Hvordan ønsker du å føde?

Nirvana

Dreams Do Come True
Har dere tenkt noe på hvordan dere ønsker å føde?

Selv har jeg utrooolig lyst til å prøve å føde i vann om de har det tilbudet der jeg skal føde.
Ser for meg at det må være mye bedre å sitte i et stort badekar enn å ligge i senga. Elsker å bade :D
Jeg aner jo ikke hva jeg kan vente meg av smerter eller noen ting ettersom dette er første.
Har ingen forventninger og tar alt som det kommer.
Tenker jo så klart at dette skal jeg klare uten smertelindring, men så tenker jeg... ville jeg rotfylt en tann uten bedøvelse?
Vel... nei :P

Alt man skal fundere på :P

Må si at sånn det er nå (full angst) ville jeg egentlig håpa på KS..

Meeeen, i badekar ja.. Lett så det blir det.. kjøpte det nye GRAVID i sta, der står det mange forskjellige.. ikke så dumme noen av dem :)

Tar det som det kommer, brukte badekar, rispose og lystgass som smertelindring sist!

Nirvana skrev:
Har dere tenkt noe på hvordan dere ønsker å føde?

Selv har jeg utrooolig lyst til å prøve å føde i vann om de har det tilbudet der jeg skal føde.
Ser for meg at det må være mye bedre å sitte i et stort badekar enn å ligge i senga. Elsker å bade :D
Jeg aner jo ikke hva jeg kan vente meg av smerter eller noen ting ettersom dette er første.
Har ingen forventninger og tar alt som det kommer.
Tenker jo så klart at dette skal jeg klare uten smertelindring, men så tenker jeg... ville jeg rotfylt en tann uten bedøvelse?
Vel... nei :P

Alt man skal fundere på :P

Er min første også, og jeg sier meg enig med deg at vannbad virker tiltalende, jeg elsker og bade, og synes det har god effekt på annen smertelindring. Ellers tenker jeg også at akupunktur kan være aktuelt, vi får se når den tid kommer...

Her blir det ks, så ikke så mye å tenke og spekulere på her :)

Forrige gang ville jeg veldig gjerne føde i vann, og bruke vann som smertelindring så mye som mulig. Var overlykkelig for at sykehuset her har vannfødsler. Da riene kom.....kunne jeg ikke tenke meg engang å sette meg ned i et badekar. Uaktuelt. Nå ble det keisersnitt til slutt, så hadde ikke fått vannfødsel om jeg ville det engang, men tviler sterkt på at jeg ville ha hatt det. Merkelig det der, man vet aldri hvordan man vil reagere :-) Så denne gangen tar jeg det som det kommer.

Jeg gruer meg fortsatt som en hund, så hvis jeg kan få bedøvelse fra halsen og ned ca til knærne blir jeg veldig glad.. Jeg innser naturligvis at det ikke er noe alternativ, men jeg vurderer seriøst å be om epidural. Har fått fire barn uten annen smertelindring enn dusjvann og akupunktur, og nå gruer jeg meg som sagt veldig.. Jeg kommer nok til å føde raskt denne gangen også, og det er vel det at det er så grusomt intenst når det står på som gjør at jeg ikke kan se for meg at jeg kommer meg gjennom de smertene igjen.. Klarer nesten ikke å glede meg over at det kommer en fantastisk liten baby til oss, for jeg vet så inderlig godt hva jeg må i gjennom før den er hos oss.. Jeg må visst ta en prat m jm om dette tror jeg.. Ikke at hun får gjort så mye med det kanskje, og hun er av den alternative sorten, som mener at litt akupunktur gjør susen, men jeg får gjøre et forsøk:-) Meeen, det beste jeg har prøvd som ikke virket, var faktisk å sitte i dusjen og peise på med varmtvann på magen når riene kom.. Så det kan i hvertfall anbefales:-) Jeg hadde aldri klart å gå hverken hit eller dit til et badekar, så det har jeg aldri vurdert under en fødsel. Har nok tenkt tanken før fødselen, men når jeg er midt i det er tanken på å skulle bevege seg ut av senga for å bade like fjern som å skulle ta en superspontan "hoppe på tur" med bergenstoget:-)

Jeg også tar det som det kommer :)

De 2 andre gangene har jeg stått på knærne i sengen liksom. Med en gang jeg la meg ned på ryggen stoppet pressriene. Jeg har kun brukt lystgass. Og den var ihvertfall god å ha :D
Prøvde akupunktur første gangen, men jeg syntes ikke det funka. Fikk nålene i øret og syntes egentlig de bare var i veien. Men  fikk jeg høre at jeg var kommet for langt i fødselen til at de kunne virke.

