Hvordan ble dere gravide?

Atchibah

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
Har dere prøvd lenge, kort eller var det et uhell?

Dette er et resultat av en sprekt kondom. Viste dere at angrepillen ikke funker om du alt har hatt eggløsning?
 
Vi var nettopp starta å prøve. Forrige tok 3 år så vi hadde ingen forhåpninger. Satt på første skudd ;)

Jepp, det visste jeg btw om angrepillen [emoji14] men tror ikke det er noe man automatisk vet om man ikke søker det opp.. fikk vite det her inne [emoji14]
 
Satt på 1 forsøk de to siste gangene [emoji106]
 
Vi mistet i uke 20 i sommer og siden det tok litt tid før kroppen normaliserte seg så ble det noen prøveperioder. Ble gravid i pp 4, og det er første gang vi har vært "prøvere" selv om jeg altså ha to fullgåtte og et halvgått svangerskap bak meg fra før. De andre bare kom uten prøving. Evig takknemlig for at vi slapp å prøve enda lengre - det tar jammen på å være aktive prøvere. Ære være de som prøver lenge før det klaffer! Har fått ny innsikt om hvor tøft det kan være, selv om vi var heldige som fikk klaff etter 4 pp selv.
 
Jepp. Angrepillen skal bare utsette eggløsning så ><
Vi hadde prøvd i omtrent 1,5 år.
 
Spiren satt i 18.prøveperiode, veldig lang og frustrerende prosess! Håper den klorer seg fast nå :rolleyes:
 
Vi var nettopp starta å prøve. Forrige tok 3 år så vi hadde ingen forhåpninger. Satt på første skudd ;)

Jepp, det visste jeg btw om angrepillen [emoji14] men tror ikke det er noe man automatisk vet om man ikke søker det opp.. fikk vite det her inne [emoji14]
Jeg leste nøye igjennom papirvedlegget fordi jeg ammer. [emoji2]
 
Vi mistet i uke 20 i sommer og siden det tok litt tid før kroppen normaliserte seg så ble det noen prøveperioder. Ble gravid i pp 4, og det er første gang vi har vært "prøvere" selv om jeg altså ha to fullgåtte og et halvgått svangerskap bak meg fra før. De andre bare kom uten prøving. Evig takknemlig for at vi slapp å prøve enda lengre - det tar jammen på å være aktive prøvere. Ære være de som prøver lenge før det klaffer! Har fått ny innsikt om hvor tøft det kan være, selv om vi var heldige som fikk klaff etter 4 pp selv.
Så trist. Håper virkelig at dette knøttet her kan snu det om. [emoji4] Kroppen bruker gjerne litt tid, man får ofte ikke mensen med en gang etter fødsel heller.
 
Japp.. Derfor er jeg gravid nå.

Gratulerer, da var det endelig et lite barn som fant sin familie. [emoji173]
Takk! :)
Regner med det var meningen at det var DENNE prikken som skulle bli til. Hadde det klaffet tidligere, hadde det vært en helt annen prikk, så! [emoji14]
 
Prøvd i 14 måneder. Fikk til slutt hjelp gjennom Letrozol for å få eggløsning og Ovitrelle-sprøyte for å få egget til å slippe. Denne gangen traff vi <3
 
Fikk vite at vi ikke kunne få barn, etter å ha prøvd evig lenge på nr.1, 6mnd etter satt jeg med positiv test. Denne gangen var det ikke planlagt, men brukte sjeldent prevensjon siden vi antok at det ikke kom til å skje siden vi ikke kunne få barn. Etter denne lille er vi ferdig, og da blir det ikke noe å være uforsiktig.
 
Vi mistet i Februar. Så mistet vi på ny i August. Begge disse var uten "prøving", men vi var jo ikke direkte forsiktige. Begynte å prøve i August etter den SA, ble gravide igjen - mistet i Oktober. Så gravide igjen nå og forhåpentligvis går det bra [emoji1] vet fra tidligere at jeg ikke akkurat har problemer med å bli gravid... de bare sjeldent blir værende særlig mye lenger enn uke 5-6 og 7. Så krysser fingrene!!
 
Back
Topp