Hvordan behandle ørebetennelse?

• Trådstarter Trådstarter FrkOtilie
  • Opprettet Opprettet
F

FrkOtilie

Guest
Minsta på 4,5 klager mye på vondt i øret, og mest sannsynlig så har hun ørebetennelse. Men hun har ikke noe feber eller er slapp på noe vis, så jeg ser ingen poeng i å ta Henne til legen så langt. Prøvde å Google om det var noe man kunne gjøre hjemme utenom Å gi smertestillende, uten å finne noe. Er ikke så fan av gi paracet i enigen heller, så lurer på om dere vet Noe jeg kan gjøre?

Du kan varme litt matolje, olivenolje... Så drypper du bare et par dråper i øret, også putter du inn en liten bommulklump. Ikke inn i øret, men bare sånn at det ikke renner ut.

Jenta våres har så og si konstant ørevondt/ørebetennelse. Men, de gir sjelden noe for det. Olje funker ganske så godt :)

Jeg har fått råd fra lege og 'gamle kjerringer' om å gi nesespray (og paracet). Det skal visst letter på trykket eller noe sånt. Da eldste fikk vondt i øra fikk vi beskjed om å prøve det først, de vil helst unngå å gi antibiotika til barn.

Her har minsten slitt mye med ørebetennelser. Vi har fått antibiotika hver eneste gang vi hvertfall. Og legen har sagt at vi måtte bruke paracet og nesedråper da dete r veldig smertefullt med ørebetennelse. Og hev hodeenden i sengen med 10-15 cm. Hadde tatt henne med til legen jeg altså. God bedring til lillemor

Nesespray og smertelindrende om kvelden... heve hodeenden på senga, og IKKE dryppe olje eller lignende i øret... 

Jeg hadde iallefall gitt smertestillende!
Øreverk er dritvondt!

Ellers som flere skriver, nesespray og heve hodeenden på senga.
Trykket letter litt når en har hodet høyt, så da sprenger det ikke så på i øret.

God bedring til frøkna :)

Har fått tips av mor til et ørebarn: lavendelolje ifra Helsekost. Liten flaske... Smører under/bak øret. Lindrer veldig når hennes datter har ørebetennels, og hun har det ofte...

heve senge enden
Gi paracsett

hvis barne går mer en 3 dager så bør en oppsøkelege, samme hvis en oppdager at det rener puss ut av øret

Eg hadde øyrebetennelse for nokre veker sidan. Var ikkje dårleg nok til at eg trengte penicillin, men du hendelse kor vondt det var!

Ibux fungerer bedre på øyreverk enn paracet sa dei på legevakta. Eg fekk resept på sterkare Ibux, samt nokre slimløysande tablettar. Skulle pøse på med nasespray.

Det einaste legen var veldig klar på var at eg IKKJE burde få vatn eller noko anna inn i øyret før eg var bra, så eg ville absolutt droppa matoljetrikset.

Det gjekk over av seg sjølv, men eg hadde vondt i øyret i 3-4 veker (litt av og på dei par siste) og nedsett hørsel like lenge.

God bedring, ta kontakt med lege om barnet får feber som varar over fleire dagar.

DROPP matolje ol inn i øret!   dette har vi blitt fortalt av spesialister og leger.

minsten gikk nok med ørebetennelse fra han var nyfødt til han var to år.  LITE søvn og myyye vondt =(
nå ser det heldigvis ut som om han har vokst det fra seg, men språket er jo forsinket.

vi fikk aldri noe medisin, men måtte gi paracet mye.   da fikk han iallefall 1-2 timer sammenhengende søvn.!!

Vi merker best effekt med flytende Ibux på ørebarnet vårt =)

Back
Topp