hvor..

dollygirl

Glad i forumet
kjenner jeg livmora? jeg har lest det er andre som har kjent den over skambeinet, hvor langt på vei må jeg være da??

Jeg er ikke sikker altså...
Men jeg kan kjenne at det er noe som er forstørret ved navleområdet på magen..der buler det ut litt. Der ligger jo livmora..så regner med det er den/de voksende spiren/spirene :)

http://da.wikipedia.org/wiki/Skamben

Her er en link. Om du trykker på bildet så blir d større, og da ser du hvor skambenet er. Altså helt nede ved kjønnshårene :) I området der kan du kjenne konturene av livmora. Jeg kjenner det som en liten tennisball som ligger helt nedi der, kjenner bare øvre halvdelen, så er ikke store greiene enda. Kjenner det best når jeg står oppreist :)

men ikkje forvent deg å finne noko ;) eg hugsar jordmora mi kommenterte at den var langt nede på meg:P Ikkje at eg veit kva det har av betydning.
har også bakovervendt livmor, ikkje at eg veit om det har noko å seie for kjenning av livmora :P

åh det er nok ganske mange uker til... Den kommer ikke opp før etter 12 uke, og mange tar det lengre tid for også. Og for mange av oss bla meg så kjente jeg ikke denne livmora i det hele tatt forrige svangerskap... Magen popper opp da den popper opp!

Okay tak =) jeg kjenner magen buler litt ved navelen =) og det SYNS!! =O

Back
Topp