Hvordan avslører dere graviditeten

Vrikke

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2021
Hei! Det er veldig tidlig enda, men jeg planlegger smått hvordan vi skal fortelle nyheten til svigerfamilien som er spredt utover landet fra Vest til Nord. jeg tror jeg har lyst å sende krus med tekst som «farfar» «tante» osv. muligens inkludere ultralydbildet. Vet dere om noen som selger fine slike krus som ikke er for dyre?

Er første barnebarnet på hans side så litt stas må vi gjøre på de!

Hvordan avslører dere nyheten til familien?
Spennende tider! :happy:
 
Har lyst at sønnen vår skal ha en «jeg skal bli storebror»- t-skjorte på seg :woot:
Med første fortalte vi bare at vi «bare stakk innom for å fortelle dere noe - vi venter smått» :hilarious:
 
Sa det til foreldrene og svigerforeldrene i går:) Er på hytta med familien og har begynt å bli litt småkvalm, så ville heller fortelle det sjølv enn at dei gjetta seg til det;)
 
Sa det til foreldrene og svigerforeldrene i går:) Er på hytta med familien og har begynt å bli litt småkvalm, så ville heller fortelle det sjølv enn at dei gjetta seg til det;)
Så koselig! Hvordan gikk det da? :Heartred
 
Til mannen lagde jeg en kalendergavene om til en eske med overraskelser. Der lå det et kort, med hilsen fra lille i magen, en teddy dress til baby, to graviditetstester og en bok om å bli pappa. Han kom hjem sent den kvelden og fikk helt sjokk, skjønte virkelig ingenting:Heartred Men han ble så glad, jeg hadde jo gått hele dagen og gledet meg til å si det, så var veldig stas og best av alt, jeg fikk filmet alt uten at han merket det!

Mammaen min fikk vite det i dag. Hun er en ivrig strikker, og jeg kjøpte derfor en bok med babystrikkeoppskrifter og la ved et kort med hilsen fra lille hvor lille spør om ikke "mormor kan strikke noe til meg" og datoen for termin. Hun åpnet pakken og så boken og sa åå jeg som er så glad i strikke (hun har allerede begynt å strikke babyting, selv om hun ikke har barnebarn), så hun koblet det ikke først. Også begynte hun å lese kortet, så opp på oss og sa "neeeeehei skal dere ha barn, ja klart dere skal det ååååå" også begynte hun å gråte :Heartred:Heartred:Heartred Skikkelig hyggelig!

Resten av familien drøyer vi, samme med venner :)

Til hans foreldre blir det nok en gave med kort til svigermor, hun har nemlig fått vite om de to andre barnebarna til mannens søsken via gaver på sin bursdag og har tullet med at hun snart må få en overraskelse på bursdagen igjen. Da er jeg forhåpentligvis i uke 18, så mulig vi ikke klarer å drøye så lenge, men får se :love7
 
Så koselig! Hvordan gikk det da? :Heartred
Foreldrene mine blei kjempe glad❤️ Går berre rundt og smiler så lurt:joyful: Me fortalte det i vår når eg var gravid og, så dei visste jo at me prøvde, men dei vart fortsatt veldig glad og overraska!
Ringte og fortalte det til svigers og, og der var det litt meir beherska reaksjon, men dei skulle nok skjule det for dei andre dei var med :)
 
Til mannen lagde jeg en kalendergavene om til en eske med overraskelser. Der lå det et kort, med hilsen fra lille i magen, en teddy dress til baby, to graviditetstester og en bok om å bli pappa. Han kom hjem sent den kvelden og fikk helt sjokk, skjønte virkelig ingenting:Heartred Men han ble så glad, jeg hadde jo gått hele dagen og gledet meg til å si det, så var veldig stas og best av alt, jeg fikk filmet alt uten at han merket det!

Mammaen min fikk vite det i dag. Hun er en ivrig strikker, og jeg kjøpte derfor en bok med babystrikkeoppskrifter og la ved et kort med hilsen fra lille hvor lille spør om ikke "mormor kan strikke noe til meg" og datoen for termin. Hun åpnet pakken og så boken og sa åå jeg som er så glad i strikke (hun har allerede begynt å strikke babyting, selv om hun ikke har barnebarn), så hun koblet det ikke først. Også begynte hun å lese kortet, så opp på oss og sa "neeeeehei skal dere ha barn, ja klart dere skal det ååååå" også begynte hun å gråte :Heartred:Heartred:Heartred Skikkelig hyggelig!

