hvordan bestille tidlig ultralyd?

Lillespire2205

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Oktobergull 2022
Hei, hvor bestiller man tidlig ultralyd? Ringer man bare en privat klinikk og bestiller time?

Hvor langt på vei er det evt anbefalt å ha denne ultralyden? Vil bare være sikker på at alt står bra til med lille når det er mulig å se hjerteaktivitet.

Er helt ny på dette og fikk ekstremt lite info da jeg var hos legen for å ta celleprøve 4+1, er i dag 4+5.
Er det noe annet jeg bør gjøre? Ringe en helsestasjon?

Hva kan de se på tidlig ultralyd? Er det mulig å avdekke alvorlige sykdommer eller må man til utlandet for å ta nipt testen da evt?

Noen fra Haugesund som kan anbefale et bra sted for tidlig ultralyd evt hvis det er meningen man skal bestille denne selv? :anyone
Hilsen en sånn passe forvirret førstegangs gravid :smiley-angelic001

Jeg var på på ultralyd igår. Trodde jeg var 7 uker og men ble satt tilbake til 6,5 uke. Jeg var hos ultralydjordmødrene på markedet, og bestilte på nettsiden deres. Det står på siden dem anbefaler uke 8, men jeg måtte bare etter en MA i mars, og utrolig urolig følelse i hele kroppen. Hun var veldig hyggelig, og fikk informasjon og fikk se to bakende hjerter igår.

Jeg har aldri vært på privatultralyd før, så var ganske spent igår. Bestilte time på fredag, fikk igår. Jeg valgte selv klokkeslett som var ledig. Og gjorde det på hjemmesiden som sagt. Du kan også prøve å kontakte dem på facebook. "ultralydjordmødrene".

Helsestasjonen har som regel ikke ultralyd,men du kan ringe dit for en samtale. Og du kan avtale oppfølging med jordmor. Om du er bekymret ville jeg tatt en ultralydtime privat for å roe nervene, men kanskje ikke før uke 7 eller 8, da er det størst sannsynlighet til å se hjerteaktivitet.

Jeg ville ventet til uke 7 for å høre hjertet, selv om man hører fra uke 6. Dette bare i tilfelle du har bommet litt på ukene.
Selv var jeg i uke 5, 8 og 12 har mistet mange ganger og trengte bekreftelse.
Bor i Oslo, men fant bare en på nett og bestilte online.

Uke 6-10 er gjerne for å se at hjertet slår, og antall foster.
Uke 11-13 er tiden for å avdekke flere eventuelle genetiske feil eller misdannelser, samt få en mer nøyaktig termindato. Og se hjerte slå og antall foster, om du ikke har tatt en UL tidligere ;)

Jeg bare ringte en privat jordmorklinikk og bestilte ultralyd :) Skal ha i uke 12.

Lykke til!

Gratulere så mye:Heartred
Jeg vet om klinikk hausken som ligger i Karmsund gata :happy11 Der kan du ringe å bestille time. Usikker på pris. Er faktisk ikke sikker om det er flerre i området :happy11

Dere er så heldig å ha tilgang til privat ultralyd. Her må man gå til legen å be om henvisning til tul. Det gjorde jeg i dag. Legen min var lei seg da vi møttes siden jeg er hennes første gravide, og vi mistet i påsken, rett etter første svangerskapstime. Hun var kjempeglad for å se meg igjen og sendte henvining med en gang.

Back
Topp