Hvordan bestemmer man hva barnet heter?

Pappans etternavn her. Skal vel kanskje gifte oss en dag, så ds blir det enklest sånn.
 
Forbereder meg på en evig diskusjon på både fornavn og etternavn her ;) Huff!
 
Vi har begge veldig uvanlige navn, mitt er vi bare 5 som heter i Norge, pluss 2 i USA. Så her får barnet begge navn, så tar jeg sambo i tillegg til mitt når vi gifter oss:) sambo tar mitt, så vi får en kombinasjon navn ingen andre har :)
 
Her kom snuppa til verden før vi giftet oss,tok hans etternavn da. Når vi giftet oss tok vi begge etternavnene med bindestrek,så forandret hennes navn.
Søsteren min kom med valg til mannen når de fikk barn, han kunne velge mellomnavn eller ha etternavnet sitt på barna,han valgte mellomnavn og barna fikk mors etternavn.
 
Fars etternavn her, for han har sjeldent etternavn og jegbhar verdens mest kjedeligenog vanlige etternavn. Men er glad i tradisjoner med fars etternabn, med mindre far er ute av bildet eller mor har spesielt etternavn :)
 
Vi har fars etternavn på jenta vår. Når vi gifter oss tar jeg hans etternavn :) det er litt tradisjon i vår familie at man tar mannen sitt navn :)
 
Da vår ble født fikk hun kun mitt etternavn. (Mitt er veldig sjeldent, hans er vanlig og de passet ikke sammen). Da vi giftet oss tok han mitt navn :)

Slik jeg ser det med den som kommer i februar. Hvis vi gifter oss blir det mitt etternavn på begge.

Snuppa på 5år har jeg fra et tidligere samboerskap. Der valgte vi mitt som mellomnavn og hans som etternavn.
Dette angrer jeg veldig på idag, nå er det litt vanskelig å endre på da hun identifiserer seg med sitt navn og ville følt at jeg tok fra henne tilhørigheten til faren om vi fjernet det.

Vi drømmer jo alle om etternavnet til x'en på dørklokka og postkassa når man ikke lever sammen lenger... Hehe :p
 
Samboer har et av landets mest brukte etternavn, eg har et meir sjeldent lokalnavn, så eg NEKTA å "gi fra meg mitt". Hadde mest lyst å ha hans som mellomnavn, men ettersom me bur på familietomta som slekta hans har eigd i generasjoner, blei det mitt navn som mellomnavn. Og ja, eg surmuler fortsatt over den der... :p
 
Her blir det mitt mellomnavn og hass etternavn! Mest fordi jeg ikke har et forhold til mitt etternavn, men mellomnavnet mitt betyr mye :)
 
Vi er "bare" kjærester, men jeg har i utgangspunktet tenkt at barnet skal få kun fars etternavn, ihvertfall hvis jeg får velge fornavn:p

Jeg kan jo også være så utspekulert å si at barnet må få mitt etternavn siden vi ikke er gift, og jeg gjerne vil hete det samme som ungen,så kan vi heller ta mitt etternavn bort om han frir:p
 
Barna får pappaens etternavn, da mitt er så vanlig. :) Og vi blir vel kanskje gift en dag.
 
Vi har det ene etternavnet mitt som mellomnavn og mannen min sitt etternavn som hovedetternavn. Tenker alltid automatisk at mannen sitt etternavn er hovedetternavn.
 
Når vi fikk eldste var vi ikke gift, men var forlovet og visste at vi skulle gifte oss så gutten fikk hans etternavn. Jeg tok hans når vi giftet oss.
På sikt skal vi overta hjemgården min, da kommer vi til å ta mitt etternavn etter det vi har nå.
 
Vi er gift med samme etternavn. På fornavn har både jeg, min mann og hans datter navn som begynner på M... Har derfor lyst å finne et som starter på M til mini også så ikke den blir "utenfor gjengen" :eek::p
 
Back
Topp