
Vårspirene 2021
Hvordan ble du å partner enig om navnet til slutt? Her står vi mellom to navn, og vi blir ikke enige. Er 4 uker til termin så jeg begynner å stresse litt:smiley-ashamed004

Hvordan ble du å partner enig om navnet til slutt? Her står vi mellom to navn, og vi blir ikke enige. Er 4 uker til termin så jeg begynner å stresse litt:smiley-ashamed004
Sniker,men tenker at da må dere finne et tredje navn å enes om. :-) Men spørs jo litt om det er bare hva man synes er finest av de to navnene som står, eller om man snakker om at en eller begge misliker ett av navnene intenst.

Hvordan kom dere frem til de to navna da?

Her har vi ekstrem ulik stil på navn, slet med forrige og sliter denne gangen.. Innser at ingen av oss får yndlingsnavna sine men at ungen kommer til å voksne inn i navnet sitt likevel :)

Vi har jobbet oss frem til en liste ved navnebok og navnelapper og kom da frem til en lang liste med navn vi begge to likte (dog ingen klare favoritter fra noen av oss) og så har vi fjernet to og to navn fra lista hver uke frem mot termin :) enten et hver eller to sammen. kommer nok til å ha to alternativer igjen på føden, men da har vi på en måte begge valgt de to navnene, slik at det ikke er sååå nøye hvilket det blir.

En annen måte vi kunne gjort det på hvis ikke mannen steppa up og merka litt navn i boka etterhvert er at jeg hadde satt opp 10 navn som jeg synes er veldig fine, så skulle han fått velge et av disse :)

Her blir det nok ikke bestemt noe navn før etter fødsel, jeg har en liten liste over navn jeg synes er fine og mannen har ikke klart å komme opp med et eneste alternativ..... var omtrent det samme sist. Tenker vi kommer til å gå igjennom lista sammen de første dagene etter fødsel og finne ut «hvem» han er da :) i deres tilfelle ville jeg nok kanskje prøvd å finne et tredje alternativ, det er ikke så enkelt det der. Mine topp to ble nedstemt umiddelbart, så det er greit å finne litt flere alternativer man synes er fine. Babyen «blir» jo det navnet man velger uansett :)

Back
Topp