Hvordan beregner dere testdato?

babyT

Forumet er livet
Regner dere 2 uker fra uttak, eller to uker fra innsetting?

Jeg har regna fra innsetting, men om det skal regnes fre uttak, så kan jeg teste allerede på onsdag istedet for neste fredag [8|]

dytter litt på denne jeg.

Tester dere to uker etter uttak, eller to uker etter innsetting?

jeg skal teste etter 13 dager. satt inn den 12 og skal teste den 25.......

sist jeg gjorde dette så satt vi inn en fredag o mandag en uke etter altså etter ti dager, da testet jeg positivt

ORIGINAL: *Levende Lys*

sist jeg gjorde dette så satt vi inn en fredag o mandag en uke etter altså etter ti dager, da testet jeg positivt

Så da kan jeg kanskje få en positiv test allerede på mandag om den lille har festa seg? Satte inn 6. juni...

ORIGINAL: babyT?

Så da kan jeg kanskje få en positiv test allerede på mandag om den lille har festa seg? Satte inn 6. juni...

ja det lan være mulig[:D] jeg skjønner ikke at folk kan vente helt til testdatoen..... det hele er jo så spennende jo[:D]

ja det lan være mulig[:D] jeg skjønner ikke at folk kan vente helt til testdatoen..... det hele er jo så spennende jo[:D]

Det er alt for spennende, men er jo redd for å teste for tidlig, få positiv test for så å finne ut at det bare var kjemisk [8|]

Det er alt for spennende, men er jo redd for å teste for tidlig, få positiv test for så å finne ut at det bare var kjemisk [8|]

jeg skjønner den.... sist gang brukte jeg 4 eller 5 digitale og en som ikke var digital, for jeg trodde ikke på testene mine..... jeg testet mandag tirsdag onsdag og torsdag[:)][:)]

Jeg fikk satt inn egg 19. august og tok blodprøve på sykehuset den 6. september (ca 18 dager etter) fikk beskjed fra Tromsø den 8. Sniktestet den 5. (den var da veldig positiv)

Jeg skal ta blodprøve 26. juni, og det er jo en evighet til, men da jeg gikk etter innsettinga smilte de lurt og sa at jeg kunne jo teste hjemme før den tid om jeg ville, men sa ikke noe om antall dager. Har bare selv automatisk tenkt to uker etter innsetting... Kanskje det blir litt sniktesting over helga [8|]

Tok en test med morgenurin på onsdag, og den var negativ. tok den for å sjekke om EL-sprøyta var ute av kroppen, noe den tydeligvis var.

Borte svarte hvist med graviditets hjerne her, svarte på noe helt annet jeg gett[&:]

Er ikke helt med i dag gett[8D]

ORIGINAL: AnnHelen

hei hei.. jeg har en liten ivf gutt. og jeg testet på rg 10..  (rg1 dagen etter innsett), og fikk da svak men positiv test..... masse lykke til[;)]

Takk for svar, AnnHelen [:)] Hmmm... Rugedag 10, det blir på mandag for meg det... Klarer jeg å vente til onsdag tro [8|] ER testesjuk!

ORIGINAL: ElinR

er d ikke innsettingsdagen som er rugedag 1 ?

Det trodde jeg også, men ser flere her som sier at dagen etter innsetting regnes som 1. dag [8|] Satte jo inn tidlig på morgenen, så har liksom regna det som 1. dag jeg da.

er d ikke innsettingsdagen som er rugedag 1 ?

Det trodde jeg også, men ser flere her som sier at dagen etter innsetting regnes som 1. dag [8|] Satte jo inn tidlig på morgenen, så har liksom regna det som 1. dag jeg da.

ja man er jo ruger med en gang egg er satt inn.....

Ja, jeg mener nå det [8|] Hmmm... rart dette her synes jeg.

Jeg tenkte at når egget ble satt inn på en torsdag, kunne jeg teste torsdag 2 uker etterpå. Så det var det jeg gjorde da, bare at jeg ikke klare å vente og tok den allerede søndagen i forveien [:D]

Jeg satte inn egg igår, fredag, og fikk beskjed om å teste om to uker. Jeg spurte om det var fredag om to uker da, og det svarte hun bekreftende på. Ble den negativ, skulle jeg vente til mandag og ta en ny test da.

Jeg har automatisk tenkt slik som dere Guria og Jane, men lurte på om jeg skal snikteste litt på onsdag [8|] Samtidig så er det greit å vente til fredag, for da har jeg fri, så slipper å "røpe" meg på jobb om den er positiv [;)]

Jeg har automatisk tenkt slik som dere Guria og Jane, men lurte på om jeg skal snikteste litt på onsdag [8|] Samtidig så er det greit å vente til fredag, for da har jeg fri, så slipper å "røpe" meg på jobb om den er positiv [;)]

Det er min plan også[:D] Tidligst test onsdag, men prøver å vente til fredagen for da har jeg også fri[:D] Men det spørs om det går da...[8|]

Jeg testet enda tidligere da på dag 10 etter eggutak, det blir rugedag 9, jeg regner første rugedag den dagen vi setter inn egg. Det er slik jeg har forstått dette.

Testdato regnes slik:  insetting f.eks en mandag da er testdagen mandagen 2 uker senere.

Rettet skrev feil. Mente å skrive innsetting og ikke uttak.

ORIGINAL: twinanne

Jeg testet enda tidligere da på dag 10 etter eggutak, det blir rugedag 9, jeg regner første rugedag den dagen vi setter inn egg. Det er slik jeg har forstått dette.

Det er det jeg også har gjort, men så ser jeg at flere her inne sier at 1. rugedag er dagen etter innsetting [8|]

Hmm... Etter den beregningen jeg (og du [;)]) mener er rett så er jeg på rugedag 9 idag. Satte inn forrige fredag. Har noen tester liggende som jeg kjøpte i Aberdeen ifjor sommer. De skal kunne tas opptil 4 dager før forventet mens. Kanskje jeg skal prøve en av dem imorgen tidlig [8|] Må tenke litt på det og høre med mannen hva han mener [;)]

Back
Topp