Hvordan babycall?

lillechille

Forelsket i forumet
Jeg trenger litt hjelp her...Tenker vi må ha en babycall denne gangen siden baby skal sove oppe, og vi har stuen nede. Men det er ikke så lett å finne ut av hvilken!

Hva har dere valgt, eller skal velge? Og hvorfor?

Jeg tror vi har landet på en av Luvion sine med kamera

Vi har SuperNova og har vært veldig fornøyd med den. Sjelden vi har fått inn andre caller i området og den har alltid vært pålitelig. Det viktigste for meg når vi kjøpte var at babydelen var trådløs, da vi bruker den i vogna ved soving, og at det ikke var mye stråling fra babyenheten. Den har tålt utrolig tøff behandling i 2 år nå, og holder like godt. Men batteriet begynner å bli litt dårlig nå, så vi kommer nok til å kjøpe en ny etterhvert. Men det blir samme type :-) Vi har ikke med kamera da, det ser jeg ikke behovet for for oss.

Flangre skrev:
Vi har SuperNova og har vært veldig fornøyd med den. Sjelden vi har fått inn andre caller i området og den har alltid vært pålitelig. Det viktigste for meg når vi kjøpte var at babydelen var trådløs, da vi bruker den i vogna ved soving, og at det ikke var mye stråling fra babyenheten. Den har tålt utrolig tøff behandling i 2 år nå, og holder like godt. Men batteriet begynner å bli litt dårlig nå, så vi kommer nok til å kjøpe en ny etterhvert. Men det blir samme type :-) Vi har ikke med kamera da, det ser jeg ikke behovet for for oss.

Signerer denne! :) bare vår er 6 år gammel. Så vurder en ny i samme type. :)

Flangre skrev:

Signerer denne! :)

Vi kjøpte noe billige greier i USA sist gang, og tenker den funker godt nok enda :)
Den selges tydeligvis i Norge også, for den er med i filmen BABYCALL!!!

Vi ser det ikke som nødvendig å ha kamera og temperaturmåler og musikk og alskens.
Da går vi heller og sjekker babyen litt oftere i stedet.
Den lager lyd når babyen lager lyd :)
Og siden vi kjøpte den i USA, er den på en frekvens som ingen andre bruker i Norge, så vi får ikke inn naboer. Vi KAN få inn forsvaret om det bryter ut krig i landet, men det er vel heller lite sannsynlig.
Det er med en sender og to mottakere, og det er veldig praktisk. 

Vi har også Super Nova og er veldig fornøyd med den :)

Jeg tenkte å kjøpe Philips avent sin med video. Har vunnet endel tester i det siste. Skal definitivt ha med video i alle fall...

vi bruker ikke babycall så mye, bare da han sover ute om dagen.. vi har bare den fra ikea, og den funker helt fint :) 

Vi har neonate kjøpt på barnas hus...veldig liten og lett...superfornøyd!! Hadde superNova til å begynnne med, men den slutta å virke etter ei stund! Så da ble det neonate! Vi har den med temperaturmåler og synes det er veldig kjekt egentlig:)

vi har supernova sin..med mange kanaler som du kan stille inn slik at ingen andre babycaller slår inn på den. er en helt grei babycall..lang batteri tid + gir lyd når batteriet er tomt eller om ungen griner - lyser opp og viser en baby som gråter når det kommer lyd i fra barnerommet.

ellers har jeg snust litt på denne.. vi må ha to ser du..ser litt på noe som har testet bra men som ikke er for dyrt,

http://www.netonnet.no/art/telefon/walkie-talkie-og-babycall/babycall/topcom-babytalker3500/127509.2049/

Vi hadde doro bm50 først. Den var virkelig super! Foreldreenheten tålte en (men ikke to) runder i vaskevannet. Slå inn med en gang det var lyd. Temperaturmåler og vuggesanger. Babyenhet på batteri, men også strøm. Eneste minus er at babyenheten er litt stor. Nå har vi supernova, men den er vi ikke like fornøyd med. Slår ikke inn ved den minste lyd fra barnet, lillegutt kan rope ganske høyt før callen slår inn. Og da har vi hørt ham gjennom veggen... Spent på hvor mye baby må skrike før vi hører henne egentlig.. Har på høyeste sensitivitet. Så hadde jeg tenkt meg om, hadde jeg valgt doro en gang til.

Hva en dere kjøper, så ikke kjøp med en haug kanaler som dere får inn andres barn på.
Vi fikk en slik i gave, og fikk inn alt mulig på den.
Fiskere, taxi sjåfører og alle nabobarna.
Det endte med at vi kjøpte en Philips Avent med kun 1 kanal på, og det var din egen kanal som man ikke kan få inn andre ting på.
Den er klinke klar på lyden og funker helt perfekt.

Vi kjøpte denne:
http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?ctn=SCD510/00&scy=gb&slg=en
Den er enkel og grei, har kjempegod lyd, og vi har aldri fått inn noen andre enheter å den.
Du kan snakke til barnet via foreldre-delen, og den har god rekkevidde.
Vi har hatt den i to år snart, og den virker fremdeles. 
Vi går innom rommet et par ganger iløpet av kvelden, og syns derfor det er bare tull med kamera, temperaturmåler etc etc.  Men vi har også holdt senger fri for en haug av bamser og leker og andre ting som kan skade barnet i søvne...
Jeg tenker som så at det må jo bli kraftigere stråling mellom enhetene hvis videobilder skal overføres og ikke bare lyd...? Det KAN jo ikke være bra...

Da storebror var liten hadde vi også SuperNova, lånte den av søstra mi som brukte den til sin sønn før det igjen. 
Nå denne gangen tror jeg ikke vi trenger noe babycall, da leiligheten er såpass liten at vi hører baby om vi er på kjøkken og han på s.rommet eller sover ute på verandaen --> Med åpen dør vell og merke ;-)

VI fikk denne av min mor (se link) som hun har brukt på den minste broren min og vi er super fornøyde!! Jeg sitter en del barnevakt for sønnen til ei venninne og bruker den mye =D

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333936

Back
Topp