Hvordan annonserer dere at babyen er født?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Bilde på Facebook?
Meldinger til venner?
Over telefon til familien?
Noen morsomme måter å annonsere at babyen er endelig her?

Jeg har 2 dager til termin. Tenker å bare si ifra til søstera mi når vi evt. drar på sykehuset, mens alle andre får vite når babyen er her. Ja, foreldre våre også da jeg ikke ønsker at de skal gå rundt og beskymre seg i timesvis.
Hvordan gjorde dere det? Eller hva planlegger dere å gjøre?

Her sendte vi melding med bilde og info til familie og venner [emoji5] bare foreldrene våre og søsken visste at vi var på sykehuset [emoji4] Er ikke glad i å annonsere på Facebook. Har ikke lagt ut noe om graviditeten heller. Etter ett par dager la jeg ut bilde på Instagram, har lukket profil så bare de nærmeste som ser det [emoji4]

Vi sendte også melding med bilde til den nærmeste familien. De visste at vi var på sykehuset siden vi ble satt i gang, men ingen visste jo hvor lang tid det kunne ta.
Blir ikke publisert på Facebook verken om graviditet eller fødsel hos oss[emoji4]

Planlegger å ikke si noe til noen. Er 9 dager på overtid og i dag sendte jeg ut Snap at Facebook er slettet fra telefonen (pga. Mas) og gjentar igjen at alle får beskjed når babyen er ute og vi er klare for å annonsere. Regner med besteforeldre blir ringt, så sms til tanter/ onkler og nære venner. Så blir det en liten status på Facebook. Vi annonserte aldri graviditeten sånn veldig så blir nok mange overrasket folk på face [emoji12]

Vi lagde en gruppe på facebook, hvor vi la til våre nærmeste. Der fikk de informasjon om mitt sykdomsforløp, og planene samt når han ble født. Vi bruker den fortsatt enda for å legge ut bilder og informasjon som kanskje ikke alle liker. På den måten fikk vi gitt beskjed til familie og nærmeste venner på en og samme tid uten å sende en haug med meldinger.
Den facebook gruppen er gull verdt forresten. Vi bruker den fortsatt og kommer nok til å fortsette å bruke den.

Etterpå la vi det ut på facebook med et bilde for resten av verden å se :)

Vi har pleid å sende melding/ringe til de nærmeste når baby er født. Etter noen dager så annonserer vi det på facebook. Er ikke den som deler så mye på facebook men akkurat at det har komt en ny verdensborger syns jeg er koselig å dele [emoji4]

Planlegger å ikke si noe til noen. Er 9 dager på overtid og i dag sendte jeg ut Snap at Facebook er slettet fra telefonen (pga. Mas) og gjentar igjen at alle får beskjed når babyen er ute og vi er klare for å annonsere. Regner med besteforeldre blir ringt, så sms til tanter/ onkler og nære venner. Så blir det en liten status på Facebook. Vi annonserte aldri graviditeten sånn veldig så blir nok mange overrasket folk på face [emoji12]
Er så dårlig gjort at folk skal mase synes jeg.

Her ringte vi besteforeldre samme kvelden, også lot vi de gi beskjed videre fordi jeg var syk.

Har ikke annonsert noe på face/sosiale medier. Sendte bilde til nærmeste familie når hun var ute :) vil ikke ha bilder av henne på Internett heller

Her blir det å sende melding til nærmeste familie: besteforeldre, onkler, tanter etc. Alle får sosiale medier forbud, inntil vi selv velger å legge ut en liten notis på at babyen er kommet.
Slik gjorde vi det sist også

Nærmeste familie og venner får beskjed først, så tenker jeg det blir et bilde på face/instagram etterhvert [emoji4]

Vi annonserte til nærmeste familie selv ved å ringe eller sende melding og bilde. På Facebook derimot var det søsteren til en kamerat av min mann som annonserte det hele for oss. Vi hadde ikke lagt ut noe om hverken graviditet eller fødsel. Dagen etter prinsessen ble født lå det et svært blinkende bilde på sidene til meg og min mann med "GRATULERER MED PRINSESSEN".
kjente jeg ble litt sur da. Så vi fikk ikke annonsert noe selv.. Folk må jo ha filter..:smiley-angry002
a30c3a97545447cc72dfe47654a03cf5.jpg

Back
Topp