Hvor ville du reist på ferie med babyen?

Bee

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Ååååh, vi klarer ikke å bestemme oss for hvor vi vil dra på ferie med babyen! Vi skal ha norgesferie i skoleferien med de store barna, men i tillegg vil jeg og pappaen dra en tur bare oss tre på sensommer/tidlig høst. Vi har companionbillett med SAS og en haug med bonuspoeng og flyr derfor så og si hvor som helst, "gratis". Aller helst vil vi jo bruke en sånn billett til et eksotisk sted langt borte, men jeg er litt usikker på hvordan en så lang flytur blir med en baby på ca.10 mnd. (Tidligere har vi reist til både Kina og Japan med en sånn billett, men da uten barn)
Hvor ville dere reist, om dere fikk velge?
 
Jeg hadde valgt det trygge og kjære Rhodos. Men vil dere på typisk sol og strand ferie? Kan storby være noe? New York? Akkurat passe langt med fly, og så farte litt rundt på kysten der?
 
Jeg hadde valgt det trygge og kjære Rhodos. Men vil dere på typisk sol og strand ferie? Kan storby være noe? New York? Akkurat passe langt med fly, og så farte litt rundt på kysten der?
I utgangspunktet vil vi ha sol og strand ja. Har veldig lyst til NY, men er usikker på hvor interessant det er for baby...?
 
Tja, fint i parken. Men mye bråk i byen. Hele tiden. Tror kanskje ren sydenferie passer best for så små barn?
 
Tja, fint i parken. Men mye bråk i byen. Hele tiden. Tror kanskje ren sydenferie passer best for så små barn?
Ja, enig i det. I den alderen vil hun sikkert ha mest utbytte av det :)
 
I utgangspunktet vil vi ha sol og strand ja. Har veldig lyst til NY, men er usikker på hvor interessant det er for baby...?
I utgangspunktet er vel hverken syden eller storby så veldig interessant for en baby? Er vel badingen da, som er morsom, men den begrenser vel seg selv når de er så små. Vi var på storbyferie med eldste da hun var 14 mnd. Var helt uproblematisk :)
 
Ah... Thailand
Ja, det er egentlig det som står øverst på listen ;) Men gruer meg litt til lang flytur. Og så ble jeg matforgiftet sist gang (mens jeg var gravid), så jeg har blitt litt nervøs for det også nå :p Men det kan vel for så vidt like godt skje på Mallorca.
 
I utgangspunktet er vel hverken syden eller storby så veldig interessant for en baby? Er vel badingen da, som er morsom, men den begrenser vel seg selv når de er så små. Vi var på storbyferie med eldste da hun var 14 mnd. Var helt uproblematisk :)
Du har sikkert rett i det. Ser bare for meg at det er enklest å aktivisere en liten med badebasseng og strand.
 
Har hørt at Thailand er veldig barnevennlig på mange måter. De er veldig opptatt av nordiske barn der [emoji14] Personlig hadde jeg nok ikke tatt med en baby på en så lang flytur.

Jeg var på gran canaria da mellomste var rundt 5 mnd. Var helt supert. Hadde nok satset på et sted med varme, sol, AC på rommet og et barnevennlig hotell.
 
Har hørt at Thailand er veldig barnevennlig på mange måter. De er veldig opptatt av nordiske barn der [emoji14] Personlig hadde jeg nok ikke tatt med en baby på en så lang flytur.

Jeg var på gran canaria da mellomste var rundt 5 mnd. Var helt supert. Hadde nok satset på et sted med varme, sol, AC på rommet og et barnevennlig hotell.
Ja, det er veldig fint å reise med barn i Thailand. Vi var det med mine to eldste i fjor sommer og de fikk sååå mye oppmerksomhet :)
 
Ja, det er veldig fint å reise med barn i Thailand. Vi var det med mine to eldste i fjor sommer og de fikk sååå mye oppmerksomhet :)

Ropte de falang falang etter dere også? ;) jeg jobbet i slummen i Bangkok og på vei til jobb ble vi nesten hver dag stoppet av folk som ville ta på den "fine" hvite huden vår - og de kalte oss alltid falang.. Vi ble forklart at det var et ord fri for hvit, rik person
 
Ropte de falang falang etter dere også? ;) jeg jobbet i slummen i Bangkok og på vei til jobb ble vi nesten hver dag stoppet av folk som ville ta på den "fine" hvite huden vår - og de kalte oss alltid falang.. Vi ble forklart at det var et ord fri for hvit, rik person
Hehe, å jada. Falang har vi fått høre hver gang ;) Hva jobbet du med i Bakgkok?
 
Hehe, å jada. Falang har vi fått høre hver gang ;) Hva jobbet du med i Bakgkok?
Jobbet i en barnehage/ettermiddagssenter gjennom norsk misjonsselskap - i forbindelse med utdanningen min ;)
 
Back
Topp