Resten av familien drøyer vi, samme med venner :)

Til hans foreldre blir det nok en gave med kort til svigermor, hun har nemlig fått vite om de to andre barnebarna til mannens søsken via gaver på sin bursdag og har tullet med at hun snart må få en overraskelse på bursdagen igjen. Da er jeg forhåpentligvis i uke 18, så mulig vi ikke klarer å drøye så lenge, men får se :love7
Så fine måtar å fortelle det på:joyful::joyful:
 
Har lyst at sønnen vår skal ha en «jeg skal bli storebror»- t-skjorte på seg :woot:
Med første fortalte vi bare at vi «bare stakk innom for å fortelle dere noe - vi venter smått» :hilarious:
Jeg har også lyst å kjøre «jeg skal bli storebror»-skjorte! Da kan vi invitere mamma/svigers på besøk og overraske «live» og samtidig ta bilde/snap og sende til div. familie og venner. Det store spørsmålet er egentlig om vi tør å dele nyheten for uke 12!
 
Jeg har også lyst å kjøre «jeg skal bli storebror»-skjorte! Da kan vi invitere mamma/svigers på besøk og overraske «live» og samtidig ta bilde/snap og sende til div. familie og venner. Det store spørsmålet er egentlig om vi tør å dele nyheten for uke 12!
Jaa enig, tror jeg er ca 12+0 på morsdagen faktisk, men kjenner at jeg ønsker å få bekreftet at det er liv laga før vi deler.. :)
 
Her blir det nok kopper med bestemor og bestefar på til mine foreldre og bare si det til hans foreldre. De har blitt besteforeldre før, men for mine er det første gang. Og storesøster må få tantekopp tror jeg :)
 
Har lyst til å kjøpe t skjorte med storesøster på, og sende henne inn til besteforeldre.
Men vi venter nok til nærmere 12 uker.
 
Kanskje en T-skjorte til søskene eller at me fester ul bilde på kjøleskapet til besteforeldrene(ser kor lang tid dei bruker før dei merker det)
 
Skal ringe mamma og fortelle det i morgen. Blir spennende, tror hun blir overrasket fordi vi ikke har fortalt at vi har begynt å prøve. Er tidlig enda, men vil at hun skal vite det i tilfelle det ikke sitter denne gangen. Godt å ha noen å prate med da:)
 
Om vi klarer å vente så lenge tenker jeg kanskje et påskeegg med ulike ting, ultralydbilde også :-D
 
Til mannen lagde jeg en kalendergavene om til en eske med overraskelser. Der lå det et kort, med hilsen fra lille i magen, en teddy dress til baby, to graviditetstester og en bok om å bli pappa. Han kom hjem sent den kvelden og fikk helt sjokk, skjønte virkelig ingenting:Heartred Men han ble så glad, jeg hadde jo gått hele dagen og gledet meg til å si det, så var veldig stas og best av alt, jeg fikk filmet alt uten at han merket det!

Mammaen min fikk vite det i dag. Hun er en ivrig strikker, og jeg kjøpte derfor en bok med babystrikkeoppskrifter og la ved et kort med hilsen fra lille hvor lille spør om ikke "mormor kan strikke noe til meg" og datoen for termin. Hun åpnet pakken og så boken og sa åå jeg som er så glad i strikke (hun har allerede begynt å strikke babyting, selv om hun ikke har barnebarn), så hun koblet det ikke først. Også begynte hun å lese kortet, så opp på oss og sa "neeeeehei skal dere ha barn, ja klart dere skal det ååååå" også begynte hun å gråte :Heartred:Heartred:Heartred Skikkelig hyggelig!

Resten av familien drøyer vi, samme med venner :)

Til hans foreldre blir det nok en gave med kort til svigermor, hun har nemlig fått vite om de to andre barnebarna til mannens søsken via gaver på sin bursdag og har tullet med at hun snart må få en overraskelse på bursdagen igjen. Da er jeg forhåpentligvis i uke 18, så mulig vi ikke klarer å drøye så lenge, men får se :love7
så koselige måter i fortelle om <3
 
Ja vi har vel sagt det til mange alt, to venninner fikk vite om testen med engang fordi dem ba meg teste meg siden jeg var så trøtt og syklusen min tullete etter forrige fødsel. samboer pakket jeg testen i en plastkopp og gavepapir rundt og ga som gave siden vi hadde 3årsdag den dagen jeg tok testen. og så fortalte jeg det til søstera i siden hennes to eldste er det 13 mnd mellom og mine blir 11/12 mnd mellom :D skulle vi egentlig vente med å si det ble vi så enige om, men så hadde han sagt det til broren sin som hadde sagt det til faren dems og han ringte samboer og spurte åssen det gikk osv, og han brukte nyåret til å tenke over livet og hva som ville skje fremover og hvor mange barnebarn han hadda :D haha, lo godt når jeg hørte det. Så endte opp måtte jo fortelle moren hans det også siden hun da var eneste som ikke visste så jeg ringte henne (hun bor i svergie), og da sa jeg det jo til min mor også og så til noen flere venninner :p endte opp med til ingen skulle vite enda til veldig mange veit :p utenom jobben da.. jeg klarer jo ikke å holde meg, noen sier det er lettere andre gang å holde for seg selv, synes ikke jeg. sprekker til å kunne skrive om det på facebooken og instagramen min og oppdatere. men vi skal jo "vente" med å si det enda :p
 
Back
Topp