Hvordan avsløre graviditeten

Skvirevippen

Forumet er livet
Marsboerne 20 18
Til familie?
Til venner?

Til mine to nærmeste venninner hvor hun en kom jeg ikk til å se på ei stund da hun bor i Nederland skreiv jeg et kort p inviterte dem på barselsvisitt i påsken 2018.

Til mamma tenker jeg kanskje å pakke inn garnnøster og skrive "du er ikke ferdig med stikkingen enda"(søstern skal ha barn i september). Til pappa lager jeg en liten eske med noe som er ca like stort som babien er på det tidspunktet eller noe og gjør noe ut av det :)
Men enda usikker :)

Vi har kjøpt t-skjorter som det står storebror
#01 til han eldste og det samme me lillebror sin bare med #02.
Da kommer folka til å automatisk tro det står lillebror på han sin og kommer ikke til å skjønne den med en gang [emoji28][emoji23]

Lurte på å si det i går til pappa. Men trakk meg, vet ikke hva jeg skal si. Så tenker jeg venter til tul (5+5) og håpe på at det er NOE der og bare gi han bilde å håpe han skjønner.

Sist lagde vi smukker med "gullet til mormor, bestefar osv " pakket de inn og ventet på reaksjonen når de åpnet gaven [emoji7]

Jeg har fortalt det til ei venninne, hun spurte rett ut (egentlig bare på tull) fordi hun vet vi har lyst på nr.2. Og da svarte jeg bare "ja" og hun fikk sjokk [emoji23]
Til andre venner og familie har vi ikke sagt det til enda. Vi har bestilt en body til storebror, men den har ikke kommet i posten enda. Vi håper vi får den før helgen, for da skal vi på helgetur med et vennepar, hvor jeg har vært venninne med hun siden barneskolen. Hun og vet at vi har lyst på en til, og hun har en tendens til å spørre hver gang vi ser hverandre, så håper vi får bodyen innen fredag.[emoji4] Hun spurte meg via melding når vi chatet her om dagen, men da kom jeg med en liten hvis løgn, og sa at det ikke hadde skjedd noe enda. Jeg vil så gjerne fortelle face to face det når vi er sammen [emoji3]

Her er bilde av bodyen jeg har bestilt!

07c78ab4cffcf91821007905dfc1c6ce.jpg

Gjør det enkelt vi! Etter oul sender vi bare bilde på SMS og sier noe greier om at et barn ventes med termin (?)! Haha! [emoji23][emoji23]

Sier det bare rett ut denne gangen [emoji57] prøvde med boller og t-skjorter de andre gangene, endte allikevel med å påpeke "seee hva STOREsøster har på seg !!" [emoji85] og hun spiser BOLLE .. haha

Har allerede skjedd, noe ufrivillig.. jeg glemte igjen folaten når jeg var hjemme på besøk til foreldrene mine, og mamma fant den og ringte meg med en gang for å spørre om jeg var gravid [emoji14] nå vet de begge det, og dermed må også svigers ringes og så baller det sikkert på seg..

Har ikke tenkt på det enda. Tenker i utgangspunktet ikke å si noe før om lenge uansett.

Vi fortalte det til familien min i dag, selv om jeg bare er 5+5 på vei. Jeg ville si det slik at de vet om det hvis det går feil vei, hadde egentlig tenkt å vente og gjøre noe gøy ut av det, men jeg klarte ikke vente lengre. Familien min bor litt over alt i Norge, så jeg tok det over facetime :)

Jeg har bare sagt det rett ut til de få som skal vite uansett. Orker ikke å styre med masse greier, alle blir jo kjempeglade uansett! Jeg sa rett og slett: "Eg e gravid!" og smilte sannsynligvis som en tulling, hehe!

Neste uke skal mini her i huset til mine foreldre i forbindelse med at vi skal i bryllup, så da tenker jeg å ha en body med "storebror" på. Så blir det forhåpentligvis en overaskelse i løpet av dagen [emoji16]

Satt å trippa før vi fikk fortalt det til foreldre/svigerforeldre. Hadde selvsagt vært moro å fortalt det på en spesiell måte, men vi fortalte helt vanlig at de skulle bli besteforeldre[emoji4] Kom noen tårer på både den ene og andre[emoji28]

Har kjøpt body til mini - men venter til etter uke 12 [emoji1] har sagt det til noen få venner [emoji173]️

Tenker å bestille en genser/body med storebror på :) spent på å se hvor lang tid det tar før foreldre/svigerforeldre oppdager hva som står [emoji23]

Tenkte å bestille en body til kommende storebror og ta på han den når vi er på besøk[emoji4] men sambo vil vente til hvertfall tul, helst til oul[emoji4]

Back
Topp