Håper jo jeg klarer det det uten smertelindring (utenom lystgass da) denne gangen også, men får se ;)

Jeg vil ikke ha noe epidural jallefall! Jeg er redd fødselen stopper opp og jeg er mer redd den nåla enn selve fødselen. Men under sist fødsel ville jeg pluttselig ha allikevel..Men så fikk jeg så god åpning at jeg ikke kunne få allikevel, heldighvis! Så man vet jo aldri før man sitter i situasjonen. Jeg fikk lystgass. Det hjalp så jeg fikk slappe av mellom riene, men det hjalp ingenting på selve riene... Første gang gikk fort, håper det gjør det denne gang også!

Sist brukte jeg badekar som smertelindring men pga tidsbegrensningen de har på bruken på Ahus ble jeg tatt opp 7 min før skatten kom... 

Denne gangen blir det hjemmefødsel og fødekar er en selvskreven gjenstand som kommer til å bli satt opp i stua... Ellers så håper jeg på like lett fødsel som sist og dermed ingen andre tanker på lindring enn det deilige vannet... Også håper jeg på vannfødsel denne gangen... 

jeg likte dusj bedre enn badekar sist (fikk noia av å ligge å flyte på ryggen når riene kom), og så lystgassen er min venn. så den må jeg ha...

synes ikke jeg fikk noe effekt av epiduralen sist (tror ikke den ble satt helt riktig, uansett, så gjorde det så dritvondt nedi der uansett), annet enn at jeg trengte riestimulerende, og at jeg ikke greide å stå på bena etter fødsel, så det skal jeg vurdere sterkt om er nødvendig igjen...

jeg tar det som det kommer denne gangen også. kanskje prøve badekar, men bare under riene, ikke selve fødselen.

sist gang prøvde jeg lystgass, null effekt på meg. prøvde rispute også, men mener å huske at jeg kasta den vekk.

Veit ikkje heilt kva eg går til, så anar ikkje. Er livredd for den nåla til epiduralen (og eg har ikkje sprøyteskrekk) så håpar eg slepp det - og at eg slepp ks, har absolutt ikkje lyst til det! Blir spanande å sjå...

Har ikke helt bestemt meg, men tror jeg tar det som det kommer. Er førstegangsfødende så er litt spent :)

Jeg brukte rispose og vann som lindring sist, pluss att jeg gikk mye med prekestol! Toppers! Vil absolutt anbefale å føde i vann om man har muligheten, om kan ikke får føde i vann så kan man ligg i vann å bruke det som smertelindring. For meg funket det kjempe fint, hadde lite smerter og holde på å duppe av mellom  riene og sa ikke et "kny" gjennom hele fødselen! Fødte også i vann(st.olav), og baby var ren og pen når den ble født  Så vann var perfekt for meg. Må legge til att jeg hadde en lett fødsel på 6 timer da som førstegangs, la 2 av disse time i vann..

Jeg har angst for ks så her har baby bare å komme ut den naturlige veien. Fikk epidural og spinal sist. Satser på at fødselen går raskere denne gangen og tar det som det kommer med smertelindring. Ut kommer babyen uansett

Jeg satt i badekar under åpningsriene med den eldste min og etter to rier krabba jeg meg opp igjen. Det var grusomt smertefullt! Satt i dusjen med varmtvannsstråler på magen med nr to, og da satte riene inn for alvor..Så jeg har bare dårlig erfaring med å være i vann, men har ikke FØDT i vann da..Jeg håper jeg får epdirual denne gangen jeg. Har en fødsel med, og en uten, og selv om fødselen uten var totalt sett den beste, så var det absolutt å foretrekke den med epidural under åpningriene..Ellers tar jeg bare ting som de kommer underveis

Gjør som sist gang jeg...tar det som det kommer. Prøver å være fokusert, og hører på hva jm anbefaler. Sist var jeg på sykehuset i 1,5 time..så hvis det går raskere enn det rekker jeg ikke tenke så mye uansett :/

Ja jeg vet akkurat hvordan jeg skal føde. Og det er i fødeseng, med alt av smertelindring jeg kan få. Forrige gang sa jeg at "neida, dette går så fint. Jeg skal ikke ha noe smertelindring". Endte opp med badekar, lystgass og epidural. Hvorfor ha vondt når man ikke trenger det? Og til dere som er redd for nåler. Jeg hadde skikkelig sprøytefobi, men tro meg når du ligger der med rier, så glemmer du fort det.

Back
Topp