Hvordan behandler dere nytt tøy

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
før babyen kommer? Vasker dere nyinnkjøpte klær ? Hva bruker dere evt til det?

Mamma til storebror og lillesøster
<3

Ja vasker alt på 40 grader med Neutral :) Ull vaskes på ullvask med milo, og tepper vaskes på 40 eller ullprogram, spørs hva de er laget av.
Håndklær og kluter vaskes på 60.
Alt av møbler tørkes av med mildt såpevann.

Har ikke begynt å vaske så mye klær ennå. Men har tatt fram igjen noen klær, tepper og sengetøy etter storebrødrene. De har vært lagret i noen år. Så det meste har blitt vasket på 60 grader med Omo og Softlan skyllemiddel og hengt ut til lufting. Vasker det jeg kan på 60 og det andre på 40.
Er nøye med å vaske nye klær og sengeklær godt og lufte de.
De nye klærne ligger fortsatt i en plastikkboks. Venter litt med å vaske de. Slik at de lukter godt til babyen kommer. Synes det lukter vondt av alt sånn som ikke er vaska, godt å få det ut i frisk luft.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

her vasker jeg alt på 60 selv om det står 40.. bruker neutral og ikke skyllemiddel.. Syns det blir nok lukter for små bebiser.. :)

her vasker jeg alt på 60 selv om det står 40.. bruker neutral og ikke skyllemiddel.. Syns det blir nok lukter for små bebiser.. :)

Åssen er det med ting som har mye farge eller trykk da?
Nå prøver jeg å unngå trykk på tingene men noen ganger er de jo sånn to-tre pakning med trykk på en eller to av dem..
Og ull da, det går vel på ullvask? Ellers ser jeg for meg dukkeklær :P

Åssen er det med ting som har mye farge eller trykk da?
Nå prøver jeg å unngå trykk på tingene men noen ganger er de jo sånn to-tre pakning med trykk på en eller to av dem..
Og ull da, det går vel på ullvask? Ellers ser jeg for meg dukkeklær :p
ull går på ullvask og ullvaskemiddel ja :) Er noe ull som har forvilla seg inn i feil bunke.. har gått bra det, men fibrene i ulla blir ødelagt av vaskepulveret. Men strikka ullklær hadde nok blitt veldig smått ;) Har ikke hatt problemer med at trykket blir slitt heller, men kan vrenge klæra også så blir trykket mer beskytta i vask. Tror trykket på klær nå for tiden er litt sterkere enn før.. :)

Her blir alt vaska på 30 grader. Det er mer enn nok synes jeg. 40 grader skal jo brukes hvis klær er ekstra skittne. Håndklær og sengtøy på 60 grader med parafymefri såpe og skyllemiddel.

Jeg har vaska alt, det som er kjøpt og arva. Synes det er greit. Har vrengt det som kan vrenges under vask og vaska etter anvisning. Har brukt Blenda sensitiv å vaske med :)

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Har ikke begynt å vaske, men kommer til å vaske alt minst 1 gang. Vi har kjøpt inn sensitiv av både vaskemiddel og Milo

Back
Topp