Hvordan betaler du i utlandet?

Liker best å ha kontanter når jeg er ute og reiser...I alle fall i div "sydenland". Føler jeg har best kontroll og oversikt da. Har da hatt safe på hotellet slik at jeg ikke må ha alle pengene på meg...

Sent from my iPhone using Tapatalk -

Bruker kontanter for å ha mer kontroll samt å kunne ha på steder hvor de ikke tar kort. Ellers visa/MasterCard.

Sent from my iPad using BV Forum

Dere som bruker kontanter:
Veksler du før du reiser hjemmefra, eller tar du ut i minibank når du kommer frem?

Skjønner at vi ikke reiser så mye :p

Tar ut litt før vi drar og så tar vi ut kontanter på sikre steder. Tar ut litt og litt. Så slipper å ha så mye kontanter.

Sjekk med reiseselskapet om hvilken bank/vekselkontor de anbefaler. For går du på usikkert sted kan du fort bli svindlet.

Sent from my iPhone using BV Forum

Tar ut litt før vi drar og så tar vi ut kontanter på sikre steder. Tar ut litt og litt. Så slipper å ha så mye kontanter.

Sjekk med reiseselskapet om hvilken bank/vekselkontor de anbefaler. For går du på usikkert sted kan du fort bli svindlet.

Er ikke noe reiseselskap vi reiser med, men sjekke med det selskapet vi leier sommerhus av kanskje...

Dere som bruker kontanter:
Veksler du før du reiser hjemmefra, eller tar du ut i minibank når du kommer frem?

Skjønner at vi ikke reiser så mye :p

Kommer Ann på valutaen og hvor vi skal. I karibien har vi tatt ut i lokale minibanker tilknyttet hotellet. Men med væpna vakter som står og passer på så har vi opplevd det som trygt.

Kommer Ann på valutaen og hvor vi skal. I karibien har vi tatt ut i lokale minibanker tilknyttet hotellet. Men med væpna vakter som står og passer på så har vi opplevd det som trygt.

Jeg ser på danmark som ganske trygg med tanke på uttak i minibank, men jeg kan jo ta feil. Men hvis man går til selve banken og bruker minibanken der bør man vel være trygg?

Kjenner at nervene for akkurat dette begynner å komme :p

Tenker å ha med både kredittkort og visa, men vil helst slippe å bruke begge kortene :p liker å ha litt styr på hva jeg bruker :p

Her bruker jeg mastercard når jeg betaler i butikker og slikt. Men tar ikke ut med master for det koster litt. Så tar ut med visa. Bruker visa bare til å ta ut kontanter med :)

Sent from my ZTE BLADE III using BV Forum mobile app

Vi bruker ta ut kobtanter med mastecard, og bruke kontanter så vi holder kontroll :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Bruker MasterCard så langt jeg kan. Da får du den beste valutakursen, og ingen gebyr.
Eneste er at det er dyrt å ta ut penger med MasterCard. Da har jeg heller brukt visakortet om det virker som en ok bank.

I Danmark hadde jeg fint brukt kort uten betenkeligheter, er jo nesten Norge så lenge du ikke roter deg borti sjabby butikker/boder:p
I syden hadde jeg vært litt mer betenkt hvor jeg hadde dratt kortet.
Fordelen med å bruke MasterCard er at skulle kortet bli utsatt for misbruk er det forsikret slik at du får pengene igjen(iallefall er våre det).

Om du tar ut i lokal minibank så ta ut store summer om gangen. For det koster for hvert uttak med gebyr.

Leste på DnB i dag at bruk av Mastercard og visa er gratis når man bruker det i butikk, og så er det 35,- pluss 1.75%(tror jeg det var) i gebyr ved uttak i minibank.

Så hvis man klarer seg med feks to minibankuttak så blir det ikke så ille.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Leste på DnB i dag at bruk av Mastercard og visa er gratis når man bruker det i butikk, og så er det 35,- pluss 1.75%(tror jeg det var) i gebyr ved uttak i minibank.

Så hvis man klarer seg med feks to minibankuttak så blir det ikke så ille.

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
Ja er noe sånt, vi pleier å ta ut kontakter på gardermoen, også følge med på prisen og ta ut når det er god kurs ;)

Back
Topp