Hvordan ble bebien i magen til?

Evette

Gift med forumet
Dere med barn. Har dere fortalt noe til de kommende store søstrene/brorene? Jeg er 9+4 i dag og venter med å si det til jeg har passert 12 uker. Men jentene er de første som skal få nyheten!
Men senest i går så undret de på hvorfor ikke tispa vår får valper i magen. Jeg forklarte at det var fordi hun ikke hadde noen kjæreste å kose med, så derfor ble det heller ingen valper. Noen ganger har de fjaset med at jeg har bebi i magen. Og da har jeg bare sagt at jeg har bestemt at det ikke blir fler, så da kommer ingen av eggene til å gro til en bebi.
Jeg får bare ikke til å si hele sannheten! Syns det er for drøyt å skulle se i detaljer hvordan alt går til!
Men det spørst jo om spm dukker opp igjen når de får vite at jeg har en inno der:p De er 5 år :)

Jeg har brukt et par barnebøker, den ene heter mamma har en baby i magen. Ellers har jeg sagt at når voksne er glad i hverandre hender det at de koser litt, og da kan det komme et Pappafrø inn i magen til mamman. De har jo etterhvert som de har blitt eldre lurt på hvordan frøet kommer inn og da har jeg sagt det.

Min jente på 4 år tror at pappaen gir meg en baby som jeg spiser og får i magen. Deretter henter legen babyen ut av magen når den er blitt veldig stor. Kjenner jeg ikke har behov for å ødelegge fantasien hennes enda :p

Min jente på 4 år tror at pappaen gir meg en baby som jeg spiser og får i magen. Deretter henter legen babyen ut av magen når den er blitt veldig stor. Kjenner jeg ikke har behov for å ødelegge fantasien hennes enda :p
Hahaha:p så lenge hun er fornøyd så:p

Her er eldstemann veldig nyskjerrig av seg og veldig glad i faktabøker o.l. (hadde allerede kontroll på ting som at det er magesyre som bryter ned maten i magen vår, at det er røde blodceller som transporterer oksygen rundt i kroppen osv), så han fikk hele historien da jeg gikk med lillebror (han var da 4). Det fine med å si det når de er så små er jo at de ennå ikke tenker at det er rart eller ekkelt... ;-) Jeg hadde ei bok fra jeg var lita som het "Per, Ida og minimum" som handler om to som skal få et småsøsken og hvor mammaen og pappaen tegner og forklarer om forskjellene på gutter og jenter, om sædcellene som møter egget osv, så hentet rett og slett frem den... Ble mye lest da lillemann var i magen....

Eldstemann forstår nok hvordan dette blir til, misten tror hun lå i ryggen min og så bare kom hun i magen min når jeg ville hun skulle det:) Gleder meg også til å fortelle ungene, tenker også at de skal få vite det først av alle:)

Eldstemann forstår nok hvordan dette blir til, misten tror hun lå i ryggen min og så bare kom hun i magen min når jeg ville hun skulle det:) Gleder meg også til å fortelle ungene, tenker også at de skal få vite det først av alle:)
Ja. Jentene her har fått vite at alle jenter/damer har "bebiegg" i magen. Å jeg har sagt at jeg selv bestemmer når dem gror til bebi eller ikke:p men også at pappaen må kose ekstra med meg for at det skal skje. Men vurderer og kjøpe en fin illustrert barnebok viss spm dukker opp igjen:) de elsker å se snutter av utviklingen i livmoren å slik. Bebiene er jo sååå søte:p

Back
Topp