Hvordan avslørte dere graviditeten?

Oktoberglad

Januar kan ikke komme fort nok!
Dette er helt sikkert snakket om tidligere, men hvordan fortalte dere nære og bekjente om hva som var i vente? Kom nettopp over et klipp på youtube om hvordan andre hadde fortalt om graviditeten på ulike, men kreative måter!

Selv skrev vi korte hint på lapper og la de tilfeldig (og anonymt) omkring i huset til foreldrene mine. Når de hadde klødd seg i hodet lenge nok avsluttet vi med et siste hint etterfulgt av en innpakket body! :p

<3

Hehehe, det er mange morsommme måter å fortelle det på :) samboer bestemte hvordan vi skulle gjøre det :)
Vi sendte bilde av graviditetstestene å skrev under, "tror du det blir jente eller gutt?"
Hadde nok gjort det på en annen måte neste gang da bestemor (som ikke er så flink med mobil) fikk jo helt sjokk stakkars :p satt i stua å skjønte ingen ting .. Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum

Bestemoren min og hadde nok ikke skjønt så mye om det dukket opp et bilde av positiv test på telefonen! Med bestemor sluttet jeg å kalle henne bestemor og oldemor istede. Tok litt tid før hun forstod! ;)

<3

Prøvde å si det to ganger til søsteren min. Først tok jeg bilde av helsekortet og folatpillene, skrev under om hun tok hintet. Det gjorde hun ikke. Andre gang jeg sa det sendte jeg bilde av ultralydbilde til søsteren min der jeg skrev at hun skulle bli tante igjen. Hun trodde meg ikke først, og måtte gjenta at hun skulle bli tante i januar igjen, hehe

Vi viste UL bilde av de to sprellende babyene til familien :) Noen tok det med en gang, mens andre ikke helt la merke til at det var to med en gang - men det ble ganske morsomt selvom det ikke var så kreativt :PMed mine to beste venninner skrev jeg først en sms / spurte på tlf "Har du tid til å bli tante igjen?" - den skjønte de med en gang - men de ble gasnek paffe da jeg måtte skrive det en gang til noen uker senere "Har du tid til å bli tante til ENDA en til?" siden vi fant to bankende hjerter på tidlig ul :P

Ringte mammen ganske tidlig, rundt veke 5, og dei aller næraste venninnene. Andre vener fortalte me det rundt veke 9, og i veke 12-13 la me ut eit bilete på facebook av ei T-skjorte med ein baby i magen på :)

Vi viste UL bilde av de to sprellende babyene til familien :) Noen tok det med en gang, mens andre ikke helt la merke til at det var to med en gang - men det ble ganske morsomt selvom det ikke var så kreativt :PMed mine to beste venninner skrev jeg først en sms / spurte på tlf "Har du tid til å bli tante igjen?" - den skjønte de med en gang - men de ble gasnek paffe da jeg måtte skrive det en gang til noen uker senere "Har du tid til å bli tante til ENDA en til?" siden vi fant to bankende hjerter på tidlig ul :P

Koselig å kunne gi den herlige beskjeden to ganger da :)

<3

Vi ga en liten gave. Gaven var en smokk vi hadde kjøpt som det sto "Trygve eller Leah <3".. Tok litt tid før mamma skjønte det.. men hun ble meget overrasket.

Dagen etter jeg hadde fått positiv test ringte ei av mine nærmeste venninner, og omtrent før jeg hadde sagt "Hei", sier hun "jeg tror du er gravid!". Til et par andre venninner sendte jeg mms med graviditetstesten og "Jepp!" under. Besteforeldrene våre, fikk et kort/brev sammen med ultralydbilder. Min bror fikk også ultralyd bilde med "jeg kan visst ikke drikke vin i bryllupet ditt", to dager før han giftet seg. Ellers ble det bare fortalt via sms, chat eller muntlig.
På facebook la samboeren ut et bilde av en bolle inni ovnen vår, uten å skrive noe som helst, mens jeg la ut et bilde av tegneserien "Love is" som kommer ut fra føden med nyfødt, med "Januar/februar 2014 <3 " under.

Vi fortalte det til foreldrene mine ganske tidlig, siden jeg var så sinnsykt dårlig. Vi er der endel på middag og jeg klarte aldri å spise noe:p de ble totalt overlykkelige:) resten ventet vi med til uke 12 når vi hadde vært på ul, da sendte jeg bilde til venninnene mine:) flere av dem fikk helt sjokk, så det var litt gøy:) ingen av mine venner er gift eller har barn selv, eller er inne på tanken av noe av det. Så kan si vi er litt forskjellige steder i livet. Men de ble hvertfall glade på våre vegne:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Mamma fikk vite d ganske så med en gang, trengte råd for om jeg skulle beholde eller ikke. Til resten av familien ventet vi til de kom ti vielsen vår i Lisboa i juni, da fortalte vi det til barna, så lot vi bare de gjøre jobben :-) Tok ikke lang tid før jenta vår på 6 sa d til dem, de rakk ikke å sjekke inn på hotellet en gang :p:p

Venner og bekjente fikk vite det etter ultralyd i uke 19, la d også ut på facebook da

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Snakket med faren min på facebook chatten, jeg. "Eh, jeg har fått positiv graviditetstest."

Elegant, hva?

Vi hadde besøk av begge familiene våre ( min og mannens) 17.mai helgen, det ble ganske tydelig at noe var på gang siden jeg ikke smakte på champagne til champagnefrokosten og de visste jo vi prøvde fordi vi hadde hatt en SA tidligere det året....Sa det til de da, siden alle var samlet uansett ;)

Snakket med faren min på facebook chatten, jeg. "Eh, jeg har fått positiv graviditetstest."

Elegant, hva?
Det enkle er ofte det beste. :)Ikke alltid de tar hintet heller, hehe:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hadde vært morsomt om du tegnet en mini strek menneske på magen med en snakkeboble som det sto noe som; Hei pappa eller, gleder meg til å møte deg pappa! ;-)

Hadde vært morsomt om du tegnet en mini strek menneske på magen med en snakkeboble som det sto noe som; Hei pappa eller, gleder meg til å møte deg pappa! ;-)

Det er den BESTE ideen noensinne! Kjempe morsomt og søtt på engang - definitivt det jeg går for :-) :-) TUSEN TAKK

Til mamma sa jeg: Vil du bli med meg på uktralyd sånn at du kan få ett glimt av barnebarnet ditt?... Hun ble stum i flere minutter:p Og hun kom.
Til resten av familien sendte jeg en sms at ett nytt familie medlem er på vei:D Noen trudde jeg hadde funnet meg en ny mann... Hallo? :cool:

Fra mobil enhet

Back
Topp