Hvordan ønsker dere å føde? :) *avstemming*

Tripptrapptresko

April 2011 August 2012 Desember 2013
De fleste gjør seg opp meninger om hvordan de ønsker å føde på forhånd, men ting går ikke alltid som planlagt. Noen ønsker å oppleve alt av smerter og ubehageligheter, noen ønsker å kjenne minst mulig av smertene, mens andre får ikke noe valgt og ender opp med hastekeisersnitt eller gjerne et planlagt ks. Noen ganger går fødselen så raskt at det ikke er tid til smertestillende/bedøvelse, mens andre ganger drar fødselen ut i langdrag og bedøvelse er ytterst nødvendig for å komme seg gjennom det hele.

En ting er sikkert, en hver kvinne som føder et barn - uansett måte - gjør en helt fantastisk jobb!

Det jeg lurer på er:

Hvis det var opp til deg - på hvilken måte ønsker du å føde??
Begrunn gjerne svaret ditt :)

Sist fødte jeg ved hjelp av lystgass (eller, jeg fikk lystgass gjennom de verste modningsriene, så snart det var tid for å presse fikk jeg ingenting) og ingenting annet. Etter en lang dag med vonde rier ba jeg om epidural, men fordi anestesilegen ble forheftet to ganger pga akutte ting, ble den ikke satt før pressriene var i gang - da hadde den ingen effekt. Jeg sier derfor at jeg har født uten epidural, og ettersom jeg har gjort det før tenker jeg å gjøre det igjen.

Tror forresten jeg har hørt at de har tatt bort lystgassen på sykehuset jeg skal føde, i så fall får jeg bare klare meg uten det også. Har ganske høy smerteterskel, og er stort sett flink til å huske at det skal gå over... ;o)

Dette er nr. 2 og jeg håper jeg kan føde på samme måte som sist - uten noe smertelindring.

Forrige fødsel varte i drøye 3 timer fra begynnelse til slutt og det var aldri snakk om eller tid til noe smertestillende, så jeg regner med at det ikke blir tid til det denne gang heller ;)

Jeg er litt skeptisk til å bli stukket i ryggen med ei nål, så vil gjerne klare meg uten...

første kom med planlagt ks og nr 2 kom etter 32 timer med rier :)
og jeg føder heller igjen.
Men er ikke sikker på om jeg får lov, så vi får se hva dem sier når det nermer seg,  heldigvis en liten stund til enda:)
Jeg og fødte helt uten noen form for smerte lindring :)  Stolt :)

Jeg har en fødsel på 24 timer med epidural og lystgass, nr 2 kom på en time med bare lystgass. Hvis denne fødselen går like fort så skulle jeg ønske at jeg rakk å få aaalle slags smertestillende greier^^

Jeg har født med epidural og uten.. 

Får jeg velge denne gang skal jeg definitivt ha epidural! 

Første gang var jeg oppegående rett etter fødsel og hadde det veldig bra.. (epidural)
Andre gang var jeg så skambanken nedentil at jeg måtte ha smertestillende i et døgn etter fødsel kun for å klare å klarte ut av sengen! 

Har nok noe med at første var 3.4 kg og andre var 4.2kg og satt fast med skuldrene.. 

Elsker badekar, så drømmefødselen er hjemmefødsel i badekar! Men jeg har <3 formet livmor, så blir vel setefødsel (igjen).>

fikk epidural sist og vil ha det igjen
for det var ingen drømme fødsel sist (ble veldig dårlig og kastet  opp i 12 timer )

Ønsker planlagt keisersnitt pga dødfødsel sist gang, så er veldig redd denne gang...

Nurket i magen 2012 skrev:
Ønsker planlagt keisersnitt pga dødfødsel sist gang, så er veldig redd denne gang...

Huffda!!!! Så utroooolig trist! 

Back
Topp