Hvordan avsløre kjønnet?

C4Real

Mor til gutt født 2011
De fleste gjør dette veldig enkelt med å si / legge ut hva de venter men vi har fått en forespørsel fra barna våre der de ønsker en litt gøyere måte å avsløre kjønnet på.. så jeg trenger gode forslag :) foreløpig er forslagene fra barna å bake muffins, men jeg kunne tenkt meg noe annerledes :)
 
- Sukkerbrød/lys kake farget med konditorfarge i rosa/blå så man ikke ser før man skjærer i den
- Farget konfetti i ballong, sprekk ballongen for å få vite
- Små pakker eller rebuser med hint
 
Går an å kjøpe "avsløre kjønnet " ballong! Det har jeg alt bestilt faktisk! Sort ballong, hvor en legger inni rosa eller blå konfetti, også kan den sprekkes m/familien❤
Er helsigvis ikke bittesmå konfetti:hilarious:
Og tenkt på å lage noe muffins med blå/rosa inni, ellernoe slikt!:rolleyes:
 
Vi skal prøve å holde det hemmelig til baby er her, så det blir overaskelse for alle :hilarious:
 
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage så mye oppstyr av avsløring av kjønn, det er jo ikke interessant for andre enn foreldrene og nærmeste familie <3
 
Jeg er kanskje litt gledesdreper nå, men er det så mange andre enn kommende foreldre og evt store søsken som egentlig er veldig nysgjerrig på dette? Jeg kan nok lure nok til å spørre, men det er like mye for å vise interesse og engasjement rundt andres graviditet, ikke fordi jeg er så nysgjerrig:smiley-ashamed005
 
Jeg er kanskje litt gledesdreper nå, men er det så mange andre enn kommende foreldre og evt store søsken som egentlig er veldig nysgjerrig på dette? Jeg kan nok lure nok til å spørre, men det er like mye for å vise interesse og engasjement rundt andres graviditet, ikke fordi jeg er så nysgjerrig:smiley-ashamed005
Jeg er litt enig. Eller, jeg er nysgjerrig på andres vegne, men da er det egentlig mest fordi jeg tenker på match/lekekamerater til mine egne barn i fremtiden. Så i rent egoistisk øyemed kan jeg være engasjert.
 
Jeg er kanskje litt gledesdreper nå, men er det så mange andre enn kommende foreldre og evt store søsken som egentlig er veldig nysgjerrig på dette? Jeg kan nok lure nok til å spørre, men det er like mye for å vise interesse og engasjement rundt andres graviditet, ikke fordi jeg er så nysgjerrig:smiley-ashamed005
Det er jo et spørsmål «alle» stiller da, men hvor interessant det er å gjøre noe stort ut av det får være opp til hver familie..
 
Jeg er kanskje litt gledesdreper nå, men er det så mange andre enn kommende foreldre og evt store søsken som egentlig er veldig nysgjerrig på dette? Jeg kan nok lure nok til å spørre, men det er like mye for å vise interesse og engasjement rundt andres graviditet, ikke fordi jeg er så nysgjerrig:smiley-ashamed005

Tja, eg har ikkje visst kjønnet på mine og det verker nesten som både ukjende og kjende har vore meir nysgjerrig enn meg og mine nærmaste :hilarious: Tilogmed folk eg ikkje kjenner har hatt ein formeining om kva som var i magen ut ifrå magehøgde/størrelse/om det synes bakanifrå eller symptomer :p Men det er jo morosomt å sjå om det dei seier stemmer! :happy:
 
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal lage så mye oppstyr av avsløring av kjønn, det er jo ikke interessant for andre enn foreldrene og nærmeste familie <3

Det er jo bare for barna vi skal gjøre det. Det er de som ønsker at det skal gjøres på en gøy måte. Resten av familien får vite det på den «kjedelige» måten
 
Jeg er kanskje litt gledesdreper nå, men er det så mange andre enn kommende foreldre og evt store søsken som egentlig er veldig nysgjerrig på dette? Jeg kan nok lure nok til å spørre, men det er like mye for å vise interesse og engasjement rundt andres graviditet, ikke fordi jeg er så nysgjerrig:smiley-ashamed005

Hos oss er det veldig mange som er nysgjerrig. Men nå var denne «store» avsløringen kun for våre egne barn da de ønsker at det skal gjøres litt stas ut av. Og siden de ikke kommer til å få flere søsken så velger vi å lage ett lite nummer ut av det hele. Graviditeten ble også presentert litt gøy. Resten av familien, og venner får vite hvis de spør med unntak av svigermor som strikker til babyen og gjerne vil ha noen fargevalg. Foreløpig strikker hun i mint grønn som jeg synes passer begge kjønn
 
Vi fikk vite det sist med en sånnen ballong med konfetti sammen med nærmeste familie :rolleyes: veldig kjekt for alle involverte som førstegangs, men denne gangen får vi vite det om et par uker på UL og forteller det samtidig som vi avslører graviditeten.

Tenker de som vil gjør det sånn skal få låv, og de som ikke bryr seg må få lov til det også ;) kjekke måte for kommende søsken å finne ut kjønnet på. :joyful:
 
Back
Topp